بارداریسلامتمادر و فرزند

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند. برای هر نوزادی متفاوت است. برخی از آنها بر روی سر خود موهای با شکوه دارند که باعث می شود کاملاً شایان ستایش به نظر برسند.

مطالعات علمی ثابت کرده است که مادران انتظار که در دوران بارداری از سوزش قلب مزمن رنج می برند ، بیشتر احتمال میدهند نوزادان دارای موی سر خود داشته باشند. در بسیاری از موارد ، این به دلیل تأثیر هورمونی استروژن بر روی جنین در حال رشد است.

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند

از شمارش انگشتان پا و انگشتان کوچک نوجوانان تا نگاه کردن به آن چشمان معصوم ، هر پدر و مادر جدیدی در معرض دید نوزاد قرار می گیرند. به نظر می رسد که هر قسمت از بدن شگفتی شما یک کشف شیرین است و شامل رشته های موهای ابریشمی روی سر او می شود.

نوزادان دارای سرهای مو یا موهای ضخیم می توانند توجه زیادی را از نزدیکان و عزیزان از زمان تولد جلب کنند. قبل از اینکه مشغول بارگذاری عکسهای شایان ستایش از نوزاد تازه متولد شده خود بصورت آنلاین شوید ، شاید بدانید که او در وهله اول چقدر مودار شد و چرا نباید نگران این موضوع باشید.

الگوی رشد مو روی نوزادان

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند

Lanugo موهای نازک و نرم است که در سراسر صورت ، شانه و قسمت پشت یک نوزاد دیده می شود. این مو معمولاً در حالی رشد می کند که جنین در رحم رشد می کند و طی 36 تا 40 هفته حاملگی از بین می رود. اگر کودک شما در بدنش به مقدار قابل توجهی از زمانی که به دنیا آمده باشد ، تا زمانی که حدود 4 ماه دارد ، از بین می رود.

دروغگویی نوجوان - ترسناک ترین سناریو
بخوانید

لانگو با هدف اصلی محافظت از کودک شما در طول زمان در حفره آمنیوتیک توسعه می یابد. پوست كوچك شما ماده ای مانند پنیر به نام vernix خواهد داشت تا از خارش آن در رحم جلوگیری شود.

Lanugo به عنوان یک سطح چسبنده برای استفاده از ورنیکس در پوست نوزاد بدون اینکه مایعات آمنیوتیک شسته شود ، عمل می کند.

سوزش سر دل در دوران بارداری و نوزادان دارای مو

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند

بارداری شادی و نشاط نیست و سوزش مداوم می تواند دلیل عدم وجود آن باشد. مطابق گفته های مادران باتجربه ، ناراحتی شدید از سوزش قلب به دلیل ریفلاکس اسید نشانه این است که کودک در حال رشد شما دارای سر پر از موهای ضخیم است.

قبل از اینکه آن را بعنوان برخی از فرهنگ های احمقانه خنثی کنید ، مهم است بدانید که محققان علمی واقعاً این داستان را واقعیت می دانند.

مطالعات طولانی مدت که روی زنان باردار انجام شده است و موارد خفیف تا شدید سوزش قلب وجود دارد ، نشان داد نوزادان متولد شده از زنانی که از دوره مکرر رفلاکس اسید رنج می برند ، موهای زیادی روی سر خود دارند. گاهی اوقات ، موها نیز می توانند در سونوگرافی تشخیص داده شوند.

زنان باردار به دلیل آرامش بیش از حد اسفنکتر پایین مری برای پمپ کردن اسید در لوله غذایی ، سوزش سر دل را تجربه می کنند که این امر علائم نفخ و درد قفسه سینه را در آنها ایجاد می کند. با این حال ، استروژن به عنوان عاملی مؤثر در رشد قفلهای حساس بر روی سر نوزاد شما در نظر گرفته می شود.

زردچوبه برای درد: درد و ناراحتی را با ادویه طلایی از بین ببرید
بخوانید

داروهای خانگی برای سوزش سر دل در دوران بارداری

دلیل واقعی اینکه چرا بعضی از نوزادان خیلی مو ندارند

حتی اگر به نظر می رسد هیچ کنترلی بر میزان موهای نوزاد خود روی سر او ندارید ، هنوز هم می توانید نکاتی را برای تسکین سوزش سر دل به خاطر خود دنبال کنید.

  • در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید.
  • از خم شدن ، دراز کشیدن یا انجام حرکات ناگهانی درست بعد از غذا خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای تند ، تلخ ، ترش و شور را محدود کنید.
  • غذاهای قلیایی مانند بادام ، آووکادو ، سبزیجات برگ دار ، چای های گیاهی ، سیر ، پنیر و اسموتی ها را قلیایی کنید.

اگرچه ، تحقیقات پشتوانه شواهد برای حمایت از پیوند بین سوزش سر دل و رشد مو وجود دارد ، این یک ادعای بی پروا نیست. بسیاری از زنان انتظار بدون شکایت از سوزش سر دل ، نوزادانی را با موه های باشکوه به دنیا آورده اند. در حالی که زنانی که در طی بارداری ریفلاکس اسید مزمن داشتند ، نوزادان طاس زایمان کردند.

هر اتفاقی در دوران بارداری می تواند رخ دهد ، بیشتر آنها مستقیماً تحت تأثیر محیط ، ژنتیک ، هورمون ها و بسیاری از عوامل دیگر قرار دارند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که خوش بین باشید ، به خودتان اهمیت دهید و آماده باشید که عشق خود را با تمام وجود به آن ها بورزید،با اینکه مویی دارد یا نه!

17 ماده غذایی با بیوتین بالا که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید
بخوانید

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا