بارداریسلامتمادر و فرزندورزش و سلامت

شنا در دوران بارداری: سکته های مغزی مختلف برای مادران

شنا در دوران بارداری: سکته های مغزی مختلف برای مادران. شنا یک راه عالی برای استراحت و تناسب اندام هنگام بارداری است. همچنین می تواند علائم حاملگی مانند کمردرد یا احتباس آب را کاهش دهد.

فقط اطمینان حاصل کنید که آب تمیز است بنابراین شما به بیماری مبتلا نمی شوید و خود را در معرض محصولات جانبی ضد عفونی کننده استخر قرار نمی دهید. کمی مراقبت می تواند در استفاده بیشتر از این تمرین هوازی با تأثیر کم به شما کمک کند.

شنا در دوران بارداری: سکته های مغزی مختلف برای مادران

حالا که بچه ای در شکم دارید ، آیا نمی دانید که شنا کردن خوب است؟ اگر شما یک کسی هستید که نمی توانید یک روز را در استخر از دست بدهید ، خبرهای خوبی وجود دارد.

چه در سه ماهه اول خود باشید و چه به آخرین مرحله خود برسید ، شنا یک تمرین ایمن برای شما است. به همین دلیل است که شنا هنگام داشتن یک نوزاد در شکم ، می تواند یک راه عالی برای شما باشد که بتوانید از ورزش خودداری کنید. همچنین نکاتی در مورد اقدامات احتیاطی را برای این کار با خیال راحت انتخاب کنید.

شنا دارای مزایای ویژه بارداری است

ورزش هوازی منظم برای هرکسی که می خواهد شیوه زندگی سالم داشته باشد توصیه می شود. و حاملگی دورانی مثل زمان دیگر نیست ، به غیر از سلامتی شما نیز می تواند بر سلامتی زندگی کس دیگری تأثیر بگذارد. در حالی که می توانید انواع مختلفی از تمرینات هوازی مانند پیاده روی ، دویدن ، رقصیدن یا حتی ایروبیک را انتخاب کنید ، شنا یک تمرین قلبی با تأثیر کم است که بر روی مفاصل و زایمان کودک شما در هنگام بارداری بهتر است اما مقدار زیادی کالری می سوزاند .

علاوه بر این ، محققان مزایای ویژه ای را برای زنان باردار از تمرینات مبتنی بر آب مانند شنا ذکر کرده اند. نگاهی بیندازید:

  • پایین اوردن ورم
  • افزایش تولید ادرار
  • کاهش قابل توجه فشار خون در شریان ها
  • افزایش حجم مایع آمنیوتیک
  • کاهش نیاز پزشکی به دارو
  • کنترل بهتر وزن بدن
  • کاهش درد کمر در دوران بارداری
  • کاهش میزان افسردگی پس از زایمان
  • کاهش خطر دیابت حاملگی

اما اگر عوارض بارداری دارید از شنا خودداری کنید

در هنگام شنا،در برابر عفونت های ناشی از آب مراقب باشید

علاوه بر این ، یکی دیگر از نگرانی ها ناشی از کیفیت آب است که در آن قصد شنا را دارید. اجسام آب راکد، آهن ربایی برای هر نوع میکروب است.

شنا در یک دریاچه می تواند بسیار عالی باشد اما در صورت تمیز نبودن این منطقه ، خود را در معرض میکروب ها و باکتری ها قرار می دهید.

با شنا در استخر که به خوبی از آب آن نگهداری می شود ، مرتباً تمیز می شود ، اما عده ای هستند که منابع طبیعی آب شیرین را به محیط بالینی یک استخر ترجیح می دهند.

CDC در ایالات متحده نسبت به آنچه به عنوان بیماری های موجود در آب (RWIs) شناخته شده، هشدار می دهد ، هنگام استنشاق ، بلعیدن یا تماس با آب آلوده هنگام شنا ، با آن بیمار می شوید.

کسانی که سیستم ایمنی بدن را به خطر انداخته اند بیشتر در معرض خطر هستند. به عنوان کسی که باردار است ، بنابراین حیاتی است که شما یک آب تمیز و مناسب برای انجام شنا خود انتخاب کنید.

برای جلوگیری از واکنش های ضد عفونی کننده استخر ، دوره های لاغر را در استخر انتخاب کنید

برخی از نگرانی ها مطرح شده است که محصولات جانبی مواد ضد عفونی کننده مورد استفاده برای تمیز کردن استخرها ممکن است برای زنان باردار مشکل ایجاد کند.

به طور خاص ، تری هالومتان ها (THM) هنگامی که کلر با سلول های پوستی ، مواد آلی و محصولات مراقبت از پوست در آب ارتباط برقرار می کند ، تولید می شود.

ترس های اطراف آنها باعث ایجاد نارسایی مجاری ادراری یا لوله عصبی ، وزن کم هنگام تولد و سقط جنین بسیار شایع است اما هنوز اثبات نشده است.

یک گروه از محققان که این پدیده را مورد مطالعه قرار دادند به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباط مستقیمی بین شنا و پیامدهای تولید مثبتی مانند تولد زودرس ، مشکلات مادرزادی ، اندازه کوچک کودک در حال رشد و سایر شاخص های رشد ضعیف جنین وجود ندارد.

اما اگر این مسئله شما را نگران کرده است ، راهی برای حل این مشکل وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که میزان THM در استخرها با تعداد افراد در استخر و همچنین دمای آب ارتباط دارد.

هرچه افراد بیشتری در استخر باشند ، مواد آلی بیشتر و THM بالاتر می رود. دمای آب گرمتر نیز به THM های بالاتر مرتبط است. بنابراین اگر می خواهید از قرار گرفتن در معرض THM ها خودداری کنید ، یک روز را انتخاب کنید که احتمالاً آب تمیز و کمتری با مواد آلی و یا افراد بیشتری دارد.

این نکات ایمنی و اقدامات احتیاطی در مورد شنا در هنگام بارداری را دنبال کنید

هنگامی که اقدامات احتیاطی کافی را انجام دادید ، وقت آن رسیده است که شنا را انجام دهید! در اینجا چند نکته ساده برای اطمینان از داشتن شنا که رضایت بخش و ایمن باشد وجود دارد:

  • از کفش های بدون لغزش در استخر استفاده کنید تا خطر لغزش وجود نداشته باشد.
  • از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا ممکن است در این زمان ممکن است پوست شما حساس باشد با وجود لکه های تیره یا لکه هایی به نام ماسک بارداری.
  • هرگز به یک استخر پرش یا شیرجه نکشید. خود را از نردبان به آرامی پایین بیاورید.
  • از اجازه ندهید که ضربان قلب شما بیش از 140 ضربان در دقیقه باشد.
  • شنا در آبهایی که در دمای 33 درجه سانتیگراد (91.4 درجه فارنهایت) یا کمتر باشد. هر چیزی بالاتر است و شما ممکن است خطر هیپرترمی جنین داشته باشید که ممکن است به کودک آسیب برساند.

علاوه بر شنا ، ایروبیک آب ، ورزش زومبادر آب یا فقط پیاده روی در آب می تواند یک تمرین هوازی با تأثیر کم داشته باشد که بر روی مفاصل دردناک بهتر باشد.

این امر به خصوص برای بعد از بارداری شما مناسب است وقتی احساس می کنید بیش از حد سنگین و حجیم هستید تا بتوانید به درستی در زمین کار کنید.آب باعث افزایش قدرت شناسی می شود و باعث می شود احساس سبکی و لرزش بیشتری به وجود بیاید.

بنابراین حتی اگر احساس می کنید اینکار خوب است ولی نمی توانید زومبا انجام دهید ، انجام یک کلاس آمادگی جسمانی آبی ممکن است یک تجربه بسیار متفاوت باشد. پس بروید و سعی کنید هر چیزی را که به شما کمک میکند که خوش بگذارد!

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا