بارداریسلامتمادر و فرزند

استفاده از قرص ضد بارداری

استفاده از قرص ضد بارداری. دستیابی به خونریزی چیزی نیست که شما معمولاً با استفاده از قرص های ضدبارداری خوراکی انتظار دارید.

با این حال ، به طور شگفت آور در هفته ها و ماه های اولیه پس از شروع مصرف این قرص ها ، سیستم شما تنظیم می شود.

همچنین ممکن است اتفاق بیفتد که بیمار شوید ، دچار معده یا استفراغ معده شوید و نمی توانید قرص را پایین نگه دارید. در صورت مصرف برخی داروهای ضد عفونی کننده یا داروهای گیاهی مانند گیاه کرم سن ، خونریزی موفقیت در هنگام قرص نیز ممکن است.

استفاده از قرص ضد بارداری

قرص های ضد بارداری یک روش مناسب برای پیشگیری از بارداری برای بسیاری از خانم ها است. بدون نیاز به هرگونه جراحی یا استفاده از دستگاه ، این روش برای کنترل بارداری است که به راحتی قابل استفاده است.

این قرص اگر به درستی استفاده شود ، می تواند شانس تصور شما برای بارداری را کاهش دهد ، و حدود 99 درصد محافظت می کند.

همچنین برای تنظیم منظم چرخه قاعدگی در خانمهای با مشکلات هورمونی یا مواردی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا دوره های نامنظم و غیاب استفاده می شود.

قرص های ضد بارداری چگونه کار می کنند

قرص های ضد بارداری طبق برنامه کار می کنند به این صورت که هورمون ها را هر روز و به مدت سه هفته به سیستم شما منتقل می کنند.

در هفته چهارم ، قرص ها یا هورمونی ندارند و یا هیچ قرصی را برای آن هفته مصرف نمی کنید. اما این عدم وجود هورمون ها باعث ایجاد آن می شود که به آن خونریزی خروج ماهانه گفته می شود.

علل پیشرفت خونریزی با قرص

اگر به رژیم خود چسبیده اید و هیچ قرصی را از دست نمی دهید ، تا زمانی که به هفته بدون قرص یا عاری از هورمون نرسید ، نباید  “خونریزی” داشته باشید. با این حال ، مواردی وجود دارد که می توانید خونریزی موفقیت را در هنگام قرص تجربه کنید.

1. درست بعد از رفتن به قرص

طبیعی است که در طی سه هفته اول بعد از شروع مصرف قرص های ضد بارداری ، کمی خونریزی یا حتی دستیابی به موفقیت را تجربه کنید .

برای برخی ، این نوع خونریزی دستیابی به موفقیت ممکن است به طور متناوب به مدت سه ماه ادامه یابد اما طولانی تر نباشد .

  • چه باید کرد: هشدار داده می شود که خونریزی نباید خیلی سنگین باشد و بیش از دو روز ادامه یابد. اگر خونریزی از این طبیعت را مشاهده کردید و یا بعد از اینکه قرص را به طور منظم برای چند ماه بدون از دست دادن دوز قرص به طور منظم از این قرص استفاده کردید ، خونریزی داشته اید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

2. سرکوب قاعدگی

بسیاری از خانمها با عدم مصرف فاصله (عاری از هورمون) در هر نقطه ، از قرص برای سرکوب قاعدگی استفاده می کنند.

این اغلب به دلیل یک رویداد مهم زندگی مانند عروسی ، تعطیلات ، مسابقات یا مسافرتهایی انجام می شود که نمی خواهند در یک دوره مختل شوند.

همچنین برای کسانی که عوارض جانبی شدید دارند و درد یا سندرم قبل از قاعدگی (PMS) که مربوط به دوره آنها است نیز مفید است. از طریق سرکوب قاعدگی ، می توانید خونریزی کمتری داشته باشید و یا حتی خونریزی ماهانه را به مدت یک سال پرش کنید.

و در حالی که مصرف قرص می تواند به خونریزی ماهانه کمک کند ، مواقعی وجود دارد که زنانی که این کار را انجام می دهند ، هنوز هم ممکن است خونریزی عجیب را مشاهده کنند. خون ناشی از این خونریزی معمولاً قهوه ای تیره است.

  • چه باید کرد: در صورت بروز درد شکم یا قفسه سینه یا درد شدید پا ، مشکلات بینایی یا اگر خونریزی بسیار سنگین باشد ، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید – اینها عوارض جانبی یا واکنش به قرص هستند و به آن نیاز خواهید داشت.

3. قرص های از دست رفته

عدم مصرف قرص های خود به موقع یا از دست دادن قرص می تواند باعث پیشرفت خونریزی شود. همچنین بسیار ضروری است که به برنامه خود بپیوندید و قرص ها را روزانه مصرف کنید.انجام ندادن این کار ، حتی با چند ساعت ممکن است گاهی اوقات خونریزی ایجاد کند.

  • چه باید کرد: اگر یک قرص را از دست دادید ، بهتر است به محض یادآوری از آن استفاده کنید. با دوز بعدی در زمان معمول خود پیگیری کنید. با این حال ، اگر دو یا چند قرص دیگر را از دست دادید ، باید بررسی کنید که باید با کلینیک یا پزشک تجویز قرص ها تماس بگیرید تا بررسی کنید که چه کاری باید انجام شود.نیازی به گفتن نیست ، باید تا زمانی که بسته بعدی قرص خود را شروع کنید و به آن روال قبلی بپیوندید ، و با پزشک خود مشورت کنید.

4- بیماری

اگر ناخوشایند هستید و معده یا اسهال ناراحت دارید ، یا استفراغ کرده اید ، می توانید دراستفاده از قرص مشکلی داشته باشید. بدن شما ممکن است آن را به عنوان یک قرص از دست رفته از هورمون ثبت کند و این می تواند باعث پیشرفت خونریزی شود

  • چه باید بکنید: ممکن است در صورت عدم استفاده قرص شما به همان اندازه که کار می کند ، از کنترل تولد پشتیبان نیاز دارید. همانطور که در مورد قرص های از دست رفته ، همچنان از روش پشتیبان گیری خود استفاده کنید تا زمانی که در قرص های بعدی قرص را مورد استفاده قرار دهید.

5- تعامل با داروها / داروهای گیاهی

برخی از داروهای گیاهی که با قرص ارتباط برقرار می کنند و می توانند باعث خارج شدن خونریزی از برنامه شوند.

ریفامپین آنتی بیوتیکی که برای درمان سل و همچنین داروهای ضد انعقاد خون (ضد تشنج) مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند باعث تجزیه هورمون ها یا اثر کمتری شود. بنابراین اینها می تواند باعث خونریزی موفقیت آمیز شود.

  • چه باید کرد: اگر این نگرانی است ، به پزشک خود اطلاع دهید که شما در این قرص قرار دارید تا آنها بتوانند داروی جایگزین یا درمانی را پیشنهاد کنند که باعث خونریزی موفقیت آمیز نشود. هنگام مصرف داروهایی که می توانند اثربخشی قرص ها را کاهش دهند ، همیشه به یاد داشته باشید که از روش های جایگزین کنترل تولد نیز استفاده کنید.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا