آجیل و خشکبارخواص میوه ها و گیاهانسلامت

افزایش وزن و 8 اثر جانبی پسته

افزایش وزن و 8 اثر جانبی پسته.پسته یک ماده مغذی سالم و عضو خانواده بادام زمینی است. پسته سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای چرب ضروری و سایر مواردی است که برای سلامتی شما مفید هستند.

افزایش وزن و 8 اثر جانبی پسته

“تخوردن تعدادی مغز پسته در روز می تواند از قلب شما محافظت کند.” با این وجود ، خوردن بیش از حد پسته می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد.

1. آلرژی پسته

اگر فردی به پسته حساسیت داشته باشد ، در مراحل اولیه زندگی خود مشهود است و در تمام طول عمر خود ادامه خواهد داد.

بثورات و خارش پوست شایعترین علائم آلرژی پسته است. علائم دیگر شامل خارش چشم و آبکی ، عطسه و سرفه است.برخی ممکن است به کهیر یا علائم آسم مبتلا شوند. واکنش های آلرژیک شدید شامل آنافیلاکسی خطرناک برای زندگی است که باید سریعاً درمان شود.

2. افزایش وزن

پروتئین و فیبر زیاد موجود در آجیل پسته ، آنها را به یک میان وعده مناسب و محبوب برای تبدیل می کند.بنابراین ، خوردن تعداد انگشت شماری از این آجیل ها می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مصرف یک لیوان پر از پسته بدان معنی است که شما نزدیک به 700 کالری مصرف کرده اید! خیلی زیاد چیز خوبی نیست؛ بنابراین ، آنها را بیش از حد نخورید.

چرا خیساندن بادام در آب بهتر از خوردن آنها خام است
بخوانید

3. آلودگی آفلاتوکسین

آفلاتوکسین ها مواد شیمیایی سمی و سرطان زا هستند که توسط باکتری های خاصی تولید می شوند.آنها معمولاً در غذاهای ذخیره شده نادرست از جمله کاساوا ، فلفل دلمه ای ، ذرت ، پنبه کنجد ، ارزن ، بادام زمینی ، برنج ، دانه کنجد ، سورگوم ، تخمه آفتابگردان ، آجیل درختی ، گندم و موارد دیگر یافت می شوند.

یک مطالعه گزارش کرده است که آجیل پسته از مرحله بلوغ آلوده به آفلاتوکسین است.آجیل های پسته به طور طبیعی تقسیم می شوند و مواردی که از ضعیف و محافظت نمی شوند به راحتی توسط حشرات و قالب ها مورد حمله قرار می گیرند و راهی برای آلودگی آفلاتوکسین ها می شوند.

4- مشکلات دستگاه گوارش

افرادی که تحمل فروکتان را ندارند باید از آجیل پسته خودداری کنند. فروکتان ها به طور طبیعی کربوهیدرات هایی هستند که در غذاهای متنوعی یافت می شوند.

غذاهایی که از نظر فروکتان زیاد هستند ممکن است شامل پیاز ، سیر ، جو ، کلم ، کلم بروکلی ، پسته ، کنگر فرنگی ، ریشه کاسنی و مارچوبه باشد.فروکتان ها خطرناک نیستند ، اما کسانی که تحمل کمتری نسبت به فروکتان دارند می توانند هنگام مصرف پسته با مشکلات معده روبرو شوند. این می تواند باعث نفخ ، اسهال ، یبوست و درد شکم شود.

همه چیز در مورد زایمان درآب باید بدانیم
بخوانید

5- فشار خون بالا

آجیل پسته طبیعی از نظر سطح سدیم کم است. با این حال ، پسته ، که اغلب نمک می شوند ، سطح سدیم بالاتری از حد معمول دارند.مصرف آجیل بو داده پسته به مقدار زیاد می تواند میزان سدیم شما را افزایش دهد و از این طریق فشار خون شما افزایش یابد.

6. خطر سنگ کلیه

پسته حاوی مقدار متوسط اگزالات و متیونین است. با مصرف مقادیر زیاد پسته ، ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به سنگهای کلیوی اگزالات کلسیم و کیستین قرار دهید.

پسته همچنین منبع غنی پتاسیم است که به مقدار زیاد می تواند عوارض جانبی برای بدن ایجاد کند.علاوه بر این ، اگر شما در حال حاضر به یک بیماری کلیوی مبتلا هستید ، نباید بیش از حد پسته مصرف کنید زیرا ممکن است منجر به اضافی پتاسیم در بدن شود که ممکن است کلیه ها از بین بروند.

پتاسیم بیش از حد ممکن است مشکلات دیگری از جمله تهوع ، ضعف ، نبض آهسته ، ضربان قلب نامنظم ، نارسایی قلبی ، کم آبی ، بیماری آدیسون و خونریزی داخلی ایجاد کند.

7. قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و حشره کش ها

پسته در معرض حشره کش ها و سموم دفع آفات قرار دارد تا از آلوده شدن آنها توسط حشرات یا آفات محافظت کند.در حالی که این مواد شیمیایی ممکن است آجیل را از حشرات محافظت کنند ، اما برای سلامتی ما بد هستند.

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش
بخوانید

مصرف پسته که در معرض این مواد شیمیایی زیاد قرار دارد می تواند باعث ایجاد واکنش هایی در بدن ما مانند استفراغ ، اسهال ، حالت تهوع و سایر واکنش های آلرژیک شود.

8- آلودگی باکتری سالمونلا

یکی دیگر از خطرهای سلامتی خوردن بیش از حد پسته ، قرار گرفتن در معرض باکتری سالمونلا است. این باکتری پسته را آلوده می کند و مصرف آجیل های آلوده ممکن است باعث اسهال شود.

با ریختن صحیح آجیل می توان از این باکتری جلوگیری کرد. این ممکن است برای نوزادان ، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، کشنده باشد.

9. خطر آکریلامید

پسته بو داده یک روش مؤثر برای کاهش آلودگی ناشی از باکتری سالمونلا و آفلاتوکسین است.با این حال ، این ممکن است باعث آکریلامیدها شود. آکریلامید یک سرطان زای احتمالی است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان در انسان را افزایش دهد.

با این حال ، هیچ مدرک محکمی برای حمایت از ارتباط بین پسته بو داده و سرطان وجود ندارد.اکنون که از عوارض خوردن بیش از حد پسته آگاه هستید ، سعی کنید هر روز تعداد آنها را به 5-7 پسته محدود کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا