بارداریسلامتمادر و فرزند

اسید فولیک در دوران بارداری: یک ماده ضروری برای سلامتی کودک شما

اسید فولیک در دوران بارداری: یک ماده ضروری برای سلامتی کودک شما .اسید فولیک هنگام برنامه ریزی برای بارداری یک ویتامین B بحرانی برای بدن است.

این به طور قابل توجهی خطر تولد لوله عصبی در کودک از جمله اسپینا بیفیدا ، آنسفالی و آنسفالوسل را کاهش می دهد و می تواند کم خونی فقر فولات را نیز در مادر بگذارد.

فقط مطمئن باشید که مقدار مناسب را دریافت می کنید – بیش از حد می تواند به همان اندازه بد باشد.

اگر سابقه خانوادگی از نقص لوله عصبی دارید ، دیابتی هستید یا صرع دارید ، ممکن است به مصرف اسید فولیک بیشتری نیاز داشته باشید. برای اکثر مردم ، مقدار مصرف 0.4mg کافی خواهد بود.

اسید فولیک در دوران بارداری: یک ماده ضروری برای سلامتی کودک شما

هنگامی که باردار هستید ، مهمتر از همیشه تغذیه سالم ، سالم ماندن و تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن به شما است.

فولات یا ویتامین B9 (و به طور مصنوعی آن اسید فولیک اسید) ، به ویژه در رژیم های غذایی مرتبط با بارداری برجسته است. از همه اینها ، نقش اساسی در رشد سالم سلول ها ، ستون فقرات و مغز کودک شما دارد.

با این حال ، در حدود 90 درصد از خانم ها برای بارداری کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فولات مصرف می کنند و فقط یک اقلیت (10 درصد دیگر) این نیاز را برآورده می کنند.

اگر در این 90 درصد هستید ، ممکن است حاملگی شما ، برنامه ریزی یا در غیر این صورت باشد. شما ممکن است کودک خود را در معرض خطر نقص جدی لوله عصبی قرار دهید.

از اسپینا بیفیدا ، آنانسفالی و آنسفالوسل با فولات جلوگیری کنید

نقص لوله عصبی نقایصی است که بر روی مغز و نخاع کودک تأثیر می گذارد. کسانی که تمایل دارند بیشتر بارداری ها را تحت تأثیر قرار دهند ، عبارتند از:

  • Spina bifida: شرایطی که ستون فقرات و نخاع به طور کامل بسته نشوند. این امر منجر به مشکلات تحرک ، ناتوانی در یادگیری ، مسائل اجتماعی و سایر مشکلات بهداشتی برای کودک می شود.
  • Anencephaly: این یک مشکل جدی در ایجاد مغز است که باعث می شود قسمت هایی از مغز و جمجمه کاملاً وجود نداشته باشد ، و در نتیجه تنها چند ساعت پس از تولد باعث زایمان یا زنده ماندن می شود.
  • Encephalocele: در این نقص هنگام تولد ، قسمتی از بافت و غشاهای مغزی کودک در داخل کیسه از طریق باز شدن غیر طبیعی در جمجمه بیرون زده است.

محققان دریافته اند که مصرف حداقل 0.4 میلی گرم فولات هر روز قبل از شروع بارداری و در اوایل بارداری می تواند خطر ابتلا به نقص جدی لوله عصبی در کودک را تا 70 درصد کاهش دهد .4 به همان دلیل قوی برای شروع نظارت بر فولات. بلافاصله مصرف کنید!

آموزش معمول شکمی که می توانید در خانه انجام دهید
بخوانید

شفافیت لب را کاهش دهید

دریافت روزانه 0.4 میلی گرم اسید فولیک ، ممکن است خطر ابتلا به لب شکاف را به اندازه یک سوم کاهش دهد!

در یک مطالعه نروژی ، محققان تخمین زدند که حدود 22 درصد از موارد جدا شده شکاف ، اگر زنان اطمینان حاصل کنند که مقدار روزانه اسید فولیک را توصیه می کنند ، می توان جلوگیری کرد.

این کشور اجازه غنی سازی اسید فولیک مواد غذایی را نمی دهد و همچنین بیشترین میزان بروز شکاف های صورت در اروپا را دارد.

کم خونی کمبود فولات را در دوران بارداری کنار بیاورید

شما باید از نظر اسید فولیک برای سلامتی خود نیز مصرف کنید. زنان در سن باروری بیشتر از مردان مستعد ابتلا به کم خونی فقر فولات هستند.

بدن برای تشکیل و رشد طبیعی گلبول های قرمز خون به بدن نیاز دارد. هنگامی که ویتامین کافی را مصرف نمی کنید ، گلبول های قرمز شما به طور غیر طبیعی بزرگ می شود.

بارداری به خودی خود می تواند خطر ابتلا به این مشکل را برای شما ایجاد کند و شما را با خستگی بیشتر و دهان و زبان و سردردها و رنگ پریدگی عمومی رها کند. تضمین مصرف توصیه شده از این ویتامین B می تواند باعث ناراحتی و خطر ابتلا به این نوع کم خونی شود.

قبل از بارداری مصرف اسید فولیک را شروع کنید

هنگامی که شما شروع به مصرف اسید فولیک کنید ، به چند عامل بستگی دارد ، از جمله:

  • سن شما
  • آیا شما در حال حاضر سعی در بارداری شدن دارید یا نه
  • آیا شما در حال حاضر باردار هستید

در حقیقت ، مقامات بهداشتی مانند خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده پیشنهاد می كنند كه زنان بین 15 تا 45 سال هر روز اسید فولیك مصرف می كنند ، زیرا تقریبا نیمی از بارداری ها در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است. یک حاملگی تصادفی ، شما نمی خواهید که کمبود اسید فولیک باعث نقص هنگام تولد در کودک شما شود.

حتی اگر این کاری نیست که بخواهید در غیر این صورت انجام دهید ، اگر سن فرزندآوری دارید و در مورد خانواده فکر می کنید ، نیازهای فولات خود را برآورده کنید.

حتی قبل از شروع پیشگیری از بارداری ، فولات را شروع کنید ، مطمئناً یک بار در اولین مرحله از بارداری و در سه ماهه اول شروع کنید. بیشتر نقایص تولد لوله عصبی در 28 روز اول بارداری شما اتفاق می افتد. قبل از اینکه حتی متوجه شوید.

مصرف باید تا هفته دوازدهم بارداری نگه داشته شود زیرا این مرحله که کودک ستون فقرات ایجاد می کند. اگر فراموش نکردید که اسید فولیک اسید مصرف کنید یا آگاه نبودید که باید و در حال حاضر باردار هستید ، از این پس هر روز مقدار توصیه شده را شروع کنید.

7 مزایای سلامتی اثبات شده آجیل ماکادامیا
بخوانید

برای بارداری روزانه 0.4 میلی گرم اسید فولیک اسید مصرف کنید

در ایالات متحده ، هم خدمات بهداشت عمومی آمریكا و هم مراكز كنترل و پیشگیری از بیماریها میزان مصرف روزانه 4/0 میلی گرم یا 400 میكروگرم اسید فولیك را در زنان سالم در سن باروری توصیه می كنند ، به خصوص كسانی كه سعی در دریافت آن دارند.

اگر به دلیل سابقه‌ی پزشکی خود یا سابقه بارداری خود در معرض خطر بیشتر نوزادی با نقص لوله عصبی هستید ، به دوزهای بالاتر اسید فولیک در سرب تا و در دوران بارداری نیاز خواهید داشت.

به طور معمول ، این ممکن است به معنی دوزهای بالاتر اسید فولیک (به اندازه 5 میلی گرم) هر روز تا هفته دوازدهم بارداری باشد. کسانی که در معرض خطر چنین عوارضی قرار دارند :

  • جایی که هر یک از شرکای خود دارای یک لوله عصبی هستند
  • جایی که سابقه خانوادگی چنین نقایصی (از طرف مادر یا طرف پدر) وجود دارد
  • اگر حاملگی های قبلی از نقص لوله عصبی تأثیر داشته باشد

مراقب داروهایی باشید که در جذب اسید فولیک اختلال ایجاد می کنند

برخی داروهای خاص ، از جمله داروهای ضد صرع ، برخی آنتی بیوتیک های خاص و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ، می توانند مانع از استفاده سلول های بدن از اسید فولیک مصرف شده شوند.

این آنتاگونیست های اسید فولیک ممکن است خطر نقص لوله عصبی و همچنین نقایص دستگاه ادراری ، نقایص قلبی عروقی و شکاف دهان را افزایش دهند.

با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید که مقادیر بیشتری اسید فولیک را مستقیماً یا از طریق مولتی ویتامین ها مصرف می کنید .

این مخصوصاً ممکن است برای کسانی که داروهای زیر را مصرف میکنند:

  • دیابت نوع 2
  • صرع
  • روماتیسم مفصلی
  • لوپوس

منابع غذایی خوب از اسید فولیک

اگر همچنین می خواهید روشی سالم تر و طبیعی تر برای مصرف اسید فولیک مصرف کنید ، افزایش رژیم غذایی را در نظر بگیرید.

در طی بارداری منابع غذایی خوبی از اسید فولیک وجود دارد ، بنابراین انتخاب خود را انجام دهید. در اینجا برخی از غذاهای به راحتی در دسترس است که سرشار از فولات هستند ، که به طور طبیعی اسید فولیک در آن وجود دارد :

  • سبزیجات برگ سبز تیره ، اسفناج
  • پرتقال / آب پرتقال
  • مرغ مانند بوقلمون ، مرغ
  • گوشت
  • آجیل و خشکبار
  • لوبیا ، نخود فرنگی ، نخود فرنگی
  • کلم بروکلی
  • مارچوبه
  • جوانه بروکسل

علاوه بر این ، برخی غذاها ممکن است حاوی اسید فولیک اضافه شده باشند. برچسب مواد غذایی را بررسی کنید و سعی کنید غلات غنی شده صبحانه ، ماکارونی ، نان ، آرد ذرت ، آرد و حتی برنج سفید که به اسید فولیک اضافه شده است ، مصرف کنید.

حذف شایعه در مورد آووکادو و یبوست
بخوانید

بسیاری از ماسک های اسید فولیک B12 کمبود و ممکن است عفونت تنفسی و خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهند

از آنجا که مهم است ، مصرف دوزهای بسیار زیاد اسید فولیک از طریق مکمل ها یا غذاهای غنی شده می تواند مشکل چندانی برای شما ایجاد کند.

به عنوان مثال ، اگر بیش از 1 میلی گرم در روز مصرف کنید ، ممکن است نقص واقعی ویتامین B12 را برطرف کنید. در صورت عدم کنترل ، شما حتی خطر آسیب سیستم عصبی را نیز برطرف می کنید ، بنابراین مهم است که به موقع آن را تشخیص داده و تشخیص دهید.

همچنین در مورد ارتباط احتمالی بین مصرف زیاد اسید فولیک قبل و در دوران بارداری و احتمال داشتن فرزند مبتلا به اوتیسم ، نگرانی وجود دارد.

تحقیقات در مورد این جبهه در مراحل اولیه بسیار زیاد است و هنوز چیزی قطعی نمی توان بیان کرد. 211 تحقیقات دیگری درباره استفاده از مکمل های اسید فولیک در دوران بارداری نشان داده است که احتمال ابتلا به کودک در دستگاه تنفسی تحتانی احتمال کمی بیشتر وجود دارد.

اگر این مسیر را به جای منبع طبیعی رژیم غذایی انتخاب کنید .پزشکان میگویند برای شرایط سلامتی بهتر به اسید فولیک اضافی احتیاج دارند ، استفاده از مکمل ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشند. بهتر است در مورد نگرانی های خود با پزشک خود صحبت کنید تا انتخاب کنید چه چیزی مناسب شماست.

مکمل ها در مقابل منابع غذایی اسید فولیک

در حالی که دریافت مقدار زیادی از منابع طبیعی اسید فولیک ایده خوبی در دوران بارداری است ، کارشناسان بهداشتی مانند سرویس بهداشت ملی خاطرنشان می کنند که دریافت کل مقدار اسید فولیک مورد نیاز از منابع غذایی به تنهایی در این مدت ممکن نیست. مقداری مکمل لازم است.

هیچ نگرانی در مورد داشتن غذاهای طبیعی زیاد سرشار از اسید فولیک وجود ندارد ، حتی اگر باردار باشید – آنها هیچ عوارض جانبی عمده ای ندارند و با مکمل هایی که مصرف می کنید مغایرت ندارند.

اما اگر مقدار زیادی غذای غنی شده یا مولتی ویتامین ها و مکمل های دیگر دارید ، باید سطح اسید فولیک خود را از نزدیک کنترل کنید.

زبانه ها را روی مقدار موجود در هر وعده غذایی غنی شده یا کپسول یا مکمل نگه دارید. به 0.4 میلی گرم توصیه شده بچسبید ، مگر اینکه پزشک به طور مشخص به شما گفته باشد . هدف نهایی شما دریافت مقدار مناسب اسید فولیک است ، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا