آیا میدانستید؟سلامت

روز جهانی اهداکننده خون به نجات جان انسانها کمک می کند

روز جهانی اهداکننده خون به نجات جان انسانها کمک می کند . روز جهانی اهداکننده خون هر 14 ژوئن و به همت رهبری سازمان بهداشت جهانی برگزار می شود. موضوع امسال “خون ایمن برای همه” بود.

روز جهانی اهداکننده خون به نجات جان انسانها کمک می کند

هر کشوری در جهان هر روز 14 ژوئن روز جهانی اهدا کننده خون را جشن می گیرد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاریخ را به افتخار دانشمند لندشتاینر تعیین کرد و آنها می خواستند پیام اهدای خون را بیشتر کنند.

لندشتاینر یک زیست شناس اتریشی بود که در 14 ژوئن 1868 متولد شد. وی وقتی کشف کرد که چگونه گروه های خونی را بر اساس سیستم ABO تشخیص می دهد ، در زمینه های علمی شناخته شده شد. وی در سال 1930 برای کشف خود جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را دریافت کرد.

همیشه یک شعار برای روز جهانی اهداکننده خون وجود دارد ، خون ایمن برای همه همان چیزی است که برای سال 2020 انتخاب شده است. هدف این است که آگاهی را در مورد اقدامات ایمنی زیستی که جهان برای استخراج ، ذخیره و انتقال خون از فردی به فرد دیگر باید انجام دهد ، افزایش دهد.

باید به خاطر داشته باشید که خون عنصری است که نمی توانیم به طور مصنوعی تولید کنیم. بنابراین ، تنها راهی که می توان این ماده را به شخص نیازمند تزریق کرد ، کسب آن از طریق کمک های مالی است.

آیا نوشیدن چای رویبوس در دوران بارداری بی خطر است؟
بخوانید

به دست آوردن خون سالم به چه معناست؟

خون ایمن خونهایی است که میکروارگانیسم های بیماریزا را در خود جای ندهد و مواد سمی نداشته باشد. این شامل ویروس ها ، باکتری ها ، قارچ ها و انگل ها است.

چندین دهه پیش ، انتقال عوامل بیماری زا در خون اهدایی یک مشکل اساسی بود. مواردی از عفونت های هپاتیت C و … به دلیل عدم ایمنی زیستی در انتقال وجود دارد.

خوشبختانه از آن زمان تاکنون سیستم های کنترل باکتری های موجود در خون اهدایی بسیار بهبود یافته است. در حال حاضر ، تکنسین های آزمایشگاهی پس از دریافت اهدای خون می توانند چندین بیماری را آزمایش کنند. آنها معمولاً از نظر هپاتیت ، ویروس نقص ایمنی انسانی ، سفلیس ، شاگاس و بروسلوز آزمایش می کنند.

آزمایشگاه ها هر خونی را که برای یک بیماری مثبت است دور انداخته اند. در همان زمان ، پروتکل شامل اطلاع دادن به اهدا کننده می شود تا آنها بتوانند تشخیص مربوطه و درمان بعدی را دریافت کنند.

خون ایمن نیز رایگان است

روز جهانی اهدای خون ماهیت داوطلبانه اهدای خون را به ما یادآوری می کند. هیچ کس نمی تواند ما را مجبور به اهدا کند و همچنین نباید انگیزه مالی برای این کار دریافت کنیم. بازاریابی اهدای خون در همه کشورها غیرقانونی است.

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید
بخوانید

به همین دلیل به سیاست های عمومی اعمال شده برای حفظ حریم خصوصی اهدا کنندگان و صداقت آنها بستگی دارد. این عمل باید داوطلبانه و نوع دوستانه باشد و مشمول پرداخت یا سود نیست.

این در شرایط اقتصادی جهانی ، دشوار است. بیشتر اهدای خون معطوف به کشورهایی با درآمد بالا است و بقیه جمعیت را در دسترس کمتری قرار می دهد .

چه کسی می تواند اهدا کننده خون باشد؟

حتی اگر کمک های مالی در کل مردم تشویق شود ، محدودیت های خاصی برای محافظت از سلامت اهدا کنندگان اعمال می شود. علاوه بر این ، برای اطمینان از کیفیت نمونه ذخیره شده ، گروه هایی از افراد هستند که مجاز به اهدای خون نیستند ، مانند کارکنان بهداشت. این به این دلیل است که آنها ممکن است ناآگاهانه به دلیل قرار گرفتن در کار روزانه خود ، بیمار شوند.

در مورد وزن ، اهدا کنندگان باید بیش از 110 پوند وزن داشته باشند. در مورد سن ، فقط افراد بین 18 تا 65 سال می توانند خون اهدا کنند. این به دلایل قانونی و عوارض جانبی احتمالی است ، که اگرچه کم است ، اما در کسانی که خیلی جوان یا خیلی پیر هستند ، ظاهر می شود.

آیا افراد بلندتر باهوش تر هستند؟
بخوانید

در طول یک سال فرد نباید بیش از 3-4 بار کمک کند. این بر اساس زمان جایگزینی گلبول های قرمز خون است که حدود 3 ماه است. فاصله بین اهداها به مغز استخوان زمان کافی برای بهبودی را می دهد.

به طور کلی ، کسی از یک تیم حرفه ای بهداشت مصاحبه اولیه را انجام می دهد تا بتواند میزان کمک را تعیین کند. شخص می تواند به محض برآورده شدن شرایط ، کمک کند.

روز جهانی اهداکننده خون و آگاهی از زندگی

اهدای خون ممکن است یک امر کوچک به نظر برسد. با این وجود ، به لطف بانک های بافت خون ، می توان میزان بقا را در روش های جراحی پیچیده بهبود بخشید و بیماری های مادرزادی خون را درمان کرد.

روز اهداکننده خون در مورد همبستگی و شناخت کسانی است که به دیگران اهمیت می دهند. بسیاری از ما می توانیم اهدا کننده باشیم و در زمینه جغرافیایی خود کمک کنیم. شاید شما هم بخواهید به یک بانک خون مراجعه کنید ، آنها باید بتوانند در این مورد به شما مشاوره دهند.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا