آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید

محافظت از لب های شما در برابر آفتاب برای جلوگیری از سوختگی و عواقب احتمالی بسیار مهم است. تمایل به لبهای شما پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب بسیار ضروری است.

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید

لایه بیرونی پوست لب شما نازک است ، به همین دلیل به اندازه کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی شود.

این منطقه به سختی دارای هرگونه ملانین است ، رنگدانه طبیعی پوست که می تواند به محافظت از لب های شما در برابر آفتاب کمک کند. در نتیجه ، آنها به ندرت برنزه می شوند اما به راحتی می سوزند.
بعلاوه ، زیرا لب بر روی صورت است ، تقریباً هرگز محافظت نمی شوند. بنابراین ، آنها دائما در معرض آفتاب قرار دارند.

آسیب به لب

وقتی پوست لبان شما در اثر آفتاب سوزانده می شود ، می تواند منجر به آسیب طولانی مدت شود.

اگر لبهای شما محافظت نشده و در معرض آفتاب بیش از حد باشد ، کلاژن می تواند تغییر کند.

بنابراین ، به احتمال زیاد لب های شما چروک خواهد شد و خطوط ریز در اطراف دهان شما شکل می گیرد. این آسیب حتی در شرایطی که هیچ نشانه جسمی از اثر خورشید وجود ندارد ، رخ می دهد.
چین و چروک و پیری زودرس تنها عواقب آسیب آفتاب نیستند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت و محافظت نشده در معرض آفتاب همچنین می تواند باعث ایجاد لوزه اکتینیک شود ، یک بیماری پیش سرطانی که بعضا به عنوان “لب کشاورز” یا “لب ملوان” شناخته می شود.
افراد مبتلا به این بیماری اغلب از خشکی مداوم لب و ترک خوردن شکایت دارند.

بهداشت بیش از حد و مقاومت آنتی بیوتیکی
بخوانید

آنها اغلب اثرات دیگر پوست آسیب دیده در معرض آفتاب مانند ضایعات پیش سرطانی و چین و چروک های گسترده را نشان می دهند. تخمین زده می شود که سالانه 3500 مورد جدید سرطان پوست در لب ها تشخیص داده می شود.

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید

قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز یکی از شایعترین محرکهای تبخال لبیالیس است. بنابراین ، محافظت از لب می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. این شرایط نیاز به مراقبت ویژه دارد ، بنابراین محافظت از لب های شما در برابر آفتاب ضروری است.

چگونه از لب های خود در برابر خورشید محافظت کنید

متخصصین پوست ، از محصولات ضد آفتاب برای مراقبت از لب خود توصیه می کنند. محافظت از لبهای شما حداقل نیم ساعت قبل از بیرون رفتن مهم است.

مانند ضد آفتاب بدن ، ضد آفتاب های لب نیز باید در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده شوند. اکنون ، ما می خواهیم به شما بگوییم که چگونه از آنها محافظت کنید:

1. از محصولات ضد آب استفاده کنید

اگر در استخر یا ساحل هستید ، اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب مورد استفاده برای لب شما ضد آب است. مهم است که حتی در هنگام شنا بسیار طولانی (80 دقیقه یا بیشتر) از آن محافظت کند.

باید هر زمان که لازم بود در طول ساعات خود در ساحل یا استخر ، از آن استفاده کنید.

آیا دارچین می تواند به سلامت جنسی شما کمک کند؟
بخوانید

2. ضد آفتاب بدون PABA

همچنین باید به دنبال ضد آفتاب بدون PABA باشید. این امر به این دلیل است که PABA می تواند در بعضی از افراد آلرژی ایجاد کند.

فوتودرماتیت باعث می شود پوست در جاهایی که PABA استفاده شده راحت تر سوزانده شود.

3. SPF را بررسی کنید

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید

همانند ضد آفتاب های بدن ، کرم های ضد آفتاب لب نیز حاوی یک خاصیت محافظت در برابر آفتاب (SPF) است. برای محافظت از لب های خود در برابر آفتاب ، یک SPF 15 یا مومیایی تر لب را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که محصول لب شما را نرم و مرطوب نگه می دارد. به یاد داشته باشید که خشکی باعث افزایش سوزش در منطقه می شود.

4- از براقیت لب به عنوان جایگزین استفاده نکنید

احتمالاً فکر کرده اید که به جای استفاده از مومیایی کننده لب ، از براق لب استفاده کنید زیرا این اولین چیزی است که در دست دارید. با این حال ، انجام این کار فقط به لب شما آسیب می رساند.

براق یا رژ لب براق به پوست لب شما آسیب می رساند زیرا آنها می توانند اشعه UV را به منطقه هدایت کنند. همچنین ، انتخاب براق لب بدون SPF می تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

5- لبهای خود را لایه برداری کنید

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید

بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، در صورت خشک شدن ، باید لب های خود را به آرامی لکه دار کنید و شروع به لایه برداری کنید. برای این منظور از مقداری روغن شکر و روغن زیتون استفاده کنید. این مخلوط به از بین بردن سلولهای مرده انباشته شده کمک می کند.

شکر قهوه ای بهتر است یا شکر سفید
بخوانید

با این حال ، شما باید بدیهی است که توجه داشته باشید که ، از آنجا که آن منطقه حساس است ، نباید خیلی سخت لکه برداری کنید و لب هایتان را بدرفتاری نکنید.

علاوه بر این ، شما نباید بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب لایه برداری کنید ، زیرا لبهای شما از حد معمول حساس تر می شوند.

6. از محصولاتی استفاده کنید که رطوبت را در آن قفل می کند

یک محصول لب ساخته شده از موم زنبور عسل ، ژله نفتی یا پارافین بخرید. این مواد روی لب بسیار ملایم هستند و باعث می شوند زیبایی بهتری پیدا کنند.

علاوه بر این ، آنها رطوبت را قفل کرده و به مدت طولانی روی لب های شما خواهند ماند. به این ترتیب ، می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مورد استفاده از مومیایی کردن لب ، اغلب از پیاده روی تابستانی خود لذت ببرید.

بیشتر از پیاده رویهای بیرون خود استفاده کنید بدون اینکه فراموش کنید باید از لبهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید. به یاد داشته باشید که آنها همچنین از اثرات مضر پرتوهای UV رنج می برند. بنابراین ، حتماً هر روز لب را با ضد آفتاب بمالید.

 

منبع: steptohealth

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا