آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

خطرات استفاده از ذغال فعال برای سلامت دهان و دندان

خطرات استفاده از ذغال فعال برای سلامت دهان و دندان .بسیاری از فیلم ها این را نشان میدهند که ذغال دندان ها را به طرز جادویی سفید می شود. با این وجود خطرات مرتبط با زغال و سلامت دهان و دندان شما وجود دارد.

خطرات استفاده از ذغال فعال برای سلامت دهان و دندان

به تازگی ، فیلم ها و پست ها از تأثیر گذاران مختلفی منتشر شده است که در مورد خواص فرض شده زغال فعال برای کمک به سفیدتر شدن دندان ها صحبت می کنند.

چندین دندانپزشکان این اطلاعات را به شدت تکذیب کرده اند و حتی خاطرنشان کرد:

ادعاهایی مبنی بر اینکه ذغال، دندانها سفید می کند ، نه تنها نادرست است بلکه خطرات جدی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد. علاوه بر این ، آنها بر اهمیت مشاوره با متخصصان بهداشت دهان و دندان تأکید می کنند.

همچنین : ذغال فعال یک ماده بسیار ساینده است. بنابراین ، می تواند باعث مشکلات شدید دندان شود و همچنین ،این عمل مانند مسواك زدن دندانهای شما است. با این حال ، بدترین چیز این است که حتی به سفید کردن دندان های شما نیز کمک نمی کند.

خطرات زغال فعال

پزشکان اظهار داشتند که ذغال فعال ماده ای است که یک فرآیند شیمیایی برای یک پوسته سخت مثل نارگیل تاثیر می گذارد. این ماده بسیار تهاجمی است. سپس ، هنگامی که روی دندان ها بمالید ، می تواند مینای دندان را به طور قابل توجهی سست کند.

مینای دندان فرسوده خطرات زیادی دارد. ابتدا اعصاب محافظت نشده تر هستند و این باعث حساسیت دندان می شود ، همچنین ذغال فعال به قدری تهاجمی است که می تواند به لثه های شما نیز برسد.

پارادوکسیکال ترین چیز این است که با مالیدن ذغال بر روی دندان های خود و پوشیدن مینای دندان ، آنچه باقی مانده است لایه ای به نام عاج است. در حقیقت ، عاج از مینای طبیعی زردتر است. به عبارت دیگر ، نه تنها خطر زغال فعال وجود دارد ، بلکه حتی دندانهای شما را سفید نمی کند.

خطرات استفاده از ذغال فعال برای سلامت دهان و دندان

فیلم ها چه چیزی را نشان می دهند؟

فیلم های زیادی از تأثیرگذارها قبل و بعد از استفاده از ذغال وجود دارد. مشاهده می کنید که آنها از ذغال در دندانهای زرد رنگ استفاده می کنند. سپس ، پس از شستشو ، به نظر می رسد که دندان ها دارای رنگ سفید باورنکردنی هستند.

با این حال ، آنچه واقعاً با آن تصاویر اتفاق می افتد ، یک جلوه بصری بسیار اساسی است. با ذغال ، دندان ها سیاه به نظر می رسند. هنگام شستشو ، تضاد با تصویر قبلی به طور ناگهانی باعث سفیدتر شدن آنها می شود. با این حال ، آنها در واقع سفیدتر نیستند.

واضح است که این اطلاعات کاملاً نادرست است. متأسفانه ، این امر بینندگان را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین فکر می کنند این یک درمان مؤثر است. می توانیم ببینیم که آنها شواهد گمراه کننده ای را نشان می دهند که باعث می شود مخاطب به آنها اعتقاد داشته باشد.

رنگ دندان

متخصصان همچنین تأکید کردند که دندانها معمولاً سایه سفید را ندارند – سایه طبیعی دندان ها رنگ عاج است. عوامل ژنتیکی و مصرف سایر مواد باعث تغییر این رنگ طبیعی می شوند. مثلاً چای ، قهوه یا تنباکو.

نداشتن دندانهای فوق سفید به این معنی نیست که مشکلات بهداشتی وجود دارد یا نقص آن وجود دارد. این طبیعی است. همچنین تأکید کردند که آنچه مهم است سلامت دهان و دندان است ، نه اثرات زیبایی فریبنده که خطرناک هستند.

بهتر است حداقل دو بار در روز دندانهای خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. همچنین به طور دوره ای به دندانپزشک بروید و دستورالعمل های او را دنبال کنید. دندانپزشک حرفه ای برای اعمال روش های سفید کننده دندان راه حل ایده آل دارد.

خطرات استفاده از ذغال فعال برای سلامت دهان و دندان

سفید کردن دندان ها از ذغال فعال استفاده نمی کنند

ما باید بر روی موضوعی بسیار مهم تأکید کنیم: هر فرآیند روی دندان های شما باید توسط یک متخصص بهداشت دهان و دندان تحت نظارت باشد. به آنچه که تأثیرگذار یا صفحات غیر حرفه ای می گویند صحیح است گوش نکنید.

دندانپزشکان حرفه ای بهتر میدانند. آنها نه تنها می توانند فرایندهای سفید کردن دندانها را انجام دهند ، بلکه سلامت دهان و دندان هر بیمار را نیز قبل از انجام هرگونه درمانی ارزیابی می کنند. به عنوان مثال ، اگر مشکلات لثه ، حفره یا سایر مشکلات وجود داشته باشد ، ممکن است سفید کردن خطرناک باشد.

روش های سفید کردن دندان ها باید برنامه ریزی شده باشد ، و همچنین به نظارت دقیق نیاز دارند. به این ترتیب ، شما عواقب ناخواسته ای ندارید. به همین ترتیب ، بیماران باید از خطرات احتمالی این روش آگاهی داشته باشند.

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا