خواص میوه ها و گیاهانسلامت

دارچین برای دیابت: ادویه ای گرم برای کنترل سطح قند خون شما

دارچین برای دیابت: ادویه ای گرم برای کنترل سطح قند خون شما. اگر داروی دیابتی داشته باشید ، دارچین گرم و دارو می تواند یک متحد قدرتمند باشد.

ممکن است به کاهش قند خون ، بهبود حساسیت به انسولین و مهار لک های ناگهانی سطح قند خون کمک کند.به لطف فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن ، می تواند به مقابله با عوارض دیابت مانند فشار خون بالا و کلسترول کمک کرده و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

دارچین برای دیابت: ادویه ای گرم برای کنترل سطح قند خون شما

دارچین معروف به عطر و بوی خوش خود که ترکیبی از شیرین و تند است همه این موارد به کنار ، دارچین یکی از اصلی ترین ادویه ها در خانه است.اما دارچین گرم و تند می تواند خواص بیشتری برای پخت و پز در تعطیلات داشته باشد مخصوصاً اگر دیابتی باشید.

دارچین که به دلیل داروهای ضد التهابی ، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی شناخته شده است ، به طور فزاینده ای به عنوان داروی جایگزین برای دیابت مورد بررسی قرار می گیرد.در اینجا خواص دارچین مربوط به دیابت آمده است.

قند خون را پایین آورده و کنترل گلیسمی را بهبود می بخشد

اگرچه تحقیقات در مورد تأثیر دارچین بر قند خون هنوز قطعی نیست ، اما آنچه پدید آمده امیدوار کننده است.همانطور که یک متاآنالیز که بر مطالعات قبلی انجام شده است ، نشان داد که دارچین پتانسیل کاهش قند خون در افراد دیابتی را نشان می دهد.

هنگامی که به افراد داروی کامل ، دارچین یا عصاره دارچین تجویز شد ، منجر به کاهش قابل توجه قند خون ناشتا شد و محققان را واداشت تا بگویند که دارچین می تواند یک روش جایگزین مفید برای مبتلایان به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت باشد.در این مورد نوع دارچین مشخص نشده است.

در مطلاعات متاآنالیز دیگر نتایج مشابهی یافت شد. هنگامی که به بیماران دیابتی نوع 2 مکمل دارچین در دوزهای مختلف از 120 تا 6،000 میلی گرم در روز به مدت 4 تا 16 هفته (بسته به مطالعه) داده شد ، تمام مطالعات حاکی از کاهش سطح قند خون ناشتا بودند.

همه مطالعات همچنین تأثیر مثبتی بر سطح Hb1Ac گزارش کردند ، اقدامی که نشان می دهد میزان قند خون شما در طی 2-3 ماه گذشته چقدر بوده است.

هنگامی که گلوکز در خون تجمع می یابد ، به هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز (RBCs) متصل می شود و تا زمانی که RBC ها نهایتا از بین بروند (پس از 3 ماه) به این سلول ها بماند.

بنابراین آزمایش هموگلوبین گلیکوزی شده در طی 3 ماه حس خوبی از کنترل قند خون شما می کند.کاهش سطح Hb1Ac در مطالعات نشان می دهد که مصرف دارچین نه تنها تأثیر آنی بر سطح قند است بلکه ممکن است به طور کلی به کنترل گلیسمی بهتر منجر شود.

انسولین را تقلید کرده و حساسیت به انسولین را تقویت می کند

هنگامی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستید ، پاسخ بدن به هورمون انسولین به خطر می افتد. این منجر به سوخت و ساز غیر طبیعی کربوهیدرات ها و بالا رفتن سطح گلوکز در خون می شود.

مطالعات بر روی حیوانات و آزمایشگاهی نشان داده است که دارچین می تواند انسولین را به طور مؤثر تقلید کرده و حتی انسولین را در بدن کارآمدتر کند.

این به نوبه خود ، حساسیت به انسولین را در بدن بهبود می بخشد ، سلولهای بدن را در پاسخ به انسولین بهتر جواب می دهد و حمل و نقل نرمال گلوکز را تسهیل می کند.

بنابراین دارچین نه تنها برای بیماران دیابتی بلکه برای مبتلایان به دیابت یا افرادی که علائم اولیه مقاومت به انسولین را نشان می دهند ، داروی جایگزین دیگری است.

مطالعات انسانی این موضوع را تأیید می كند – همانطور كه یك مطالعه كوچك نشان داد ، در طی دو مداخله 14 روزه ، وقتی به افراد 3 گرم دارچین در روز داده می شد ، آنها حساسیت به انسولین و كنترل قند خون مشاهده می كنند.

تصور می شود مؤلفه هایی مانند کروم و پلی فنول موجود در دارچین مسئول این اثر هستند.به نظر می رسد که یک ترکیب شیمیایی به نام پلی متیل هیدروکسی کلسیمون (MHCP) در دارچین مسئول فعالیت های تقلیدکننده انسولین است.

مطالعات نشان می دهد که MHCP فعالیت بیولوژیکی مشابه خود انسولین دارد. باعث افزایش جذب قند خون توسط سلول ها و تحریک سنتز گلیکوژن می شود.

ممکن است سطح قند خون بعد از غذا کاهش یابد

ممکن است هنگامی که از یک وعده غذایی بزرگ لذت می برید ، متوجه آن نشوید ، اما میزان قند خون بعد از خوردن غذا به شدت افزایش می یابد ، به خصوص اگر این یک وعده غذایی سنگین با کربوهیدرات باشد.

این نوسانات در سطح قند خون ، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را افزایش می دهد و در صورت وجود آن ، این بیماری را وخیم تر می کند.دلیل این امر باعث افزایش سطح التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن شما می شود.

برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف دارچین در کنار یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث کند شدن میزان تخلیه مواد غذایی از معده شود و به کنترل سنبله در قند خون بعد از غذا کمک کند.

مطالعات دیگر نشان داده اند كه دارچین ممكن است در مسدود كردن آنزیم های گوارشی كه باعث تجزیه كربوهیدرات ها در روده كوچك می شوند ، نقش داشته باشد ، در نتیجه سطح قند خون بعد از غذا كاهش می یابد.آزمایش های گسترده تر بشر برای تأیید این تأثیر ، لازم است.

با التهاب مبارزه می کند

التهاب مزمن غالباً محرک اصلی دیابت است و حتی اگر در حال حاضر مبتلا به دیابت باشید ، می تواند راه را برای سایر مشکلات سلامتی نیز به دنبال داشته باشد.

دارچین به دلیل فراوانی فلاونوئیدها به کاهش التهاب در بدن کمک می کند.این اثر ضد التهابی دارچین نه تنها در کاهش مشکلات متابولیک بلکه در پیشگیری از عوارض بیشتر سلامتی ناشی از دیابت نیز نقش دارد.

فواید آنتی اکسیدانی دارچین برای بیماران دیابتی نیز مفید است. نه تنها استرس اکسیداتیو ، نوعی آسیب سلولی ناشی از رادیکالهای آزاد ، در بروز دیابت نقش دارد ، بلکه افراد دیابتی نیز بیشتر مستعد استرس اکسیداتیو هستند.اثر آنتی اکسیدانی دارچین باعث کاهش استرس اکسیداتیو و شکستن این چرخه شرور می شود و به شما در مدیریت بهتر شرایط کمک می کند.

خطر عوارض دیابتی را کاهش می دهد

به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب ، کنترل میزان قند کنترل نشده و جلوگیری از لکه های ناگهانی ، دارچین ممکن است در مسیرهای خود انواع عوارض مرتبط با دیابت را متوقف کند.

بیماری قلبی

مبتلایان به دیابت در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی هستند. دارچین اغلب به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم قلب برای جلوگیری از بیماری عروق کرونر توصیه می شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و التهاب را کاهش می دهد.

تأثیر مثبت آن بر سطح کلسترول و فشار خون (همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد) همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آترواسکلروز کمک می کند.

اختلالات چربی

یک بررسی از میان بیماران دیابتی نوع 2 نشان داد که دارچین با کاهش متوسط کلسترول LDL و همچنین تری گلیسیریدها همراه است. همان تجزیه و تحلیل همچنین ارتباطی بین دارچین و افزایش کلسترول HDL نشان داد.

دارچین به لطف مؤلفه ی موجود در آن ممکن است بر مهار HMG-CoA ردوکتاز ، آنزیمی که مسئول تولید کلسترول است ، اثر مهاری داشته باشد. بنابراین ممکن است یک داروی جایگزین امیدوار کننده برای هایپرلیپیدمی یا کلسترول بالا و میزان تری گلیسیرید باشد ، شرایطی که بسیاری از بیماران دیابتی با آن سر و کار دارند.

فشار خون بالا

دارچین به طور فزاینده به عنوان یک گزینه غذایی مکمل برای تنظیم سطح فشار خون شناخته می شود. همانطور که یک کارآزمایی بالینی نشان داد ، مکمل های دارچین به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در بین مبتلایان به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

سینامالدئید ، ترکیبی که در دارچین یافت می شود ، در گشاد شدن رگ های خونی (گشاد شدن عروق) کمک می کند ، که به نوبه خود فشار خون بالا را کاهش می دهد.

بیماری آلزایمر

دیابت کنترل نشده و بالا رفتن سطح قند در بدن می تواند به بسیاری از اندام های شما از جمله مغز آسیب برساند.جای تعجب نیست که تحقیقات پرده از رابطه قوی تری میان دیابت و بیماری آلزایمر (AD) پرده بر می دارند.

در حقیقت ، AD به طور فزاینده ای به عنوان دیابت نوع 3 شناخته می شود ، با مطالعات انجام شده نشان می دهد که این بیماری نوعی دیابت قندی است که به ویژه مغز را مبتلا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره دارچین ممکن است فعالیت پروتئین های بتا-آمیلوئید و تاو را که بطور معمول با پیشرفت AD مرتبط است تنظیم کند.در حالی که برای ایجاد این پیوند به مطالعات بیشتری نیاز است ، اقدامات دوگانه دارچین در اینجا ، هم علیه دیابت و هم در مورد AD ، امیدوار کننده است.

کدام نوع دارچین بهتر است: کاسیا یا سیلون؟

دارچین دو گونه وجود دارد – Cassia و Ceylon که هر دو از پوست داخلی درخت دارچین گرفته شده است.کاسیا یا دارچین چینی به طور کلی ارزان و به راحتی در دسترس است.

این نوع دارچین است که به احتمال زیاد در راهرو ادویه سوپرمارکت خود و همچنین در بسیاری از محصولات غذایی پیدا خواهید کرد.سیلان یا دارچین واقعی کمتر از کاسیا یافت می شود و به طور معمول گران تر است.

پوست درخت دارچین سیلون مانند پشته های محکم و نرم به نظر می رسد و نرم و شکننده است ، در حالی که دارچین cassia سخت و ضخیم است و فقط یک لایه رول یا حلقه دار دارد. دارچین سیلان نیز از نظر رنگ سبک تر از کاسیا است.

در حالی که مطالعات انجام شده بر روی دیابت از هر دو نوع کاسیا و سیلان استفاده کرده است ، بسیاری از محققان بین این دو تفاوت قائل نیستند و مشخص نمی کنند که کدام یک از آنها استفاده کرده اند.

هنوز مشخص نشده است که یک نوع از آن ها بهتر از نوع دیگر در مورد مدیریت دیابت است. از هر لحاظ ، هر دو ممکن است مزایای مشابهی داشته باشند.

اما نکته منفی این است که مقدار زیاد کومارین موجود در دارچین cassia است.این داروی ضد انعقاد حتی در مقادیر زیاد می تواند به کبد آسیب برساند. از طرف دیگر دارچین سیلان تنها اثری ناچیز از این ترکیب دارد.

بنابراین ، در حالی که مصرف رژیم غذایی دارچین cassia (به عنوان یک ماده غذایی در غذای شما یا به عنوان چاشنی) خوب است ، ممکن است برای دوزهای درمانی بزرگتر یا به عنوان مکمل بهتر به چوب دارچین سیلان فکر کنید. افرادی که مشکلات کبدی دارند باید از مصرف دارچین کاسیا به طور کلی خودداری کنند.

چه مقدار دارچین باید مصرف کرد؟

در حالی که دوز توصیه شده مشخص نشده است ، بیشتر مطالعات به طور معمول از 1 تا 6 گرم پودر در روز استفاده می کنند.اما به یاد داشته باشید که محتوای کومارین عاملی است که باید نسبت به آن احتیاط کنید.

اتحادیه اروپا برای ایمنی مواد غذایی میزان قابل تحمل روزانه کومارین را به میزان 0.1 میلی گرم در کیلوگرم تعیین کرده است.محتوای کومارین موجود در دارچین cassia می تواند در هر نقطه بین 2 تا 7 گرم در هر کیلوگرم متغیر باشد. بنابراین بهتر است در انتهای طیف پایین بچسبید و در صورت استفاده از دارچین کاسیا بیشتر از 1 یا 2 گرم نباشد.

اگر در حال مصرف داروی دیابت هستید ، قبل از مصرف مکمل دارچین یا دارچین به طور مرتب باید با پزشک خود مشورت کنید.

دارچین می تواند با سایر داروها در تعامل باشد یا باعث شود سطح قند خون به شدت کاهش یابد (هیپوگلیسمی).به همین ترتیب ، اگر به داروهای دیگری مانند رقیق کننده خون مشغول هستید ، قبل از مصرف مکمل دارچین ، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

زنان باردار ، مادران شیرده و کودکان باید از دوزهای درمانی دارچین پرهیز کنند زیرا ایمنی آن در این گروه ها برقرار نشده است.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا