آیا میدانستید؟ادویه جاتخواص میوه ها و گیاهانسلامت

زردچوبه و عسل می توانند از سرماخوردگی جلوگیری کنند

زردچوبه و عسل می توانند از سرماخوردگی جلوگیری کنند. یک کنجاله (روغن)زردچوبه و عسل نیز به عنوان یک درمان سرماخوردگی عمل می کند.

این ماده به عنوان یک ماده منعطف کننده عمل می کند و می تواند سرفه ، عطسه و آبریزش بینی را کاهش دهد. حتی خواص ضد ویروسی نیز دارد.

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 5 اونس عسل را مخلوط کنید تا سرماخوردگی شما از بین برود. هر بار که از سرماخوردگی شدید داشتید، هر ساعت 1/2 قاشق غذاخوری میل کنید.

همچنین می توانید با مصرف 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه در 2 قاشق غذاخوری عسل هر روز از سرماخوردگی های مکرر جلوگیری کنید.

4 راه زردچوبه و عسل که می توانند از سرماخوردگی جلوگیری کنند

اگر یک سرماخوردگی روند زندگی شما را از بین میبرد اما می خواهید داروهای سرماخوردگی را کمتر استفاده و بجای ان داروهای طبیعی استفاده کنید ، دو ماده اصلی آشپزخانه می توانند مفید باشند!

عسل و زردچوبه به طور برجسته در داروهای جایگزین ، به مبارزه با طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی کمک می کند.آنها را با هم ترکیب کنید و همچنین شما یک داروی ضد سرماخوردگی دارید که 360 درجه کار می کند – و همین مسئله بدون اینکه همه شما را کسل کننده و خواب آلود به جا بگذارد.

این روش درمانی سنتی با پشتوانه علمی نیز همراه است ، تحقیقات نشان می دهد كه كودكان بالای یك سال در آن كاملاً مؤثر هست .

در اینجا آنچه كه این داروی طلایی هنگام انجام سرماخوردگی می تواند برای شما انجام دهد ، آورده شده است:

1. هر دو عسل و زردچوبه می توانند با ویروس های سرماخوردگی مبارزه کنند

عسل و زردچوبه هم خاصیت ضد ویروسی دارند. و در حالی که ممکن است در برابر هر ویروسی که می تواند باعث سرماخوردگی نشوند (بیش از 200 نفر از آنها وجود داشته باشد) کار نکنند ، می توانند با بعضی از آنها مقابله کنند.

به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند مانع از تکثیر ویروس همگام تنفسی شود.از طرف دیگر عسل علیه برخی از ویروس ها عمل می کند .

2. زردچوبه خلط را برطرف می کند ، در حالی که عسل گلو را تسکین می دهد

عسل به طور سنتی برای تسکین گلو خراشیده استفاده میشود. عسل گلوی شما را پوشانده و سوزش را کاهش می دهد که می تواند منجر به سرفه شود.

تحقیقات نشان می دهد که حتی ممکن است بهتر از برخی داروهای ضد سرفه بدون نسخه کار کند.از طرف دیگر ، زردچوبه خلط را برطرف می کند . بنابراین این دو را با هم ترکیب کنید و یک داروی سرفه و خلط دار دارید که همه در یک قسمت قرار گرفته اند!

3. عسل و زردچوبه می تواند عطسه و بینی آبریزش را آسان کند

آنتی هیستامین ها معمولاً برای تسکین علائم سرماخوردگی استفاده می شوند. آنها با مهار هیستامین ، یک ماده شیمیایی که در واکنش التهابی بدن شما نقش دارد ، کار می کنند.این به نوبه خود ، می تواند از علائم سرماخوردگی مانند عطسه و بینی بد بو شود.
9 تحقیقات نشان می دهد که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند مانع از انتشار هیستامین ها شود.عسل که دارای چندین آنتی اکسیدان است نیز تصور می شود که به عنوان یک ماده ضد التهاب و آنتی هیستامین کار می کند.

4- عسل و زردچوبه می تواند به کاهش فراوانی سرماخوردگی کمک کند

زردچوبه و عسل هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند و می توانند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند.بنابراین ، به غیر از سرماخوردگی ، می توانند در رفع بیماریهای تنفسی از جمله سرماخوردگی کمک کنند. به طور مرتب از این ترکیب استفاده کنید و باید خود را در موارد کمتری بیمار ببینید.

درمان سرد عسل و زردچوبه

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 5 اونس عسل را با هم مخلوط کنید. اگر از سرماخوردگی بسیار بد رنج می برید هر ساعت 1/2 قاشق غذاخوری از این مقدار مصرف کنید.

روز بعد می توانید دوز را کاهش داده و هر دو ساعت یک بار قاشق چایخوری مصرف کنید. برای روز سوم آن را کاهش دهید و به مدت 3 دوز در روز بروید . برای اثر بیشتر ، این روال را با استنشاق بخار با استفاده از چند قطره روغن زردچوبه 3 بار در روز استفاده کنید.

تقویت کننده ایمنی عسل-زردچوبه

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در 2 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و هر روز روی معده خالی بگذارید .اگر این مقدار برای شما خیلی قوی است ، فقط با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید و بنوشید.

همچنین می توانید با جوشاندن 1/4 قاشق چای خوری خمیر پودر زردچوبه با 1 فنجان شیر ، شیر طلایی زردچوبه درست کنید. در 2 قاشق چایخوری عسل هم بزنید و دو بار در روز میل کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا