آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهان

آیا ماری جوانا به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

آیا ماری جوانا به شما در کاهش وزن کمک می کند؟ اگرچه افرادی که ماری جوانا استعمال میکنند زیاد دچار پرخوری می شوند ، اما مشخص شده است که ماری جوانا به کاهش وزن در افراد سیگاری مزمن کمک می کند.

با این حال ، بیماران مبتلا به HIV / AIDS و سرطان بعد از مصرف ماری جوانا افزایش وزن دارند. این نشان می دهد که ماری جوانا می تواند به عنوان یک تعدیل کننده وزن عمل کند.

متأسفانه هیچ كاهش وزن در افراد سیگاری كوتاه مدت وجود ندارد و خطرات سلامتی ناشی از سیگار كشیدن در دراز مدت بیش از حد كاملاً عمیق است.

آیا ماری جوانا به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

همه ما درمورد ماری جوانا ، شنیده ایم. ماده مخدری که آنقدر افسانه ای است که حتی فیلم هایی نیز درباره آن ساخته شده است. اعتقاد بر این است که ستعمال آن باعث می شود که به طور غیرقابل کنترل میان وعده میل کنید و باعث افزایش وزن می شود.

با این حال ، مطالعات اپیدمیولوژیک نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

مصرف طولانی مدت ماری جوانا با کاهش وزن ارتباط دارد

در مطالعه ای که بر روی 4657 فرد انجام شده است تا تأثیر مصرف ماری جوانا بر روند سوخت و ساز بدن ارزیابی شود ، مشخص شد که مصرف کنندگان ماری جوانا دارای دور کمر کمتر هستند.

در مطالعه دیگری پیرامون تأثیر استفاده از شاهدانه بر شاخص توده بدنی ، مشخص شد که شیوع چاقی در بین مصرف کنندگان شاهدانه در مقایسه با سایر افراد کمتر است.

یک مطالعه برای بررسی اثرات اعمال ماری جوانا  بر روی عواملی مانند وزن بدن ، سلامتی جسمی و ورزش نشان داد که هزینه های مربوط به چاقی را به میزان 58 تا 115 دلار در هر سال کاهش می دهند و این نشان می دهد که قانونی کردن مصرف ماری جوانا باعث کاهش مثبت چاقی در جمعیت میشود.

مصرف ماری جوانا نیز با خطر کمتر سندرم متابولیک مرتبط است.

با این حال ، ماری جوانا باعث افزایش وزن در بیماران HIV و سرطان می شود

پس درباره آن داستانهای افزایش وزن در بین کاربران ماری جوانا که در اینترنت هستند چیست؟ جالب است که مطالعه ای که برای درک این پارادوکس انجام شده است ، نشان داده است که در حالی که اکثر مطالعات اپیدمیولوژیک ، کاهش وزن را در افراد سیگاری نشان داده اند ، مصرف ماری جوانا در بیماران مبتلا به HIV / AIDS و سرطان ها افزایش وزن را نشان داده است.

این مطالعه استنباط می کند که ماری جوانا به خوبی می تواند یک ترکیب نظارتی باشد و در افرادی که دارای وزن کم هستند ، افزایش وزن دارد ، اما کاهش وزن افراد کم وزن است. همچنین مشخص شد که کاهش وزن بیشتر در میان مصرف کنندگان مزمن ماری جوانا از کوتاه مدت است.

ماری جوانا بهترین راه برای کاهش وزن نیست

مطالعات بدون تردید ثابت کرده اند که استفاده از شاهدانه به کاهش وزن کمک می کند ، اما ممکن است این راه درستی نباشد. کاهش وزن فقط در بین افراد سیگاری طولانی مدت دیده می شود اما سیگار کشیدن طولانی مدت بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد. در اینجا برخی از مشکلات بهداشتی مرتبط با استفاده از مزمن شاهدانه وجود دارد:

استفاده طولانی مدت باعث اختلال در عملکردهای خاص مغز می شود

مطالعات نشان داده است که استفاده از شاهدانه طولانی مدت به طور جدی عملکردهای مغزی مانند توجه ، مهار ، حافظه و شناخت را از بین می برد.

مشخص شد كه این امر بر توانایی و پردازش اطلاعات تأثیر می گذارد و بهبودی تنها پس از یك ماه یا بیشتر از ممتنع انجام می شود.

همچنین استفاده حاد حشیش به اختلال در مهار و ترویج رفتار تحریک آمیز مشاهده شد. حتی پس از یک دوره پرهیز از این ، این نقص در کاربران در کارهایی که خواستار شکل گیری مفهوم ، برنامه ریزی و توالی تواناییها بودند ، مشهود شد. دیگه چی؟

حتی حافظه در مصرف کنندگان شاهدانه طولانی مدت نیز به طور قابل توجهی مختل شد. استفاده سنگین بر تسلط کلامی تأثیر گذاشته و حتی بعد از پرهیز از طولانی مدت ، این نقص ادامه داشته است.

استفاده طولانی مدت می تواند بسیاری از مشکلات جسمی را ایجاد کند

ماری جوانا حاوی ، یک ماده شیمیایی تغییر دهنده ذهن است که وظیفه بالا بودن سطح جسمی پس از استعمال سیگار را به همراه سایر ترکیبات مرتبط دارد. هنگامی که سیگار ماری جوانا می کشید ، THC از ریه ها و به جریان خون منتقل می شود که از طریق آن به مغز می رسد.

در مغز ، THC بر روی گیرنده های سلولی خاص که به برخی مواد شیمیایی طبیعی شبیه هست پاسخ می دهند و در نتیجه احساس سرخوشی بعد از استعمال سیگار احساس می شود.

تأثیر فوری استعمال ماری جوانا شامل حس افزایش ، احساس تغییر زمان ، تغییر در خلق و خوی ، اختلال در حرکت و مشکل در تفکر و حل مشکلات است.

با این وجود ، مصرف همزمان ، منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند مشکل تنفس ، افزایش ضربان قلب ، توهم و پارانویا در میان دیگران می شود.

اگر باردار هستید ، باید از ماری جوانا به طور کامل خودداری کنید زیرا این دارو می تواند در رشد جسمی و روحی کودک اختلال ایجاد کند.

مصرف طولانی مدت ماری جوانا همچنین می تواند منجر به کاهش رضایت از زندگی ، ضعیف تر از سلامت روحی و جسمی و مشکلات بیشتر در رابطه شود.

مصرف ماری جوانا با وابستگی به مواد نیز مرتبط است

اگر شما کسی هستید که به استعمال مار جوانا عادت دارید ، بسیار شبیه این است که شما به مواد دیگر نیز وابسته باشید. یک مطالعه نشان داده است که مصرف طولانی مدت با وابستگی به مواد دیگر همراه است.

حال این تصمیم خود را بر عهده شماست که آیا می خواهید ماری جوانا را استعمال کنید تا چند اینچ را کاهش دهید.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا