آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

آیا دوش گرفتن هر روز در قرنطینه مفید است؟

بحران کروناویروس که ما در جهان با آن روبرو هستیم میلیون ها نفر را در خانه های خود محصور کرده است.

یک سؤالی که به دلیل این مسئله پیش آمده است این است که آیا لازم است که هر روز دوش بگیرید ، حتی اگر بیرون نرویم یا فعالیت های خارج از خانه انجام دهیم. بیایید ببینیم که کارشناسان چه می گویند!

دوش گرفتن در قرنطینه

جهان توسط همه گیر کرونا ویروس فلج شده است که همچنان با سرعت در سرتاسر جهان رواج دارد. با محصور کردن خانه به عنوان یکی از اصلی ترین اقدامات انزوای اجتماعی ، ممکن است غافلگیر شویم که آیا هنوز هم باید هر روز حمام کنیم ، حتی اگر خانه را ترک نکنیم.

همه کارهای روزمره ما مختل شده است و این تغییر در عادت ها کاری را که در یک روز عادی انجام می دهیم مختل کرده است. این مشکل است. ما دیگر روزهای “عادی” و تا زمان برداشته شدم قرنطینه نداریم.

در برخی کشورها قرنطینه اجباری و یک اقدام قانونی است. شما نمی توانید آن را نقض کنید ، زیرا قانون را نقض می کنید.

در جاهای دیگر محدودیت های کمتری وجود دارد که مانع از حرکت عمومی نمی شود. با این حال ، آنها ساعت کاری را کاهش داده و کار را از راه دور انجام میدهند.

 همچنین بخوانید : هنگام کار در خانه ، کارهای روتین را انجام دهید

در این شرایط ، برخی از افراد بخش اعظم روز خود را در داخل خانه می گذرانند. ممکن است آنها سؤال کنند که آیا واقعاً مهم است که هر روز حمام بگیرید ، حتی اگر آنها بیرون نرفتند.

تشخیص و درمان اسپوندیلیت آنکیلوزان(روماتیسم ستون فقرات)
بخوانید

برای پاسخ به این سؤال ، ابتدا باید بفهمیم چه اتفاقی می افتد وقتی که بدن به طور مرتب حمام نمی کنیم.

 

اگر هر روز حمام نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

بدن شما هنگام حمام کردن مرتباً یک سری تغییرات را پشت سر می گذارد. اینها مضر هستند. حتی اگر از نظر جسمی نیز فعال نبوده اید یا در تماس با دنیای خارج هستید ، این تغییرات رخ می دهد.

یکی از آنها این است که متابولیسم شما کند می شود. حمام کردن باعث تولید انرژی توسط سلولهای بدن می شود و این به نوبه خود فرآیندهای مختلف انرژی را خاموش می کند که در غیر این صورت خاموش هستند.

دوش ها همچنین بافت مرده را از بین می برند. پوست روند مداوم تعویض سلول را دارد. نامی که به این مورد داده می شود آپوپتوز است که یک مرگ سلولی برنامه ریزی شده است که سلول های جدید را قادر به جایگزینی آنها می کند. شستشو به پاکسازی راه سلولهای جدید کمک می کند.

سرانجام ، بارزترین تأثیر آن است: بو. با این حال ، آنطور که ممکن است انتظار داشته باشید از تعریق اتفاق نمی افتد. چه اتفاقی می افتد این است که ، اگر ما اغلب شستشو نمی دهیم ، اجازه می دهیم باکتریها روی پوست مستقر شوند.

5 مزایای اثبات شده زردچوبه برای پوست شما
بخوانید

هنگامی که آنها بیش از حد ایجاد می شوند ، فرایندهای متابولیکی آنها ، به علاوه بافت مرده انباشته شده ، در حال پوسیدگی می شوند. اوج این وضعیت ، بیماری است که به عنوان پوستی پوستی غفلت شناخته می شود.

دوش گرفتن در قرنطینه

بیماری پوستی Neglected

Neglected بیماری است که اخیراً ، در دهه 1980 ، آشکار شد. اصلی ترین علامت برای افرادی که از آن رنج می برند ، تشکیل پلاک های رنگی روی پوست است.

با گذشت روزها این پلاک ها بوی بدی جمع می شوند. دلیل بو بودن عرق نیست بلکه از بین رفتن باکتریها و بافت های مرده انباشته شده است.

اگرچه این بیماری در افراد فاقد اختلالات روانپزشکی بسیار نادر است ، اما در گروه های نوجوان دیده می شود که بهداشت را تا حد زیادی نادیده می گیرند. قرنطینه به نظر می رسد منجر به این وضعیت شود ، اما مهم است بدانید که عدم بهداشت می تواند منجر به بیماری شود.

چند بار باید دوش بگیرید؟

دوش گرفتن در قرنطینه

با این حال ، به دلیل ترس از تجمع باکتریها ، چند بار در روز نیز خوب است. در حین قرنطینه شدن ، ممکن است وسوسه دوش گرفتن بیش از حد نیز رخ دهد. ما ممکن است این کار را صرفاً به دلیل خطرات مسری یا حتی کسالت انجام دهیم.

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید
بخوانید

حفظ بهداشت به حدی ضروری است که بدن ما به آن نیاز دارد. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند هر روز دوش بگیرید ، حتی اگر خانه را ترک نکنید. با این روش ، متابولیسم خود را فعال می کنید ، پوست خود را از بافت مرده پاک نگه دارید و از تجمع باکتری ها جلوگیری می کنید.

لازم به یادآوری است که ، در این مواقع کرونا ویروس ، شستن دست با دست کاملاً متفاوت است. بهداشت دست باید چندین بار در روز و با صابون انجام شود تا شیوع کرونا متوقف شود. حتی قبل از این شیوع همه گیر ، شستشوی مناسب دست بخشی از پروتکل بیمارستان برای هر ویروس یا باکتری بود.

اهمیت کارهای روتین

محصور بودن یا انزوا از کروناویروس ما را از نظر جسمی و روحی تغییر خواهد داد ، اما روالهایی مانند دوش گرفتن بسیار مفید هستند.

اگر ما موفق به ایجاد برنامه ها و فعالیت های منظم بشویم ، در نتیجه با محصور تر و با عوارض جانبی کمتری بر محاصره غلبه خواهیم کرد.

دوش گرفتن هر روز ، حتی اگر خانه را ترک نکنید ، می تواند یکی از کارهای مهم ایجاد یک روال روزمره سالم باشد.

 

منبع: steptohealth

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا