آیا میدانستید؟سلامت

آیا می توان تاتو را از بین برد؟

آیا می توان تاتو را از بین برد؟ بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا امکان حذف خال کوبی وجود دارد؟ شاید شما در دوره ای از زندگی خود خال کوبی کرده اید و اکنون نظر خود را در مورد آن تغییر داده اید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا امکان خلاص شدن از شر آنها وجود دارد و چگونه؟

آیا می توان تاتو را از بین برد؟

مردم بیشتر از آنچه تصور می کنید خال کوبی های خود را پاک می کنند. مطمئناً ، وقتی شخصی خال کوبی می کند ، تصور می کند این چیزی است که تا آخر عمر با او خواهد ماند. هرچه زمان می گذرد ، ممکن است پشیمانی یا تمایل به تغییر ایجاد شود.

طبق برخی از آمار جمع آوری شده در میان افراد دارای خال کوبی ، پس از پنج سال داشتن ، تقریبا 60 درصد پشیمان هستند. در این 60٪ ، همه برای از بین بردن خال کوبی ادامه ندارند ، اما قسمت عمده ای از آنها انجام می دهند.

متخصصان پوست ، افزایش کلینیک های از بین بردن تاتو را در سراسر جهان مشاهده کرده اند. این البته به این واقعیت نیز مربوط می شود که در وهله اول افراد بیشتری خال کوبی می کنند. با این حال ، از سال 2012 تا به امروز ، تعداد روش های حذف خال کوبی به طور متوسط دو برابر شده است.

روش حذف خال کوبی آسان نیست. این به این دلیل است که تاتو جوهر است که در ، لایه میانی پوست که زیر سطح است قرار میگیرد. سوزن تاتو به اپیدرم نفوذ می کند که همان لایه سطحی است و جوهر رسوب دهنده سلول ها را رسوب می دهد.

این روش علاوه بر دشوار بودن ، گران تمام می شود و این باعث می شود خال کوبی ها برای همه قابل دسترسی نباشد. در نظر گرفتن این نکته مهم است که ، با اتمام عمل ، ممکن است برخی از علائم زخم و تغییر در رنگ پوست باقی بماند.

تکنیک های حذف خال کوبی

سه روش اساسی پزشکی برای پاک کردن خال کوبی وجود دارد. به این معنا ، این متخصص پوست است که تصمیم می گیرد کدام روش برای هر مورد خاص بهتر است.

بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری مشاهده کنیم:

لیزر برای از بین بردن خال کوبی

متداول ترین روش برای از بین بردن خال کوبی با لیزر Q-switched است. این یک لیزر پالس بسیار قدرتمند است که با توجه به نوع پوستی که تحت درمان است ، تغییرات مختلفی دارد.

از بین بردن خال کوبی با یک حرکت امکان پذیر نیست. درمان های لیزری برای پاک کردن تاتو شامل چندین جلسه است که به اندازه تاتو ، رنگ آن ، مدت زمانی که روی پوست بیمار است و نوع پوست بستگی دارد.

برخی از تاتوها به هشت جلسه لیزر نیاز دارند. هر جلسه تقریباً بیست دقیقه طول می کشد ، اما جلسات نمی تواند روزانه برگزار شود. مدتی بین هر برنامه باید بگذرد ، گاهی اوقات تا یک ماه. بنابراین ، می توان گفت که درمان ممکن است تقریباً یک سال طول بکشد.

لیزر در کلینیک های سرپایی استفاده می شود نه در اتاق های عمل. از بی حسی موضعی برای کاهش درد نبض لیزر استفاده می شود. بعد از استفاده ، برخی از عوارض جانبی در منطقه پالس مانند التهاب و شاید خونریزی ظاهر می شود. پزشکی که معالجه وی را بر عهده دارد ، پزشکی است که مراقبتهایی را که بیمار باید در نظر بگیرد ، نشان می دهد.

جراحی مرسوم

از طریق جراحی کلاسیک می توان تاتو را از بین برد. انجام این روش فقط در خال کوبی های کوچک امکان پذیر است ، در غیر این صورت بستن دوباره پوست غیرممکن است.

این تکنیک یک حذف ، ساده و ساده است. بیهوشی اعمال می شود ، لبه های برداشته شده با چاقوی جراحی مشخص می شوند ، تکه پوست خال کوبی برداشته می شود و با بخیه بسته می شود. بدیهی است که یک زخم باقی مانده است.

این تکنیک برای هدف مورد نظر کاملاً موثر است. با این حال ، از نظر منطقی ، این فقط برای خال کوبی های کوچک است که جای زخم آنها تأثیر کمی بر زیبایی دارد.

پوست برای از بین بردن خال کوبی

سومین تکنیک موجود برای پاک کردن تاتو ، درم ابریژن است. همانطور که از نام آن پیداست ، با استفاده از روش درم ابریژن ، پوست سمباده زده می شود تا سلول ها را با جوهر از بین ببرد و اجازه می دهد مقداری از آن جوهر به شکل مایع خارج شود.

این روش با خنک شدن پوست شروع می شود تا پوست بی حس شود و انگار بی حس کننده باشد. سپس ، دستگاهی بر روی پوست خال کوبی شده اعمال می شود که در بسیاری از دور چرخش می یابد ، با یک برس که می تواند باعث سایش پوست شود.

این یک روش دردناک است که در یک جلسه استفاده می شود. التهاب ناحیه تحت درمان چندین هفته طول می کشد. طبق تخمین ها ، عوارض جانبی ممکن است یک ماه طول بکشد.

به عنوان مثال ، این یک تکنیک کمتر کارآمد از لیزر است ، اما هزینه کمتری دارد. این عامل باعث می شود برخی افراد این روش را انتخاب کنند ، اگرچه در حال حاضر یکی از کمترین درمان های ممکن است.

مراقبت بعد از برداشتن تاتو

تکنیکی که برای پاک کردن خال کوبی استفاده می شود ، پس از آن مراقبت ویژه ای لازم خواهد بود. عوارض جانبی با هر یک از این سه روش وجود دارد.

از جمله اقدامات کلی پس از شرکت در جلسه پاک کردن خال کوبی ، باید انجام شود:

  • ناحیه تحت درمان را جدا کرده و از مالیدن آن به اشیا جلوگیری کنید.
  • کرم های تجویز شده توسط متخصصان را برای هر مورد استفاده کنید. به طور معمول ، اینها کرمهایی با آنتی بیوتیک و بازسازی کننده پوست هستند.
  • برای کاهش التهاب ، ناحیه را خنگ نگه دارید.
  • با صابون های خنثی بشویید و نه با آب گرم.

به یاد داشته باشید: حذف خال کوبی ها امکان پذیر است ، اما روند دستیابی به آن مشکلات خود را دارد. شما نه تنها باید در مورد تکنیک های موجود فکر کنید ، بلکه در مورد عوارض جانبی که نیاز به مراقبت ویژه دارند نیز باید فکر کنید.

اگر به فکر پاک کردن تاتو هستید ، بهترین کار این است که با یک متخصص پوست متخصص مشورت کنید که می تواند به شما مشاوره دهد. آنها خال کوبی و پوست شما را ارزیابی می کنند تا بهترین روش را برای مورد خاص شما پیشنهاد دهند.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا