اخبار گیمگیمنقد و بررسی اختصاصی

آیا به کارکنان بازی Borderlands 3 پاداش میدهند؟

سری بازی های Borderlands یکی از مشهورترین عناوین شوتر اول شخص صنعت گیم است که بخاطر لوت، تنوع سلاح ها و اکشن دیوانه‌وار طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان برای خودش دست و پا کرده.

پس از عرضه دو قسمت اصلی ، این سری در اوج بلوغ خود قرار گرفته و سازندگان در استودیوی Gearbox تلاش کردند با ساخت قسمت سوم، بهترین تجربه را برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورند. سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است:

آیا سازندگان بهترین عنوان سری Borderlands را روانه بازار کرده‌اند؟

آیا بازی Borderlands 3 فروش بالایی داشته است؟ و آیا این دلیلی بر این است که کارکنان گیرباکس پاداش قابل توجهی دریافت کرده اند؟

Borderlands 3

از پاییز پارسال که Borderlands 3 منتشر شده است، بازی فروش بالایی داشته است طوری که 2K ناشر بازی از آن با عنوان “برند جهانی میلیون دلاری” یاد کرد اما دیروز رندی پیچفورد به کارکنان استودیو اعلام کرد این قضیه دلیلی بر این نیست که پاداش مالی بالایی دریافت خواهند کرد!

بگذارید جریان را بازتر کنیم، استودیو گیرباکس سازنده سری بازی های موفقی چون Borderlands و Brother in Arms به نسبت صنعت بازی های ویدئویی حقوق ثابت پایین تری به کارکنانش پرداخت می کند و بجای آن سود حاصل از بازی را به صورت 60 به 40 بین استودیو ( و قطعا روسای آن ) و کارکنان تقسیم می کند که البته واضح است بخش بیشتر ماجرا به روسای استودیو می رسد.

بالاخره ساخت باشگاه و ورزشگاه به Career مود FIFA اضافه شد
بخوانید

مثال این قضیه هم به نسخه دوم Borderlands برمی گردد که بعد از عرضه موفقیت آمیز بازی پول زیادی به کارکنان استودیو رئیس و بسیاری از آنها توانستند خانه بخرند!

اما بعد از عرضه B2 این استودیو روند نزولی به خود گرفت و با عرضه دو بازی Aliens Colonial Marines در 2013 و Battleborn در سال 2016 نتوانست به موفقیت چندانی برسد و خوب مشخص است که درآمد کارکنان در آن سالها کم شده بود.

پس از آن روسای استودیو به کارکنان قول سودی شش برابری دادند که سابقه حضور در استودیو هم در آن نقش داشت، هرچه سالهای بیشتری در استودیو سابقه کار داشتند سود بیشتر بود و این قضیه باعث ایجاد انگیزه برای کارکنان شد تا تمام تلاش خود را برای موفقیت Borderlands 3 بگذارند.

اما دیروز در یک گردهمایی رندی پیچفورد تمامی آرزوهای کارکنان را نابود کرد، او گفت با توجه به اینکه استودیو بزرگ تر شده است ( شعبه دوم استودیو در کبک کانادا به تازگی افتتاح شده است ) و نیز با توجه به اینکه میزان پول خرج شده برروی بازی مذکور بیشتر از حد انتظار بوده است آنها پاداشی کمتر از حد انتظارشان دریافت خواهند کرد.

استراس زلنیک رئیس تیک تو کمپانی مادر 2K می گوید ” ما انتظار داریم فروش نسخه سوم در دراز مدت بیشترین در سری باشد.

تریلر معرفی بازی RoboCop: Rogue City را تماشا کنید
بخوانید

” اما بازی حقیقتا بیشتر از چیزی که تصور میشد خرج برداشت که از دلایل آن می توان به تغییر موتور بازی در حین ساخت ( تغییر از Unreal Engine 3 به Unreal Engine 4 ) و قرارداد بین گیرباکس و 2K اشاره کرد که بر اساس این قرارداد قبل از اینکه پاداشی به استودیو پرداخت شود باید شرکت اصلی پولی که برای بازی خرج کرده بود را بدست بیاورد ( 95میلیون دلار برای بازی اصلی و 140 میلیون دلار با اضافه کردن الحاقیه های بازی ).
در جلسه تشکیل شده پیچفورد پا را فراتر گذاشته و گفته است “هرکس از قضیه پاداش خوشش نمیاد میتونه از استودیو بره.” همچنین او به افراد قول داد در بازی های بعدی پاداش بیشتری از شرکت 2K دریافت کند.

استودیو گیرباکس در جواب کوتاکو اینگونه گفته است:
“بازی Borderlands 3 ارزش بالایی برای گیمرها دارد و دستاوردی عالی برای تیم گیرباکس محسوب می شود. استودیوی ما استعداد محور است و باور داریم که همه باید در سودها شریک شوند. استعداد های حاضر در استودیو از در پستی و بلندی ما لذت می برند و به باور ما این سیستم عادلانه ترین سیستم موجود در استودیو های AAA می باشد. از زمان شروع به کار این سیستم بیش از 100 میلیون دلار سود برای کارکنان ما به همراه داشته است”.

اولین گیمپلی از کیفیت اجرایی بخش مولتی پلیر بازی Halo Infinite
بخوانید

به تازگی افراد حاضر در استودیو از خبر موفقیت بازی ای که بیشترین میزان خرج را برروی شرکت 2K گذاشته است خوشحال شده اند و اولین پاداش خود را هم دریافت کرده اند.

همچنین به آنها استاندارد های جدید برای بازی بعدی و پاداش آن اعلام شده است. گیرباکس استودیویی خصوصی است که از صداقت با جامعه نمی ترسد و ما شفافیت را در خانواده خود در استودیو سرلوحه قرار داده ایم.”
پارسال هم وکیل سابق استودیو آقای وِید کالِندِر اعلام کرد در شروع ساخت Borderlands 3 پیچفورد مبلغ 12 میلیون دلار پاداش دریافت کرده است که البته این پاداش از 60 درصد مربوط به کمپانی بوده است.
به هرصورت مشخص است کارکنان استودیو که زحمات بسیاری کشیده اند ناامید و سرخورده شده اند و برنامه ریزی بسیاری از آنها برای آینده دچار مشکل شده است اما استودیو هم دلایل قانع کننده ای برای این کاهش پاداش دارد هرچند این دلایل نمی تواند باعث شود که حق کارکنان خود را نپردازند.

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا