خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

آیا دارچین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟

آیا دارچین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟ اگر با کاهش وزن درگیر مشکل دیابت یا حساسیت به انسولین هستید یا به شما گفته شده است که دارای سندرم متابولیک هستید ، دارچین می تواند به کمک شما بیاید.

در حالی که گزارش هایی از آن به عنوان یک ماده برای کاهش وزن است ، قدرت واقعی آن ممکن است در چگونگی مقابله با التهاب باشد و باعث بهبود مشخصات چربی ، حساسیت به انسولین می شود.

آیا دارچین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟

بیش از یک سوم از کل بزرگسالان کشور چاق هستند و 60 درصد چاقی در دو دهه گذشته به تنهایی افزایش یافته است.

اگر خودتان با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنید ، ایده دارچین گرم و روغنی به عنوان کاهش وزن این روش درمانی ممکن است نظر شما را جلب کند. اما آیا این واقعیت است یا شایعه یک رژیم غذایی؟

کاهش وزن در یک بزرگسال ناشی از افزودن دارچین به رژیم غذایی نباشد ، اما این ادویه می تواند به افراد مبتلا به دیابت ، سندرم متابولیک ، سندرم تخمدان پلی کیستیک و سایر حساسیت به انسولین یا وزن مربوط به متابولیسم گلوکز کمک کند.

همچنین می تواند به مقابله با مشکلات مانند چاقی ناشی از التهاب کمک کند. بنابراین ، در حالی که دارچین ممکن است معجزه درمانی نباشد که همه به دنبال آن هستند ، ارزش آن را دارد که بخشی از شیوه زندگی شما برای سلامتی کلی باشد – و در صورت داشتن هر یک از این شرایط ، به شما در مناسب تر شدن کمک می کند.

(ویروس کرونا) Coronaviruses
بخوانید

چاقی ناشی از التهاب

دارچین ، مانند یکی دیگر از گیاه زردچوبه محبوب طب سنتی، به تعدیل مسیرهای التهابی و مبارزه با چاقی ناشی از التهاب کمک می کند. ماده موجود در دارچین ، که حدود 90 درصد از اسانس پوست درخت دارچین را تشکیل می دهد ، یک ماده مؤثر در بهبود سوخت و ساز چربی است.

هنگامی که به عنوان عصاره آب مصرف می شود ، علاوه بر بهبود دیابت مرتبط با چاقی ، می تواند به مدیریت هایپرلیپیدمی (سطح بالای لیپیدها) نیز کمک کند.

چاقی با وجود TNF-alpha ، ماده ای است که باعث می شود بدن پروتئین هایی که با لیپیدها در روده به هم وصل می شوند ، بیش از حد تولید شود.

با این حال ، عصاره آب دارچین می تواند بیان ژن را تنظیم کرده و این اثر را معکوس کند. همچنین ضد دیس لیپیدمی روده مرتبط با التهاب (افزایش سطح تری گلیسیرید / کلسترول) را مقابله می کند.

کلسترول کل را کاهش دهید

عصاره پوست درخت دارچین می تواند به کاهش سطح کلسترول در بدن و بهبود مشخصات لیپیدی شما کمک کند. همانطور که در یک مطالعه مشخص شد ، به افراد آزمون روزانه دو کپسول داروی 750 میلی گرم دارچین در طی یک دوره 12 هفته از مصرف دارچین سود می برد.

درمان طبیعی برای طاسی مردانه
بخوانید

علاوه بر كاهش كلسترول کل ، لیپوپروتئینهای با چگالی پایین و میزان تری گلیسیرید نیز کاهش یافته است. این همچنین برای کسانی که مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند خوب است و در غیر این صورت ممکن است در معرض آسیب کبدی باشند مفید است.

حساسیت به انسولین را بهبود بخشید

محققان دریافته اند که هر کس مبتلا به دیابت نوع 2 ، سندرم متابولیک یا سایر موارد حساسیت به انسولین می تواند با استفاده از  مزایای دارچین کمک کنند تا انسولین و گلوکز خود را بهبود بخشد.

آزمایشات و مطالعات ، چه بر روی انسانها و چه حیوانات و آزمایشگاهی نشان داده اند که پلی فنول های دارچین می توانند حساسیت به انسولین را بهبود بخشند.

هر روز 1 تا 6 گرم دارچین در روز می تواند میانگین گلوکز سرم سریع را حتی بعد از 40 روز 29 درصد کاهش دهد.

عصاره دارچین سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی همچنین می تواند به زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند و تحمل گلوکز ، حساسیت به انسولین و تعداد گلوکز ناشتا را بهبود بخشد – همه عواملی که در اهداف کاهش وزن شما نقش دارند.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا