تربیت فرزندسلامتمادر و فرزند

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد

آیا از رفتار فرزندتان نگران هستید؟ اگر فرزند شما آنچه را كه به آنها می گویید را نادیده می گیرد ، وقت آن است كه برای حل مسئله اقدام كنید.

نافرمانی را می توان از طریق ارتباطات و راهبردهای مناسب اصلاح کرد. فرزند خود را تربیت کنید و با او رابطه خوبی برقرار کنید.

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد

کودکان نافرمان می توانند سردرد والدین باشند.

دوران کودکی یکی از شادترین و چالش برانگیزترین دوران برای والدین است. مراحل ، چالشها و تغییرهای زیادی وجود دارد که باید با هم روبرو شوید. در همین حال ، آنها باید سعی کنند احترام ، اعتماد و ارتباط بین والدین و فرزند را حفظ کنند.

اکنون ، در مورد کودکان نافرمان ، مشکلات می توانند حتی بیشتر شوند. نگرش آنها برای رسیدگی به آنها پیچیده تر است و به صبر و تمایل به منظور تصحیح رفتار آنها نیاز دارد.

كودكان نافرمان کیست؟

برای تشخیص اینکه کودک نافرمان چگونه است ، باید مراقب رفتار آنها باشید.

به عنوان مثال ، اگر آنها شروع به نادیده گرفتن شما کنند ، احتمالاً آنها در آن مرحله را می گذرانند که در حال شروع به اندازه گیری کنند که چقدر باید برای رسیدن به آنچه می خواهند ، طی کنند.

این باعث می شود آنها تصمیم بگیرند که آنها همیشه برعکس آنچه را می خواهید انجام دهند. این اغلب اتفاق می افتد وقتی کودک در یک محیط معتبر تر پرورش یابد.

آنچه تمایل به این اتفاق می افتد این است که او از این که همیشه از دستورات پیروی کند خسته می شود. سپس ، او شروع به شورش بر علیه والدین خود و یا هر کس دیگری که به او می گوید کاری انجام دهد.

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد

این امر والدین را به راحتی تحریک می کند. سپس کودک برای بدست آوردن آنچه می خواهد و شنیده می شود ، شروع به ایجاد رابطه بین نافرمانی و شورش کودکانه می کند.

كودكان سركش غالباً يك نگرش مشترك ندارند كه مي توان به آساني آنرا تشخيص داد ، و باعث مي شود رفتار نادرستي به موقع انجام شود.

با این حال ، در اینجا چند مورد است که باید به دنبال آن باشید:

نادیده گرفتن سفارشات شما

عدم انجام آنچه به آنها گفته می شود نشانه بارز در کودکان نافرمان است. در این حالت کودک سعی می کند با شکستن قوانینی که قرار است پیروی کند ، از قدرت کمی خود استفاده کند.

این نافرمانی می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. به عنوان مثال درگیری والدین ، اختلالات خواب ، طلاق ، مشکلات اجتماعی ، بیش فعالی و غیره.

با این وجود ، مشخص است که کودک از چه کسی سرپیچی نمی کند. این اغلب نشانه ای است که چرا وی نافرمان است و این به شما در حل مسئله کمک می کند.

کودک کارهای روزمره یا مشق شب انجام نمی دهد

این احتمال وجود دارد که شما به عنوان والدین بیش از حد تسلیت یا مجاز برای کارهای او باشید.

شاید شما بخواهید که فرزند شما به عنوان دوست به شما فکر کند تا اعتماد بیشتری بین شما ایجاد کند. این معمولاً باعث می شود تا تأثیر متضاد حاصل شود و باعث شود فرزندتان احترام شما را از دست بدهد ، و او شروع به انجام کارهای خود نکند.

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد

فرزند شما باید شما را به عنوان شخصیتی قدرتمند ببیند که باید تا زمانی که به دنبال بهترین علاقه او هستید به آن احترام بگذارد.

هرچه رابطه شما بهتر باشد ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها کارهای خود را در مدرسه و خانه انجام می دهند.

او به شما دروغ می گوید

دروغ گفتن یک مشکل نسبتاً شایع در کودکان است. با این حال ، شما باید به این مسئله زودهنگام بپردازید ، زیرا می تواند از دروغ های کوچک به بزرگتر برود و باعث ایجاد مشکلاتی در آینده شود.

مهم این است که با فرزند خود صحبت کنید ، زیرا این سنی است که آنها در حال رشد ویژگی های شخصیتی هستند. آنها اغلب این صفات را در تمام دوران کودکی خود حفظ می کنند و ممکن است در آینده مشکلاتی به وجود آورد.
برای اصلاح یک کودک نافرمان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
شناسایی رایج ترین رفتارهای یک کودک نافرمان هنگام تصحیح به موقع آنها بسیار مهم است. با این حال ، ما برخی از توصیه های به شما کمک می کنیم تا نافرمانی هر کودکی را اصلاح کنید.

آنها را برای فعالیت های ورزشی یا هنری ثبت نام کنید

کودکان اغلب به دلیل یکنواخت بودن همیشه پیروی از قوانین ، آدرنالین و تنش زیادی در بدن دارند. راه آنها برای رها کردن این امر با نافرمانی است.

بنابراین ، ثبت نام آنها برای فعالیت های ورزشی یا هنری که به آن علاقه مند هستند ، نه تنها به آنها کمک می کند تا همه استرس انباشته شده را آزاد کنند ، بلکه باعث ایجاد عادت و نظم و انضباط می شود.

هنگام نافرمانی ، از امتیازات خودداری کنید

گرفتن امتیازات هنگام نافرمانی به شما در اصلاح رفتار نامناسب آنها کمک می کند.
دور کردن چیزهایی که دوست دارد یا او را سرگرم می کند می تواند در بهبود رفتار مؤثر باشد.

با این حال ، هرگز بدون توضیحات مجازات نکنید. با فرزند خود صحبت کنید و او را درک کنید که هر عملی عواقب دارد.

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد

چگونه نافرمانی او بر شما تاثیر میگذارد

دلهره داشتن به این دلیل نیست که کودک شما را مجازات کنید یا او را از انجام کاری که دوست دارد باز دارد.

دلهره داشتن به کودک شما می گوید که نگرش شما چه احساسی را به شما می دهد. این در مورد توضیح اینکه چگونه نافرمانی در هر مرحله از زندگی او یا او تأثیر خواهد گذاشت ، توضیح داده شده است.

همچنین تمایز میان اطاعت و تسلیم بودن مهم است. به او بیاموزید که پیروی از قوانین برای حفظ روابط خوب شخصی ، خانوادگی و اجتماعی بسیار مهم است.

به کودک نافرمان اطلاع دهید که رفتار او بر شما تأثیر می گذارد و نگران است که شما پیوند خانوادگی بیشتری ایجاد کنید.

کودک می فهمد که نگرش او بر یک فرد عزیز تأثیر می گذارد ، و به دلیل غریزه خود برای محافظت ، شروع به اصلاح آنها خواهد کرد.

نتیجه

کودکان نافرمان رایج تر از آنچه فکر می کنید است ، بنابراین نگران نباشید. حل این مشکل نیز کار سختی نیست.

به دنبال برخی توصیه ها ، هر روز کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرزند خود ، گوش دادن و صحبت کردن با او ، همگی می توانند به شما در حل نافرمانی او و هر مسئله دیگری که ممکن است پیش بیاید کمک کند.

به عنوان والدین در این شرایط ، شما باید آرام باشید و هیچگونه اقدامات تحریک آمیز انجام ندهید.

در حالی که ما می دانیم که نافرمانی کودک می تواند ناامید کننده باشد ، بهتر است با ارتباطات مناسب و راهکارهایی که برای هر دوی شما کار می کند با این نوع مشکل روبرو شوید.

 

منبع: steptohealth

ویتامین های موجود در بلو بری
بخوانید
مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا