آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

شکر قهوه ای بهتر است یا شکر سفید

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چرا شکر قهوه ای و شکر سفید یکسان هستند و همچنین تأثیر آنها بر سلامت انسان است.

در سال های اخیر ، شکر سفید معمولاً با مواد دیگری که ظاهرا سالم تر هستند جایگزین شده است. نمونه آن شکر قهوه ای است. اما آیا شکر قهوه ای واقعا بهتر و سالم تر از شکر سفید است؟

شکر قهوه ای در واقع بسیار شبیه به شکر معمولی است. کمی ساده تر پردازش می شود. تقریباً تمام خصوصیات شکر معمولی را حفظ می کند و تأثیر آن بر سلامتی بسیار مشابه است. بنابراین ، واقعاً از سلامتی شکر سفید سالم تر نیست.

brown-sugar-vs-white-sugar

به طور کلی ، این نوع شکر حاوی مقداری فیبر بیشتر است ، اما این لزوما به معنای بهتر بودن آن از شکر سفید نیست. اگر آن را با غذاهای دیگر مقایسه کنید ، حاوی فیبر بسیار کمی است. علاوه بر این ، شاخص گلیسمی و پاسخ لوزالمعده به مصرف ، کاملاً شبیه به شکر سفید است.

شکر در صنایع غذایی

شکر یکی از محصولاتی است که بیشتر در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی است ، به این معنی که باعث بهبود حفظ مواد غذایی می شود. همچنین ، می تواند خواص ارگانولپتیک را بهبود بخشد و غذاهای دیگر را جذاب تر کند.

ورزش و بارداری : چگونه و از چه زمانی در بارداری ورزش کنیم ؟
بخوانید

با این حال ، قند به بسیاری از بیماریهای پیچیده ، مانند دیابت و سرطان متصل است. در سالهای اخیر ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای كاهش چاقی ، استفاده از آن را محدود كرده است.

-یکی از مشکلات روزافزودن سیستماتیک، اضافه کردن هر نوع قند به محصولات است که باعث اعتیاد میشود. اگرچه گاهی اوقات این موضوع درسبک زندگی شما فعال میباشد که می توانید آن را میل کنید ، اما قند یکی از پرمصرف ترین مواد در جامعه عمومی شده است.

brown-sugar-vs-white-sugar
نام مهم نیست: شکر قهوه ای هنوز شکر است.

امروزه و پس از اقدامات آگاهی بخشی که در مورد مصرف قند انجام شد ، اکنون می توانید انواع مختلفی با نام های مختلف پیدا کنید. با این حال ، همه یکسان هستند شکر ماده اصلی در تمام محصولات از جمله قند قهوه ای ، شکر نیشکر خام ، عسل و شکر نارگیل است. اگرچه تأثیر سیستمی همه این محصولات کاملاً مشابه است ، بازاریابی سعی دارد واقعیت متفاوتی را نشان دهد. بنابراین ، این ایده خوبی است که مصرف خود را در تمام این غذاها کاهش دهید.

در عوض ، بهتر است برای اطمینان از سلامت روده ، میزان مصرف کربوهیدراتهای با شاخص گلیسمی کم و غذاهای سرشار از فیبر را افزایش دهید. همچنین ، این ایده خوبی است که مصرف چربی های اساسی را در چارچوب یک رژیم غذایی با کالری طبیعی افزایش دهید.

چه مدت باید منتظر رابطه جنسی بعد از زایمان باشید
بخوانید

یکی از راه های کاهش مصرف قند ، استفاده از شیرین کننده های مصنوعی است. با این حال ، شما نباید از آنها سوء استفاده کنید. این محصولات معمولاً در آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار می گیرند. با این حال ، کارشناسان هنوز عوارض جانبی طولانی مدت همه آنها را نمی دانند.

شکر خیلی زیاد؟ مصرف روزانه متناوب را امتحان کنید

مصرف روزانه متناوب یک روند رژیم غذایی است که برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز دیابت بسیار محبوب شده است. برخی معتقدند با مصرف روزانه که، می تواند مقاومت به انسولین را که مصرف زیاد قند ایجاد می کند ، ترمیم کنند.

در حال حاضر ، متداول ترین روش مصرف روزانه متناوب به دلیل عملی بودن آن 16: 8 است. این کار شامل مصرف روزانه به مدت 16 ساعت در روز است. در این دوره ، مسیر متابولیک AMPK فعال می شود ، که وظیفه فرآیندهای کاتابولیک و تولید انرژی ناشی از چربی سوزی را بر عهده دارد.

بنابراین ، مصرف روزانه متناوب ممکن است یک روش ممکن برای کاهش وزن در افراد خاص باشد. همچنین ، به طور قابل توجهی تعداد کالری که هفته ای می خورید را کاهش می دهد. با این حال ، در مورد این شکل از رژیم های غذایی و خطرات آن آگاهی کافی و مشاوره از پزشک و متخصص تغذیه بسیار مهم است.

یک سبک زندگی بی تحرک - آیا باید به ورزشگاه بروید؟
بخوانید

brown-sugar-vs-white-sugar

نتیجه گیری: آیا قند قهوه ای بهتر از شکر سفید است؟

نامهای مختلفی که صنایع غذایی سعی دارند محصول مشابهی را در انواع مختلف ارائه دهند ، کیفیت آن را تغییر نمی دهد. قند قهوه ای هنوز بسیار شبیه به شکر سفید است. بنابراین ، این غذایی است که نباید بیش از حد آن را مصرف کنید. به این ترتیب ، از بروز مشکلات مربوط به چاقی یا شروع بیماریهای پیچیده جلوگیری خواهید کرد.

یک استراتژی جالب ممکن است انتخاب شیرین کننده های مصنوعی باشد اما همیشه در حد اعتدال باشد. گزینه جالب دیگر انجام روزه متناوب است. با این حال ، مهم نیست که چه ، کارشناسان همه قبول دارند که محدود کردن مصرف قند شما بسیار مهم است.

منبع:steptohealth
ترجمه اختصاصی تیم سایت مگ پارسی

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا