خواص میوه ها و گیاهاندانه هاسلامت

آیا دانه سیب مسموم است؟ آره یا نه!؟

آیا دانه سیب مسموم است؟ آره یا نه!؟ دانه های سیب حاوی آمیگدالین است که هنگام هضم ، ماده شیمیایی سمی ، سیانید را آزاد می کند.

اما جویدن حداقل 165 دانه سیب کاملاً طول می کشد تا فوراً یک فرد 50 کیلوگرمی را بکشد.دوزهای پایین تر می توانند علائمی مانند سرگیجه ، حالت تهوع ، آسیب مغزی و ناتوانی جنسی ایجاد کنند. هیچ گونه خطری برای بلع کامل بذرها وجود ندارد و روغن بذر سیب و آب سیب بعد از برداشتن دانه ها بی ضرر هستند.

آیا دانه سیب مسموم است؟ آره یا نه!؟

اگر دوست دارید سیب های خود را آب بگیریدبه از بین بردن دانه ها توجه می کنید .احتمالاً شنیده اید که در حالی که سیب خطر ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش می دهد و شیوه زندگی سالم به شما می دهد ، دانه های سیب سمی هستند زیرا سیانید را آزاد می کنند. آیا حقیقت وجود دارد؟

دانه های سیب مسموم هستند: آمیگدالین سیانید را آزاد می کند

دانه های سیب و همچنین دانه های هلو و زردآلو حاوی یک ترکیب شکر و سیانید مستقر به نام آمیگدالین است که به آن نیز اسید لاغری گفته می شود.

این ویتامین B17 است که بعضا ویتامین نیست. هنگامی که آمیگدالین با آنزیم های گوارشی شما در تماس باشد ، قند هضم می شود و هیدروژن سیانید ، یک ماده شیمیایی کشنده ، آزاد می شود.بسته به رقم ، تخم سیب حاوی حدود 1 تا 4 میلی گرم آمیگدالین است. مردم در اثر مسمومیت آمیگدالین پس از جویدن دانه ، درگذشت ، گرچه زیاد نیستند.

چرا خمیر سیر زنجبیل برای سلامتی شما مفید است؟
بخوانید

علائم متداول مسمومیت با سیانید می تواند از ضعف تا سرگیجه متفاوت باشد. در موارد مسمومیت شدید می تواند شامل تشنج ، پارکینسونیسم ، آسیب مغزی ، ناتوانی جنسی و نارسایی قلبی و گاهی اوقات حتی اغما و مرگ باشد.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، 1-2 میلی گرم دوز کشنده سیانید خوراکی برای انسانی با وزن 70 کیلوگرم  است.

اما یک مطالعه در سال 1938 ، کمترین مقدار کشنده خوراکی را با غلظت 0.56 میلی گرم در کیلوگرم تعیین کرده بود. بنابراین با عیب و نقص از طرف ایمنی ، حدود 39-140 میلی گرم سیانید که به صورت خوراکی مصرف می شود برای یک 70 کیلوگرم کشنده است.

اما برای عبور از حد ایمن باید بیش از 150 دانه بخورید

به یاد داشته باشید ، دوز باعث ایجاد سم می شود ، و چه مقدار مناسب آن بستگی به تعدادی از عوامل مانند وزن بدن و وضعیت سلامتی دارد. بعید به نظر می رسد مانند دمنوش های شیرینی تخم سیب را جویدید.

از این گذشته ، بذر سیب تلخ و غیرقابل خوردن است.بنابراین اگر به طور تصادفی فقط چند مورد را بلعید ، نگران نباشید. دانه های سیب دارای یک پوشش بیرونی سخت هستند که باعث می شود آنها غیر قابل هضم شوند. حتی ممکن است کسانی که آسیب دیده را از طریق مدفوع خود عبور نمی دهند.

حتی اگر چند مورد جویدید ، بدن می تواند سم را بیرون بیاورد.نگرانی این است که وقتی آنها را در تعداد زیادی دارید ، کاملاً جویده یا خرد کنید. از آنجا که آبمیوه گیری باعث خرد کردن دانه ها می شود ، خطرناک است ، اما فقط در صورت استفاده از هسته های زیادی.

5 مزایای اثبات شده زردچوبه و فلفل سیاه با هم
بخوانید

با در نظر گرفتن 0.56 میلی گرم در کیلوگرم سیانید به عنوان کمترین میزان کشندگی ، متوجه شدیم که جویدن حداقل 232 دانه سیب کاملاً لازم است تا در بزرگسالان با وزن حدود 70 کیلوگرم باعث مسمومیت کشنده شود.اگر فرض کنیم تقریباً 6-8 دانه در یک سیب وجود دارد ، خوردن بیش از 29-38 هسته سیب می تواند به شما آسیب جدی وارد کند!

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم ، بلعیدن بذر سیب کامل تأثیری در شما نخواهد داشت. اما خرد کردن آنها یا مخلوط کردن آنها با آبمیوه. این سوال ما را به وجود می آورد ، در مورد آب سیب چطور؟

آب سیب و هسته می تواند مضر باشد

یک مطالعه تطبیقی در مورد محتوای آمیگدالین در آب سیب استخراج شده از هسته ، از گوشت و پوست و از کل سیب دریافت که آب سیب از هسته حاوی 75 درصد بیشتر آمیگدالین از آب موجود در آب میوه از کل سیب است.

آب سیب  کمترین مقدار آمیگدالین را با 0.13 میلی گرم در میلی لیتر داشت و این مقدار کمترین مقدار 0.03 میلی گرم در میلی لیتر سیانید را به همراه داشت.

آب سیب تهیه شده از گلدن خوشمزه بیشترین مقدار آمیگدالین را با 0.43 میلی گرم در میلی لیتر داشت و این مقدار تا 0.1 میلی گرم سیانید حاصل می شود.نوشیدن بیش از 500 میلی لیتر (17 اونس) از این آب می تواند عوارض جانبی حتی برای یک فرد سالم داشته باشد. این مقدار برای یک کودک کشنده خواهد بود.

حساسیت به لبنیات: اگر وجود داشته باشد چگونه است و چگونه می توان آن را شناخت
بخوانید

اگر کودک هسته سیب میخورد بهتر است متوقف شوید. اما اگر گوشت و پوست سیب را آب می کنید ، ادامه دهید. محتوای آمیگدالین موجود در آب سیب خالص هیچ مشکلی برای سلامتی به وجود نمی آورد.

اما روغن دانه سیب برای سلامتی مفید است

طبیعتا ، شما نمی دانید که روغن دانه سیب که از دانه های سیب ساخته شده و به دلیل استفاده بسیاری از دارویی و آرایشی و بهداشتی آن شناخته شده است ، پس ، بی خطر است؟ این مقدار آمیگدالین به طور قابل توجهی کم است. بنابراین ، شما می توانید نگران نباشید

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که روغن دانه سیب به اندازه هر روغن خوراکی دیگری خوب است و منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی است. همچنین مشخص شد که دارای خواص ضد سرطان است. همچنین از پتانسیل خوبی برای استفاده در صنایع غذایی و داروسازی برخوردار است.

نکته آخر این است که تخم سیب قطعاً سمی است اما فقط در صورت جویدن آنها به طور کامل و در تعداد زیاد. برای اینکه در جای امن باشید ، دانه ها را دور ریخته ، به خصوص هنگام استفاده برای کودکان.و به هر حال ، از جویدن هسته زردآلو و هسته های گیلاس خودداری کنید. اینها مقدار آمیگدالین بالاتری نسبت به دانه های سیب دارند.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا