بارداریسلامتمادر و فرزند

دلایل تولد زودرس چیست؟

دلایل تولد زودرس چیست؟ . تولد زودرس می تواند در شرایطی مانند پره اکلامپسی و سندرم HELLP ایجاد شود. انقباضات زودرس رحم یا داشتن دوقلو (یا بیشتر) نیز ممکن است زایمان زودرس را ایجاد کند.

اگر سابقه خانوادگی پریمیوم دارید یا قبلاً سابقه داشته اید ، خطر شما افزایش می یابد. همچنین احتمالاً اگر بیش از 40 سال سن داشته باشید ، دچار استرس مزمن ، نوشیدن الکل یا سیگار می کشید. حداقل 18 ماه صبر کنید تا از تولد زودرس جلوگیری کنید.

دلایل تولد زودرس چیست؟

بارداری یک تجربه شگفت انگیز است. و هنگامی که سلامتی کودک شما بزرگترین نگرانی شماست ، یادگیری در مورد زایمان زودرس بسیار مهم است.

از این گذشته ، این مسئول 60 درصد از مرگ و میر و عوارض آن است. حدود 12 تا 13 درصد کل زایمان ها در ایالات متحده نارس است.

خوشبختانه ، بیشتر “preemies” رشد می کنند تا کاملاً سالم و خوب باشند! اما شروع به دانستن در مورد زایمان زودرس و زایمان ، با این علل مهم ، ضرری ندارد.

8 علت برتر تولد زودرس

1. اختلالات مرتبط با بارداری

دلایل تولد زودرس چیست؟

پره اکلامپسی

در حدود 3 تا 7 نفر از مادران باردار مبتلا به پره اكلامپسی هستند. این بیماری پس از هفته 20 بارداری ایجاد می شود و با فشار خون بالا و پروتئین در ادرار مشخص می شود. در صورت عدم درمان ، این بیماری ممکن است باعث تولد زودرس یا مرگ شود

سندرم HELLP

به عنوان نوعی از پره اکلامپسی ، HELLP از سه شرط تشکیل شده است که می تواند باعث تولد زودرس شود:

H (همولیز ، یا شکستن گلبول های قرمز) ، EL (آنزیم های کبدی بالا یا عملکرد کبد) و LP (پلاکت های کم ، که به لخته شدن خون کمک می کنند). )

این سندرم تهدید کننده زندگی است ، اما نادر است. فقط 0.2 تا 0.6 از کل حاملگی ها HELLP را تجربه می کنند.

ناهنجاری های رحمی و دهانه رحم

گاهی اوقات ، انقباضات رحمی می تواند زود شروع شود ، و باعث زایمان زودرس می شود. می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که رحم به طور غیر طبیعی شکل بگیرد یا دهانه رحم به خودی خود بسته نشود.

عفونت های دستگاه تناسلی

عفونت های دستگاه تناسلی تحتانی با زایمان زودرس و زایمان همراه است. این امر به ویژه در مورد واژینوز باکتریایی (BV) صادق است ، که در 10 تا 30 درصد از زنان باردار ایجاد می شود.

2. تاریخچه بارداری

دلایل تولد زودرس چیست؟

تولد زودرس قبلی

اگر قبلاً فرزند داشته باشید تولد زودرس احتمال بیشتری دارد. اگر شما یک مورد سقط جنین را تجربه کرده باشید ، می تواند خطرناک باشد ، به خصوص اگر در سه ماهه گذشته باشد.

نوزادان کوچک و مرگ نیز ممکن است پس از زایمان زودرس قبلی رخ دهد.

سقط جنین گذشته

سقط جنین گذشته علت دیگری است. اگر ظرف شش ماه از سقط جنین باردار شوید ، این خطر افزایش می یابد ، بنابراین بهتر است مدتی صبر کنید. کودک همچنین ممکن است در سالهای اولیه محدودیت رشد خود را تجربه کند

سقط جنین

اگر سابقه بارداری سنگین داشته اید ، همه امید از دست نمی رود. می توانید خطر تولد زودرس در آینده را کاهش دهید. با پزشک خود کار کنید تا قبل از شروع برنامه ریزی ، حتی برنامه ریزی کنید.

با مدیریت وزن ، به طور منظم ورزش کردن ، مدیریت استرس و غذا خوردن به سلامتی خود کمک کنید. اگر شرایطی مانند فشار خون یا دیابت دارید ، روی کنترل آنها کار کنید. این عادت ها شما را برای یک بارداری سالم و عادی تنظیم می کند.

3. داشتن چندین کودک به طور همزمان

دلایل تولد زودرس چیست؟

انتظار دوقلوها ، سه قلو یا چیزهای دیگر هیجان انگیز است! اما همچنین یکی از دلایل اصلی زایمان زودرس است. در حقیقت ، تقریباً همیشه حاملگی هایی با نوزادان زود رس انجام می شود.

انجمن بارداری آمریکا میگوید كه حدود 60 درصد از دوقلوها زودرس متولد می شوند.

در مقایسه با طول 39 هفته از نوزادان مجرد ، دوقلوها معمولاً 36 هفته به طول می انجامند. طول نمونه ها به طور معمول 32 و چهار عدد 30 به طول می انجامند. طول بارداری با هر کودک اضافی کاهش می یابد
اگر با چندین نوزاد باردار هستید ، به ویزیت های مکرر بارداری نیاز خواهید داشت. پزشک شما از نزدیک مراقب خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که هیچ نشانه ای از تولد زودرس وجود ندارد.

آزمایش های اضافی ممکن است برای بررسی سلامتی هر کودک انجام شود.

4. تاریخچه خانواده

دلایل تولد زودرس چیست؟

داشتن سابقه خانوادگی در مورد preemies قطعاً می تواند در بارداری شما تأثیر بگذارد. این شامل خواهر و برادرانی است که زودرس به دنیا آمده اند.

اگر شما خودتان را به عنوان مقدماتی همراه با سایر عوامل موجود در این لیست قرار دهید ، خطر حتی بیشتر است.

ژن ها نیز از نظر نژاد می توانند نقش ایفا کنند. زنان سیاه پوست 17 درصد خطر تولد زودرس خود به خود را دارند ، در حالی که سفید پوستان تنها 10 درصد دارند.

اگر هر یک از این پیش بینی های ارثی را برای نوزادان زودرس دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

5. سن مادر

دلایل تولد زودرس چیست؟

هنگام بارداری ، سن مهم است. مادران نوجوان 14 تا 17 ساله بیشترین میزان زایمان زودرس را دارند ، به ویژه اگر فرزند دوم باشد. خطر برای نوجوانان 18 تا 19 ساله کمی پایین است اما هنوز هم قابل توجه است.

بالای 35 سال بودن نیز می تواند چیزی باشد که باعث زایمان زودرس می شود. شرایط قبل موجود مانند دیابت و فشار خون بالا ممکن است عوارضی مانند تولد زودرس ایجاد کند.

با این حال ، با برنامه ریزی دقیق ، بسیاری از مادران 35 تا 39 ساله می توانند نوزاد سالم داشته باشند.

شیوع نوزادان زودرس به طور قابل توجهی در 40 سال گذشته افزایش می یابد. به عنوان مثال ، در سال 2013 ، 11 درصد از مادران 30 تا 39 ساله دارای زایمان زودرس بودند. در مورد مادران 40 تا 44 ساله و بعد از آن 45 سال و بالاتر؟ به ترتیب حدود 16 و 25 درصد preemies داشتند.

6. استرس

دلایل تولد زودرس چیست؟

شکی نیست که استرس به بدن آسیب می رساند. اما آیا می دانستید که می تواند چه چیزی باعث تولد زودرس نیز شود؟

کورتیزول و اپی نفرین در اثر استرس باعث افزایش رها شدن جفت هورمونی به نام هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپین می شوند. این باعث ایجاد استریول و پروستاگلاندین ها ، دو علامت زایمان زودرس می شود.

استرس روانی همچنین التهاب سیستم ایمنی را تقویت می کند. این عامل می تواند بارداری برای بدن سخت باشد. به دلیل استرس مزمن ممکن است به حالت هراس یا شوک بگذرد.

به علاوه ، مادرانی که دچار استرس هستند بیشتر از رفتارهای خطرناک کنار می آیند. این می تواند چیزی باشد از خوردن ناسالم تا الکل. گفتنی نیست ، داشتن یک سیستم پشتیبانی خوب برای مادر ضروری است.

7. حاملگی تقریباً فاصله

دلایل تولد زودرس چیست؟

عدم انتظار در بین بارداری ها یکی دیگر از دلایل تولد زودرس است. بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. هرچه مدت زمان کمتری منتظر بمانید ، احتمال تولد زودرس بیشتر است.

هنگامی که کودک دارید ، بدن بسیاری از مواد مغذی را از دست می دهد. زمان لازم است تا بتوانید پروتئین ، ویتامین ها و هر چیز دیگری که در بین پروتئین قرار دارد تأمین شود.

در این مرحله ، بدن به سختی توانایی پشتیبانی شما را دارد – چه رسد به کودک دیگری. به همین دلیل است که شما باید روی بازیابی آن سطوح متمرکز شوید.

واژن شما نیز به استراحت زمان نیاز دارد. به یاد داشته باشید ، این فقط استرس زیادی را پشت سر گذاشت. تعادل باکتریایی همچنین باید دوباره به تعادل برسد ، به خصوص اگر عفونت واژن داشته باشید.

اگر می خواهید کودک دیگری داشته باشید ، حداقل 18 ماه صبر کنید. این به شما زمان می دهد تا بدن خود را بهبود بخشید.

به خاطر داشته باشید که تامین مواد مغذی شما مهمترین عامل سلامتی کودک است. بدون زمان کافی برای بهبودی ، زایمان زودرس بسیار محتمل است.

8. الکل و سیگار

دلایل تولد زودرس چیست؟

نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال سیگار برخی از موارد قابل پیشگیری برای زایمان زودرس است. این مواد هم برای شما و هم برای کودک سمی هستند. و اگر می خواهید تولد سالم داشته باشید ، بسیار مهم است که در مورد این انتخاب های سبک زندگی فکر کنید.

به طور خاص ، سیگار کشیدن با وزن کم هنگام تولد ، مشکلات نوزاد و با مرگ همراه است. متأسفانه حدود 13 درصد از زنان باردار در ایالات متحده هنوز سیگار می کشند.

خبر خوب. اگر قبل از حاملگی ترک شدید ، هیچ خطری برای تولد زودرس از سیگار کشیدن وجود ندارد.

در مورد الکل؟ مصرف بیش از یک نوشیدنی در روز با زایمان زودرس مرتبط است. با این حال ، در حین بارداری درصد مطمئنی وجود ندارد.

حتی نوشیدن هنگامی که 4 تا 6 هفته باردار هستید می تواند مشکلاتی ایجاد کند. آسیب مغزی ، نقص هنگام تولد و اختلالات طیف الکل جنین نیز ممکن است.

 

منبع: curejoy

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا