آیا میدانستید؟بارداریسبک زندگیسلامتمادر و فرزند

تاثیرات سیگار بر روی چشم

تاثیرات سیگار بر روی چشم . همه نمی دانند که سیگار کشیدن می تواند بر روی چشم تأثیر بگذارد. با این حال ، افراد سیگاری برای بررسی سلامت چشم خود باید مرتباً به چشم پزشک مراجعه کنند.

تاثیرات سیگار بر روی چشم

سیگار کشیدن می تواند چشم ها و تقریباً کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد. در مورد چشم ها ، آسیب های ناشی از سیگار کشیدن مشکلات مختلفی را ایجاد می کند ، از کم بینایی تا نابینایی کامل. این یک دلیل دیگر برای ترک سیگار است که به شماره یک مرگ در جهان تبدیل شده است.

اثرات مضر تنباکو بر روی سیستم تنفسی و قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است. با این حال ، بسیاری از افراد آگاه نیستند که سیگار کشیدن می تواند حتی برای همیشه روی چشم تأثیر بگذارد. طبق تخمین ها ، از هر پنج سیگاری فقط یک نفر از این خطر آگاه است.

اعتقاد بر این است که افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری بینایی خود را از دست می دهند. این آسیب عمدتا از دود توتون ناشی می شود ، زیرا شامل مواد سمی است که در ابتدا باعث تحریک می شوند ، اما بعداً به کره چشم آسیب می رسانند. سیگار کشیدن حتی می تواند چشم سیگاری های منفعل را تحت تأثیر قرار دهد.

سیگار کشیدن چگونه می تواند روی چشم تأثیر بگذارد؟

سیگار کشیدن می تواند از طرق مختلف و درجات مختلف بر چشم تأثیر بگذارد. این به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله میزان مصرف دخانیات در روز ، مدت زمان حفظ عادت ، ژنتیک ، وضعیت عمومی بهداشت و غیره.

شرایط اصلی ناشی از سیگار به شرح زیر است:

  • سندرم خشکی چشم هنگام حرکت پلک روی چشم ، این حالت خارش و زبری است. این ناشی از عدم تعادل اشک طبیعی است. چشم قرمز می شود و بینایی تار می شود. در طولانی مدت ، می تواند منجر به زخم قرنیه شود.
  • آب مروارید نوعی لنز است که بینایی را تاری می کند. این مشکل فقط با جراحی قابل اصلاح است.
  • رتینوپاتی دیابتی. در افراد دیابتی ، سیگار کشیدن می تواند منجر به آسیب به رگ های خونی شبکیه شود. این امر باعث تاری دید و عدم تمرکز می شود که در نهایت می تواند منجر به کوری شود.
  • دژنراسیون ماکولا. افراد سیگاری سه برابر بیشتر در معرض این بیماری هستند. این باعث کاهش دید مرکزی و توانایی دیدن جزئیات خوب می شود. این قابل درمان است ، اما هیچ درمانی وجود ندارد.
  • نوروپاتی بینایی. این یک از دست دادن بینایی ناگهانی به دلیل انسداد خونرسانی به چشم است. این می تواند منجر به کوری دائمی شود.
  • التهاب گوش این بیماری عنبیه و بدن مژک را تحت تأثیر قرار می دهد و با قرمزی چشم ، مشکلات بینایی و درد مشخص می شود.

علائم این بیماری

شرایط چشم اغلب توسط افراد سیگاری مورد توجه قرار نمی گیرد ، بخشی به این دلیل است که برخی از این مشکلات در مراحل اولیه بیماری علائم ایجاد نمی کنند. بنابراین ، بهتر است یک معاینه منظم با چشم پزشک انجام دهید.

به طور خاص ، در صورت بروز برخی از این علائم باید با پزشک خود مشورت شود:

  • تاری دید
  • یک نقطه تار در مرکز بینایی
  • نیاز به نور بیشتر برای خواندن است
  • مشاهده امواج در خطوط مستقیم
  • مشکل در شناسایی چهره ها
  • خارش و قرمزی عادی چشم
  • مشکل در شناسایی جزئیات در تصاویر

سیگار کشیدن در دوران بارداری

سیگار کشیدن در دوران بارداری برای کودک خطر زیادی دارد. علاوه بر خطرات شناخته شده در این زمینه ، سیگار کشیدن می تواند از چندین طریق بر روی چشم کودک تأثیر بگذارد.

سیگار کشیدن خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد. این ، به نوبه خود ، می تواند منجر به یک مشکل جدی چشم به نام “رتینوپاتی زودرس” شود ، که در برخی موارد باعث نابینایی کامل می شود.

به همین ترتیب ، مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند پنج برابر بیشتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که در دوران کودکی از مننژیت باکتریایی رنج می برند. این بیماری منجر به مشکلات جدی بینایی و عفونت چشم می شود.

لازم به ذکر است که این خطرات نه تنها در کمین مادرانی که مستقیماً سیگار می کشند بلکه در کسانی که در محیط هایی هستند که آنها را در معرض استعمال دخانیات قرار می دهد ، است. سیگار کشیدن در محیط یک زن باردار مجاز نیست.

اگر سیگار کشیدن می تواند روی چشم تأثیر بگذارد ، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

سالم ترین اقدام ترک سیگار است. هرچقدر که دشوار به نظر برسد ، هزاران نفر در جهان هر روز موفق به انجام آن می شوند. بهترین کار مراجعه به پزشک و درخواست کمک برای از بین بردن این عادت است. داروها و روش هایی مانند مراقبه وجود دارد که به طور قابل توجهی در دستیابی به این هدف کمک می کند.

در حالی که روی ترک سیگار کار می کنید ، باید مرتباً به چشم پزشک مراجعه کنید. این به شما کمک می کند تا از هر گونه بیماری چشمی که ممکن است در نتیجه سیگار کشیدن ایجاد شود جلوگیری کنید. همچنین بهتر است ورزش و رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ سبز و ماهی را حفظ کنید.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا