آیا میدانستید؟سلامت

آیا افراد بلندتر باهوش تر هستند؟

آیا افراد بلندتر باهوش تر هستند؟ اگر قد متوسطی دارید ، چیزی برای ارائه دارید. اگر عادت دارید که به آن «کوتاهی» گفته شود ، راحت باشید در حالی که این یک یافته آماری مهم است ، اما تفاوت هوش فقط یک چیز کوچک است!

آیا افراد بلندتر باهوش تر هستند؟

افراد كوتاه ، به مراتب بيش از يك مورد معامله خام مي كنند. به اندازه کافی بد نیست که تیم بسکتبال یا گربه دریایی معلوم نشود ، اما اکنون مطالعات نشان می دهد که افراد بلند قد نیز از نظر هوش نمره می گیرند. در اینجا تحقیقات داستانهای بلند رو به اتمام است.

قدبلندتر ،پرداخت بیشتر

همه این کارها با ارائه چگونگی پاداش تعدادی از مدیران به کارگرانش در سال 1915 آغاز شد.

پژوهش گران چگونگی تفاوت قد در دنیای حرفه ای را بررسی کرد. آنها دریافتند که در ایالات متحده ، مدیران فروش به احتمال زیاد از فروشندگان تیم های خود بلندتر هستند ، اسقف ها از کاهنان مرتبه پایین بلندتر بودند و به همین ترتیب در بسیاری از حرفه ها وجود داشت .

بنابراین مردان بلند قد دارای موقعیت های بهتری بودند و دستمزد های بیشتری را بدست می آوردند. مطالعات بعدی در کشورهای توسعه یافته نشان داد که مردان و زنان قد بلندتر نسبت به همکاران کمی کوتاهترشان درآمد بیشتری دارند.

شمارش هر اینچ

در حالی که داده ها به وضوح به معنای قد بلندتر  به معنی پرداخت بیشتر اشاره داشتند ، این به عوامل مختلفی نسبت داده شد.

این یک عزت نفس برای مردان و زنان قد بلند تر در مقیاسه با افراد کوتاه تر بود. محققان یک قدم جلوتر رفتند تا بگویند که افراد قد کوتاهتر گرفتار افراد بلندقدتر میشوند.

تصور بزرگتر

به نظر می رسید این معما چیزی نیست جز توانایی شناختی. مطالعات شروع به تمرکز بر دلایل گسترده تر برای دستمزد و شغل بهتر کرد.

یک مطالعه عنوان کرد که ، در حالی که به افراد قد بلندتر پول بیشتری پرداخت می شود ، به دلیل قد بلندتر بودن ، بلکه به این دلیل که توانایی شناختی بالاتری یا به عبارت ساده تر هوش نشان می دهند ، بیشتر به آنها پرداخت می شود.

اما اتصال رمزگشایی آنقدر سخت نیست. از این گذشته ، بلند قد بودن فرد به چه چیزی بستگی دارد؟

قد بلند بودن مطمئناً موضوع شانس نیست – این امر با ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی مشخص می شود ، با سلامت رحم مادر ، تغذیه و تهدیدات ناشی از بیماری مهمترین معیارهایی است که بر رشد و قد تأثیر می گذارد.

همچنین ، تأثیرات بیولوژیکی خاصی نیز نقش دارد. فاکتورهای رشد شبه انسولین بر رشد بدن تأثیر می گذارد و قسمت هایی از مغز که شناخت در آن رخ می دهد را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی هورمون تیروئید ، که باعث تحریک رشد می شود ، در رشد عصبی نقش دارد.

قد بلند

بنابراین برای کوتاه کردن یک داستان طولانی ، به نظر می رسد که افراد قد بلندتر وقتی توانایی شناختی دارند ، پا بسیار کمی دارند. این به خوبی توسط مطالعه ای از ادینبورگ بیان شده بود که بحث را به پایان رساند.

محققان معادله تقریباً مسئله ای را ارائه دادند و که به “همبستگی ژنتیکی متوسط” بین قد و هوش اشاره دارد.

بچه های سالم (به دلیل داشتن ژنتیکی و محیط زیست) معمولاً بچه های قد بلندتری دارند و بچه های سالم نیز معمولاً باهوش تر هستند (به واسطه دریافت مواد مغذی مناسب و محرک های رشد مغز).

بنابراین ، بچه های قد بلند واقعاً بچه های باهوشی هستند – اما به یاد داشته باشید ، این فقط توسط یک بخش کوچک از یک اینچ است!

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا