آیا میدانستید؟

تاثیر ماه بر انسان چیست؟

ماه که به عنوان یک ماهواره طبیعی زمین شناخته می‌شود می‌تواند معانی و تعابیر مختلفی داشته باشد، اما آیا واقعاً بر ما تأثیر می گذارد؟ در این مقاله به شما می‌گوییم تاثیر ماه بر انسان چیست؟ با ما همراه باشید.

تاثیر ماه بر انسان چیست؟

این ماهواره طبیعی سیاره زمین منظره ای باورنکردنی را در اختیار ما قرار می دهد. علاوه بر این، هزاران داستان در مورد ماه وجود دارد. بدون شک، جذب، الهام بخش و تخیل مردم را به پرواز در می‌آورد. اما آیا ماه تاثیری بر انسان دارد؟

ماه بر جزر و مد تأثیر می‌گذارد، اما همچنین گفته می‌شود که تأثیر خاصی بر رفتار ما دارد. بنابراین، خلق و خوی ما و تصمیمات ما می‌تواند به همان شکلی که فازهای ماه تغییر می کند، تغییر کند.

همچنین اعتقاد بر این است که ماه بر خواب ما تأثیر می‌گذارد، به خصوص زمانی که ماه کامل باشد. در طول این مرحله، افراد تمایل دارند به خواب رفتن بیشتر طول بکشد یا بد می‌خوابند.

چگونه ماه بر ما تأثیر می گذارد – محبوب ترین باورها

هزاران سال است که این باور وجود داشته است که ماه تأثیر خاصی بر رفتار انسان دارد. بسیاری از مردم معتقدند انرژی آن چنان قدرتمند است که می تواند زندگی ما را تغییر دهد.

علاوه بر این، از زمان‌های قدیم می‌دانستیم که ماه بر جزر و مد تأثیر می‌گذارد، اما برخی بر این باورند که بر محصولات، رفتار حیوانات و حتی احساسات انسان نیز تأثیر می‌گذارد.

تا به امروز، هنوز هیچ مدرک قطعی برای حمایت از این باورها وجود ندارد. به همین دلیل علم این شایعه ها را باورهای رایج می داند نه جز واقعیت ها.

با این حال، این امر مردم را از ادامه به اشتراک گذاشتن باورهای خود و انجام فعالیت های مطابق با مراحل قمری باز نمی دارد.

مراحل قمری (ماه) و اثرات آنها

بر اساس باورهای رایج، بسته به فاز ماه، افراد ممکن است تمایل بیشتری به رفتار به یک شکل داشته باشند.

ماه نو

این مرحله حدود سه روز طول می کشد. برخی از عرفا می گویند این بهترین مرحله برای سم زدایی بدن است. همچنین بسیاری آن را زمانی برای شروع کارهای جدید می دانند.

به همین دلیل، برای شروع روتین های جدید، برای تغییر عاداتی که دوست ندارید یا به درد شما نمی خورد، ایده آل است. همچنین زمان ایده آلی برای آرامش و درون نگری است.

سه ماهه اول

در طول این مرحله، ماه فقط تا نیمه قابل مشاهده است. گفته می شود این مرحله، مرحله رفاه، سلامتی و نشاط است. اگر می خواهید یک پروژه جدید، یک کسب و کار یا حتی تازه شروع به تمرین کنید، این بهترین زمان است.

برخی نیز معتقدند که ربع اول ماه به انسان انرژی مثبت می دهد و به همین ترتیب بر اعمال ما تأثیر می گذارد.

همچنین شنیدن این موضوع رایج است که در این مرحله، خوب است گیاهان و یا حتی موهایتان را کوتاه کنید تا سریع‌تر، قوی‌تر و درخشان‌تر شوند.

ماه کامل

این مرحله ای است که در آن ماه کاملاً گرد است و با نور خورشید تابش می کند. برخی افسانه ها می گویند که این باعث تغییرات رفتاری در انسان می شود. اینها می‌توانند از نوسانات خلقی ناگهانی تا رفتارهای خشونت آمیز و آبی بودن متغیر باشند.

ماه کامل با سرخوشی و افراط همراه است، اما همچنین با فراوانی و موفقیت همراه است. عرفا می‌گویند در این مرحله همه به «دیوانه» تبدیل می‌شوند، زیرا انرژی ماه بیشتر از حد معمول است.

ماه چگونه بر ما تأثیر می گذارد؟ چهار افسانه رایج

ماه می‌ترسد، لذت می‌برد و الهام می‌بخشد. به همین دلیل در طول تاریخ بشر درباره تأثیر آن بر مردم انواع افسانه ها نقل شده است. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

1. ماه به باروری کمک می کند

برخی می‌گویند که احتمال باردار شدن در ماه کامل بیشتر است. برخی بر این باورند که اگر زیر نور ماه کامل بخوابید این امر به ویژه صادق است. همچنین این عقیده وجود دارد که ماه و کسوف به طور کلی به نفع باروری زنان است.

2. شور و اشتیاق در طول ماه کامل افزایش می یابد

این پدیده به دلیل افزایش شور و اشتیاق شناخته شده است. در حالی که این ماهواره طبیعی همیشه عنصری عاشقانه برای انسان بوده است. در واقع، این یک موتیف رایج در نمایش های نمادین (نقاشی، عکس) مربوط به عشق است.

3. بهتر است در سه ماهه اول ازدواج کنید

همانطور که اعتقاد وجود دارد، ازدواج در سه ماهه اول به نفع روابط است. به عبارت دیگر، ازدواج را مرفه و پایدار می‌کند. این به دلیل این باور است که هر چیزی که در این مرحله “رشد” رخ می دهد تأثیر مثبتی بر سایر زمینه های زندگی ما دارد.

4. ماه خونی

ماه “خونی” آن ماه است که رنگ مایل به قرمزی دارد. همانطور که افسانه می‌گوید، در این لحظات، انرژی که از خود می دهد برای انسان خطرناک است، زیرا کینه ها و هر نفرتی را که ممکن است داشته باشید را آشکار می‌کند.

در نتیجه

علیرغم باور عمومی، هیچ شواهد علمی وجود ندارد که بتواند جواب تاثیر ماه بر انسان چیست؟ را بدهد. با این حال، شکی نیست که این ماهواره طبیعی زیبا توانسته است تا حدود زیادی برای هزاران سال الهام بخش ما باشد.

اگر شما هم باورهایی در مورد ماه دارید خوشحال میشویم در این مورد به تیم مگ پارسی کمک کنید. برای ما حتما کامنت کنید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا