آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

شنبلیله و روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو

شنبلیله و روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو .تخم شنبلیله حاوی لسیتین ، اسید نیکوتین و اسیدهای آمینه است که باعث ایجاد فولیکول های مو می شود و باعث تقویت ریشه تا نوک موهای شما می شود و درخشش طبیعی به شما می دهد.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان موهای شما را شرایط کرده و آسیب های شیمیایی را ترمیم می کند. قاشق غذاخوری تخم شنبلیله خشک و ریز خرد شده و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. این کار را روی مو و پوست سر خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

Fenugreek

موهای بلند و درخشان می تواند باعث حسادت هر کسی شود. داشتن مو های درخشان به خودی خود زینتی است. شما باید مراقب باشید که آنها را نگه دارید ، درست مانند مراقبت از پوست خود. به خصوص زنان بیشتر نگران سلامتی موهای خود هستند و آرزوی داشتن موهایی را دارند که سرشان به چرخش می رسد.

بعد از دهه 30 سن شما ،رشد مو کند می شود اما حتی مو می تواند سالم بماند. در هر صورت ، شما نباید از علائم اولیه نازک شدن چشم پوشی کنید ، زیرا آنها می توانند به بیماری دیگری اشاره کنند.

بسیاری از روغن ها ، کرم ها ، لوسیون ها ، بسته ها و غیره وجود دارد که بصورت گسترده ای به عنوان راه حلی برای ریزش مو تبلیغ می شوند. حقیقت این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که این محصولات گران قیمت به شما کمک کنند.

پنج مزایای روانشناختی شنا
بخوانید

بنابراین سعی کنید که از داروهای خانگی که همان نتایج را می دهند ، استفاده کنید . مزیت این است که آنها طبیعی هستند و احتمال عوارض جانبی را از بین می برند. استفاده از مواد اولیه ای که به راحتی در آشپزخانه شما نیز موجود است ، نیز بسیار دوستانه است!

قبل از بررسی استفاده از شنبلیله و روخن زیتون برای مو ، بگذارید دلایلی که منجر به ریزش مو می شود را بفهمیم.

جدا از برخی از ریزش مو که بخشی از روند طبیعی است ، هر چیزی بیشتر از آن باعث نگرانی می شود. این چیزی نیست که شما یک روز خوب بلکه در طی یک دوره زمانی ببینید. ممکن است متوجه شوید که نوک موی شما بسیار نازک تر شده و شانه شما پر از موهای شکسته نسبت به گذشته است.

علل ریزش مو

شایع ترین علل این امر عبارتند از:

فشار

شیوه زندگی شما ممکن است برای سلامتی شما به طور کلی استرس زا باشد و ممکن است از طریق موهای شما منعکس شود. این شامل کاهش مصرف مواد مغذی در رژیم غذایی ، کمبود آب در بدن و کمتر خواب و استراحت است. تغییر در سبک زندگی و گنجاندن آگاهانه مواد مغذی بالا در رژیم غذایی می تواند به راحتی از این امر مراقبت کند.

آلودگی

میزان آلودگی این روزها زیاد است و قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آلودگی بر رشد مو تأثیر منفی دارد. هر وقت بیرون رفتید روسری بپوشید.

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد
بخوانید

استفاده از مواد شیمیایی

رنگ مو ، درمان هایی مانند صاف کردن و پرمستن ، استفاده از شامپو و غیره موها را در معرض بسیاری از مواد شیمیایی قرار می دهد و در نهایت موها ضعیف می شوند و شروع به ریزش می کنند. سعی کنید استفاده از این درمان ها و یا محصولات را محدود کنید و هر وقت چنین درمان هایی انجام شد ، مراقب باشید.

جدای از این ، عدم تعادل هورمونی ، کمبود برخی ویتامین ها و آهن و برخی از بیماری ها مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی‌کیستیک) نیز می تواند به ریزش بیش از حد مو منجر شود. معاینه دقیق پزشکی و داروها می توانند این مشکلات را درمان کنند.

دستور العمل

چه کسی از تخم شنبلیله به عنوان درمانی برای ریزش مو فکر می کند؟ اما تعجب خواهید کرد که این کار چقدر موثر است. یک مرحله به مرحله در زیر آورده شده است:

  • 2 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را خرد کنید تا به یک پودر خوب تبدیل شوند. قبل از آسیاب کردن اطمینان حاصل کنید که رطوبت در دانه های دیگر وجود ندارد و آنها به فرم پودر کاهش نمی یابند.
  • در یک کاسه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون برداشته و پودر شنبلیله را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد
  • این خمیر را روی پوست سر و مو بمالید.
  • بگذارید 10 دقیقه خشک شود و با آب گرم بشویید. می توانید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.
  • استفاده منظم با بازیابی درخشش نتایج را نشان می دهد.
11 غذا برای افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) شما
بخوانید

چگونه کمک می کند؟

همانطور که در ابتدا گفته شد ، بهتر است از محصولات طبیعی استفاده کنید زیرا موهایشان ملایم است و به احیای سلامت مو کمک می کند. تخم شنبلیله به راحتی در آشپزخانه موجود است.

یک محلول ساخته شده با ترکیبی از دانه شنبلیله و روغن زیتون برای بازگرداندن درخشش مو به خوبی کار می کند. دانه ها دارای لسیتین هستند که در تقویت مو از ریشه ها مؤثر است. همچنین به دلیل درمان مشکلات فولیکولی شناخته شده است.

شنبلیله همچنین دارای پروتئین و اسید نیکوتینیک است که رشد مو را تحریک می کند. برای ساختن فولیکول های مو بسیار مناسب است.

روغن زیتون برای مو نیز مفید است. این ماده دارای آنتی اکسیدان هایی است که آسیب های ناشی از آلودگی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را از بین می برد.

علاوه بر این ، یک نرم کننده طبیعی نیز هست. ترکیبی از هر دو بهترین است زیرا به بازگرداندن درخشش و نرمی موها کمک می کند. این محلول ساخته شده با این کار به بازسازی فولیکول های مو و تقویت ریشه ها و در نتیجه به کاهش ریزش مو کمک می کند.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا