بارداریسلامتمادر و فرزند

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید.

اگر سزارین(بخش c) را برای زایمان نظر می گیرید ، بدانید که این عمل جراحی اصلی است و خطر مرگ و میر مادران بیشتر از زایمان های واژن و احتمال بروز عوارض در بارداری های بعدی است.

این حتی بر توانایی تنفس کودک شما بعد از تولد تأثیر می گذارد. اگر به دلایل سلامتی در سزارین(بخش c) که به پزشک توصیه می شود ، اطمینان پیدا کرده اید ، مطمئن باشید که انتخاب درستی است.

این امر به این دلیل است که شرایط پزشکی مانند دیابت یا عوارض جفت یا موقعیت کودک ممکن است زایمان واژن را بسیار خطرناک جلوه دهد.

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید

حدود 32 درصد از کلیه زایمان ها در ایالات متحده ، زایمان های سزارین(بخش c) است که هر سال روند افزایشی دارد – در حالی که داده ها در سال 2005 نشان می دهد 1 از 4 نوزاد از طریق سزارین(بخش c) متولد شده اند ، داده های سال 2015 تعداد 1 را در 3.1 نشان می دهد.

در حالی که شرایط اضطراری پزشکی یا عوارضی مانند موقعیت کودک ، داشتن سزارین(بخش c) را برای بعضی از خانمها ضروری می کند ، برخی دیگر این روش را انتخاب نمی کنند.

بسياري از اين تصميمات ناشي از عدم آگاهي ساده نسبت به آنچه واقعاً سزارین(بخش c) و دست کم گرفتن روش يا بهبود آن است. در اینجا مواردی وجود دارد که شما نباید درباره عوارض جانبی ، خطرات و موارد دیگر در بخش C بدانید.

1. بخش های جراحی عمده هستند

اگرچه ممکن است به نظر برسد که آنها فقط جایگزین های معمول برای زایمان های واژن سنتی هستند ، چنین نیست. در واقع ، آنها جراحی بزرگ شکم محسوب می شوند.

به همین دلیل به شما بیهوشی داده می شود – عمومی یا موضعی – برای کمک به بی حس کردن درد هنگام ایجاد برش در شکم. برش معمولاً 10 تا 20 سانتی متر طول دارد و افقی است ، دقیقاً زیر خط بیکینی شما.

برای 12 ساعت اول پس از تولد ، شما یک سوند مناسب دارید تا به شما در عبور ادرار کمک کند. حداقل 24 ساعت ، گاهی اوقات بیشتر ، زخم شما روی آن پانسمان خواهد بود.

2. مرگ و میر مادران برای بخش های C می تواند 5 برابر بیشتر باشد

در حالی که سازمان ملل متحد در تلاش است تا میزان مرگ و میر مادران را در سراسر جهان کاهش دهد ، یکی از ویژگی های اخیر در مجله تایم نشان می دهد که چگونه ایالات متحده ، به طرز تکان دهنده ای ، در این اواخر شاهد افزایش این تعداد بوده است .

10 غذای غنی از اسید فولیک که قبل و در دوران بارداری می خورید
بخوانید

از 18.8 مرگ و میر مادران در هر 100000 تولد زنده در در سال 2000 تعداد این تعداد به 23.8 مرگ و میر مادران در هر 100000 تولد زنده در سال 2014 افزایش یافت.

با محرومیت از چند ایالت مانند کالیفرنیا که روند رو به رشد را نشان می دهد ، یک رشد کلی در سراسر کشور به وجود آمده است . این تا حدودی به افزایش این امر نسبت داده شده است.

میزان مرگ و میر مادران برای یک سزارین(بخش c) نسبت به زایمان واژن بیشتر است. این به دلیل خطر بیشتر ناشی از عوارضی مانند سپسیس و خونریزی است.

3. بخش C خطر ابتلا به عوارض در دوران بارداری های آینده را افزایش می دهد

اگر سزارین(بخش c) دارید ، می تواند خطر ابتلا به برخی از عوارض در بارداری های بعدی را افزایش دهد. اینها شامل عوارضی مانند پارگی رحم ، جفت پرنیا ، جایی که جفت شما دهانه رحم شما را می پوشاند ، و جفت جسم یا پیوستگی غیر طبیعی جفت است.

4- زمان بهبودی برای بخش C طولانی تر است

تولد به وسیله سزارین(بخش c) به معنای زمان بیشتر بیمارستان برای مادر و نوزاد است. مانند هر عمل جراحی بزرگی ، قبل از بازگشت به فعالیت های روزمره و ورزش های شدید ، باید به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد و بهبود یابد.

همچنین باید مراقب باشید که زخم آلوده نشود. مراقب هرگونه علائم چرک یا عفونت یا خونریزی غیرمعمول سنگین که ممکن است نتیجه ناخواسته جراحی باشد باشد.

در چند روز اول پس از تولد – معمولاً 3 تا 4 روز – ممکن است شما نیاز به ماندن در بیمارستان تحت نظر داشته باشید و با دسترسی سریع به مراقبت های اضطراری که اگر عوارضی را تجربه کردید.

این امر همچنین به شما کمک می کند تا با کمک کادر پزشکی و پرستاران ، بهبودی را شروع کنید. مسکن ها به شما در مدیریت درد کمک می کنند و ممکن است داروهای خفیفی مانند پاراستامول باشد.

گزینه های قوی تر مانند ایبوپروفن و کوکودامول در بعضی موارد تجویز می شود.

5- پزشکان لازم نیست که با یک بخش انتخابی C موافقت کنند

از نظر حرفه ای ، پزشک در نحوه زایمان نیازی به بیان حرفی برای زن ندارد. نظر کمیته دانشکده زنان و زایمان و متخصص زنان در آمریكا خاطرنشان می كند كه حتی اگر بیمار از سزارین(بخش c) نیز درخواست شود ، پزشك می تواند از انجام عمل جراحی خودداری كند

5 بهترین ویتامین برای رشد مو کدامند؟
بخوانید

در صورتی كه احساس كند زایمان سزارین(بخش c) برای سلامتی ضرر دارد. اقدام به زایمان واژینال میکند.

پزشک همچنین موظف است تا شما را به عنوان بیمار کاملاً از روند کار مطلع سازد. اگر پزشک شما با انتخاب شخصی شما در مورد داشتن زایمان سزارین(بخش c) انتخابی موافقت نکرده است ، می تواند دلایلی برای این امر وجود داشته باشد.

با پزشک خود صحبت کنید تا نگرانی هایی که ممکن است در مورد زایمان واژن دارید را برطرف کنید

6. چند مورد می تواند شما را به احتمال زیاد برای نیاز به سزارین(بخش c) بیشتر کند

اگر شما فرزند چند قلو را حمل می کنید ، ممکن است شما نسبت به سایر مادران منتظر نیاز به زایمان سزارین(بخش c) داشته باشید.

هرچه نوزادان بیشتری در راه داشته باشید ، احتمال تولد سزارین بیشتر می شود. زیرا این احتمال وجود دارد که خیلی زود متولد شوند ، ممکن است نتوانند با چالش های زایمان واژینال مقابله کنند.

پس از آن نوع پریشانی که به تولد سریع و پشتیبانی پزشکی نیاز دارد. به عنوان مثال ، در انگلستان ، تقریباً تمام سه قلو و نیمی از تمام دوقلوها در این کشور متولد می شوند و از طریق سزارین(بخش c) متولد می شوند.

7. سزارین(بخش c) برای بعضی ها انتخاب امن تر است

علی رغم همه خطرات احتمالی ، گاهی اوقات برای شما و نوزادتان بهتر از زایمان واژینال از نظر زایمان نسبت به سزارین(بخش c) وجود دارد.

در اینجا مواردی وجود دارد که یک بخش C بهترین انتخاب است:

  • بچه بزرگ ممکن است زایمان بسیار دشواری را برای مادر ایجاد کند و او را در معرض عوارض ناشی از زایمان واژن قرار دهد.سزارین(بخش c) ممکن است گزینه ای مناسب تر باشد.
  • ارائه شکاف ، جایی که کودک به سمت خودش تراز نشده است تا از طریق کانال تولد به پایین حرکت کند.
  • ضربان قلب غیر طبیعی کودک.
  • هر علامت دیگری که کودک در پریشانی خود نشان می دهد.
  • بند ناف فشرده یا مچاله شده ، زندگی کودک را به خطر می اندازد.
  • مشکلات مربوط به جفت.
  • عفونتهای مادری مانند تبخال یا ویروس نقص ایمنی بدن (HIV) که می توانند کودک را هنگام تولد واژن آلوده کنند.
  • مشکلات بهداشتی مادر مانند فشار خون بالا یا دیابت که ممکن است زایمان واژن را برای مادر بسیار استرس زا کند و زندگی او و کودک را در معرض خطر قرار دهد.
  • عارضه هایی برای یک زن که دارای دوقلو است ، مانند نوزادانی که خیلی زود وارد می شوند.
  • کار همانطور که باید پیشرفت نمی کند. بعضی اوقات انقباضات منجر به باز شدن دهانه رحم نمی شود که امکان حرکت کودک به داخل واژن را فراهم کند. این ممکن است نیاز به سزارین(بخش c) داشته باشد.
اثرات منفی تنبیه بدنی کودکان
بخوانید

8. سزارین(بخش c) قبلی به این معنا نیست که شما نمی توانید زایمان واژینال داشته باشید

برخلاف شنوایی ، زنانی که برای بارداری قبلی خود تحت عمل جراحی سزارین(بخش c) قرار گرفته اند ، لزوماً مجبور به یک بار دیگر نیستند.

البته این به این بستگی دارد که دلیل اولین سزارین(بخش c) چیست. اگر علت سلامتی یا پزشکی شما باشد ، احتمال دارد مجدداً یک سزارین(بخش c) داشته باشید. با این حال ، زنانی وجود دارند که با خیال راحت می توانند زایمان واژن نیز داشته باشند.

تصمیم نهایی در مورد اینکه شما کاندیدای این امر باشید یا خیر ، بستگی دارد ، از جمله موارد دیگر :

  • تعداد زایمان های قبلی سزارین
  • نوع برش در سزارین(بخش c) قبلی
  • شرایط پزشکی و بهداشتی شما

9- زایمان در سزارین(بخش c) می تواند اولین نفس ها را در کودک سخت کند

زایمان با سزارین(بخش c) می تواند یک تجربه بسیار متفاوت برای کودک باشد ، دقیقاً مانند مادر. به دلیل سرعتی که نوزاد به دنیا می آید ، بدون اینکه در کانال باریک زایمان فشرده شود ، مشکلات تنفسی ممکن است درست پس از تولد رخ دهد.

نوزادانی که از سزارین(بخش c) متولد می شوند معمولاً بعد از زایمان نسبت به نوزادانی که در مسیر واژینال متولد شده اند ، کمی بیشتر به تنفس خود نیاز دارند.

به همین دلیل است که یک پزشک متخصص اطفال یا متخصص معمولاً در هنگام تولد درسزارین(بخش c) برای کمک به این مسئله و سایر چالشهای ناشی از این روش معمولاً حضور دارد.

10. کودک شما به دلیل بی حسی ممکن است خواب باشد

در صورت انجام این عمل به شما بیهوشی داده می شود. بسته به شرایط ممکن است شما یک انتخاب بیهوشی موضعی یا عمومی به شما داده شود.

برخی از این موارد به کودک شما منتقل می شود ، بنابراین از او انتظار داشته باشید که کمی خواب تر از سایر نوزادان باشد. این اثر ممکن است شش تا دوازده ساعت پس از زایمان طولانی شود.

به محض احساس توانایی کودک به پرستار کودک خود کمک کنید زیرا شیر معمولاً به کودک کمک می کند کمی از خواب بیدار شود.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا