بارداریسلامتمادر و فرزند

عدم اشتها در بارداری

عدم اشتها در بارداری . نگرانی از اینکه گرسنگی در دوران بارداری احساس نمی کنید بیشتر از آنچه فکر می کنید شایع است. عوامل جسمی ، عاطفی و هورمونی می توانند باعث عدم اشتها در بارداری شوند. اقدامات ساده می تواند به شما در مقابله با آن و مصرف آنچه مورد نیاز است کمک کند.

عدم اشتها در بارداری

زنان ترس دارند وقتی بیشتر در مورد بارداری فکر می کنند ، افزایش وزن پیدا می کند ، اما کمبود اشتها از آنچه فکر می کنیم شایع تر است.

با این وجود دلایلی برای این امر وجود دارد و روش هایی برای مقابله با آن وجود دارد و اطمینان می دهیم آنچه را که بدن و نوزادانمان به آن احتیاج داریم می خوریم.

ممکن است درست بعد از فهمیدن خبرهای بزرگ ، حتی قادر به قدم زدن در رستوران مورد علاقه خود نباشیم. ترس ما به این ترتیب جایگزین می شود: من گرسنه نیستم و باید دو نفر غذا بخورم.

در طول 40 هفته بارداری ، علائم و احساسات مختلفی را تجربه می کنیم. نه تنها سکسکه کودک یا حرکات دیگر را در درون زالوهایمان احساس می کنیم. همچنین هورمون ها و تغییراتی که بدن شما ایجاد می کند می تواند روی عادتهای غذایی شما تأثیر بگذارد.

عدم اشتها در بارداری … چرا نمی توانم بخورم؟

هر زن متفاوت است و به همین دلیل هر بارداری متفاوت است. ممکن است شما در حال هوس کردن و خوردن ترکیبات عجیبی از مواد غذایی مانند ژله و عدس باشید.

شاید شما کسی باشید که متوجه تغییرات نمی شود. اما نیازی به نگرانی نیست اگر در دوران بارداری از کمبود اشتها رنج می برید ، زیرا احتمالاً به دلیل طبیعی است.

دلایل کمبود اشتها در دوران بارداری می تواند از یک حالت شدید به دیگری متفاوت باشد. بیش از نه ماه ، ما تغییرات جسمی ، شیمیایی و عاطفی زیادی را تجربه می کنیم.

شماره یک ، هورمون ها

هورمون به اصطلاح بارداری ، گنادوتروپین کوریونی انسانی (HCG) ، فقط در دوران بارداری در خون ما یافت می شود و وظیفه ایجاد تهوع و استفراغ را بر عهده دارد. این بیماری ها به احتمال زیاد اصلی ترین دلایل کم اشتها در بارداری ، به ویژه در سه ماهه اول است.

HCG همچنین باعث تولید هورمونهای دیگر مانند استروژن و پروژسترون می شود. حالت دوم همچنین می تواند عاملی در نظر گرفتن عدم تمایل به خوردن غذا باشد ، زیرا شناخته شده است که روند هضم را کند می کند.

در داخل و خارج تغییر می کند

هنگامی که بدن خود را برای میزبانی کودک آماده می کند ، ساختار عضلات معده شروع به آرامش می کند. این دلیل دیگری است که ممکن است در دوران بارداری از اشتهای ضعیف رنج ببریم. ناراحتی عمومی و خستگی نیز می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

دلایل کمبود ویتامین D در بزرگسالان
بخوانید

علاوه بر این ، دستگاه گوارش بین سه ماهه دوم و سوم کند می شود. فشار بر روی روده کوچک ناشی از رشد رحم و اندازه جنین نیز می تواند هضم را کند کند ، که به نوبه خود می تواند میل شما به غذا خوردن را تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از خانم ها از یبوست یا گاز معده رنج می برند که باعث ناراحتی معده و هضم کند آنها می شود. این همچنین می تواند میل به خوردن غذا را کاهش دهد. سوزش سر دل نیز می تواند باعث شود اشتهایمان از بین برود.

ماههای تابستان

وقتی شخص دیگری را درون خود حمل می کنیم گرما را بیشتر احساس می کنیم. اگر در بخشی از بارداری خود نقش داشته باشیم ، ممکن است در ماه های تابستان و هوای گرم قرار داشته باشد ، به احتمال زیاد ما نمی خواهیم غذا بخوریم.

به همین ترتیب ، ما ممکن است بیشتر از شرایط ناشی از تغییرات فصلی مانند خستگی بهار رنج ببریم. آن “رکود” که در نوبت بهار احساس می کنیم می تواند باعث علائمی مانند خستگی شود.

وقتی بر احساسات تأثیر می گذارد

تمام تغییرات هورمونی که ما تجربه می کنیم ، ما را حساس تر می کند. اگر عامل استرس و اضطراب خود را در هنگام انتظار برای تولد نوزاد خود عامل داشته باشیم ، زنان باردار می توانند از عواطف زیادی رنج ببرند.

این شکاف عاطفی می تواند یک دلیل روانی در عدم اشتها ما باشد. نوسانات روحی همچنین می تواند باعث شود که ما مایل به جلوگیری از وعده های غذایی مورد علاقه خود باشیم.

در هنگام از دست دادن اشتها در دوران بارداری چه باید کرد؟

همانطور که مشاهده می کنید بیشترین علل به دلایل طبیعی است. بنابراین ، روش های ساده ای برای مقابله با آن وجود دارد تا بتوانیم از احساس بارداری و لذت های خوردن ، بدون احساس استرس یا شوک ، لذت ببریم.

ابتدا به پزشک مراجعه کنید

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که به پزشک مراجعه کنیم که می تواند سایر عوامل مهم را نیز رد کند. شما می توانید آزمایشات پزشکی ساده ای را انجام دهید که بررسی کند مادر و نوزاد مقدار ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامتی را دریافت می کنند.

8 غذای تعجب آور که کافئین را وارد بدن شما می کنند
بخوانید

پزشک همچنین می تواند تعیین کند که آیا شما به چیز خاصی برای مکمل رژیم خود نیاز دارید یا خیر. یادآوری این نکته مهم است که در این مرحله باید بیشتر از آنچه می خوریم آگاهی داشته باشیم. بنابراین بهتر است توصیه های متخصص را دنبال کنید.

به آرامی اما با اطمینان

خوردن کم اغلب ایده آل است. توصیه می کنیم هر دو و نیم تا سه ساعت چیزی سبک بخورید. شما باید معده خود را آماده کنید تا پرخوری نکنید. همچنین می تواند به فعال شدن هضم و سوخت و ساز بدن و همچنین جلوگیری از اسیدیته معده کمک کند.

اگر از بیماری صبحگاهی رنج می برید ، توصیه می شود مقداری نان یا کراکر را در کنار تخت خود نگه دارید تا بیماری را مهار کنید و این به شما در بلند شدن کمک می کند.

باید ها و نباید ها

عدم اشتها در بارداری

بیاموزید غذاهایی را که بیشترین ناراحتی را برای شما ایجاد می کنند ، شناسایی کنید ، آنها را از لیست خرید خود حذف کنید و هنگام بیرون آمدن از آنها خودداری کنید.

همچنین ، سعی کنید مواردی را که می توانید تحمل کنید ، شناسایی کنید که باعث دافع یا نفخ نمی شوند و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که آنها غذاهای طبیعی یا غیر فرآوری شده هستند. غذاهای سنگین ، نمکی که دارای سس ، چربی های اشباع شده و غذاهای سرخ شده هستند بسیار آشکار هستند.

تصمیماتی که در مورد رژیم خود در چند ماه اول اتخاذ می کنید برای غلبه بر اشتباهات خود بسیار مهم است.

میوه و سبزیجات

رژیم غذایی شما باید با میوه و سبزیجات زیادی پر شود. آنها بیشترین مواد مغذی را فراهم می کنند ، کمترین ناراحتی را ایجاد می کنند و مایعاتی را تأمین می کنند که نیاز بدن شما را برآورده می کند.

تنوع زیادی از حبوبات و سبزیجات وجود دارد. بنابراین هیچ بهانه‌ای برای مورد استثنا قرار دادن آنها از رژیم غذایی شما وجود ندارد.

داشتن یک تکه میوه بهترین گزینه به عنوان میان وعده است. می توانید آنها را در حال حرکت بخورید. آنها تقویت کننده انرژی هستند و فیبر زیادی دارند ، که به بهبود هضم کمک می کند.

از پیش برنامه ریزی

ایده خوبی است که یک برنامه غذایی هفتگی تهیه کنید یا حداقل یک روز قبل از آن را عصر قبل تهیه کنید. بنابراین هنگامی که از خواب بلند شدید ، می دانید که به عنوان میان وعده ، صبحانه و بقیه روز چه می خورید.

10 تمرین برای کمک به فرزندتان بیاموزد که راه برود
بخوانید

یک صبحانه مناسب درست کنید ، هنگام ناهار کمتر بخورید و در ساعات خنک تر عصر شام بخورید. همیشه یک میان وعده سبک میل کنید تا از خوردن یا خریدن غذاهای آشغال خودداری کنید. سعی کنید هر سه ساعت چیزی بخورید ، حتی اگر اشتهایی ندارید.

هر وعده غذایی را که در یخچال باشد می توانید آماده کنید. از دستورالعمل های بیش از حد پیچیده خودداری کنید زیرا احتمال دارد بو شما را ناراحت کند. وعده های غذایی خود را متفاوت کنید ، به دنبال روش های مختلف تهیه غذا باشید تا از خوردن آنها لذت کافی را داشته باشید.

هیدراته بمانید

پزشک به شما می گوید در دوران بارداری ، هیدراته خوبی داشته باشید ، کلیه ها را به خوبی حفظ کرده و از نگه داشتن ادرار خودداری کنید. این همچنین روش خوبی برای مقابله با کمبود اشتها در بارداری است.

همیشه آب ، چای های گیاهی و آب میوه های کم قند را انتخاب کنید. همچنین ، اگر در دوران بارداری از گرمای بیش از حد رنج می برید ، سعی کنید گزینه های زیر را در وعده های غذایی و میان وعده های خود بگنجانید: گازپاچو یا اسموتی که از سبزیجات زیادی استفاده می کنید.

از یک سبک زندگی بی تحرک جلوگیری کنید

عدم اشتها در بارداری

پیاده روی ، تمرین یوگا یا انجام برخی ورزش های کم تأثیر به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا بهتر کار کند.

علاوه بر این ، حالت های صحیح هنگام نشستن و غذا خوردن نیز به روند هضم غذا کمک می کند. ورزش معمولاً باعث افزایش اشتها می شود ، چیزی که باید در دوران بارداری با آن مقابله کنید.

البته صحبت از ورزش بیش از حد نیز نیست. به لحظات و روزهای استراحت احترام بگذارید. هنگام دراز کشیدن ، ترجیح می دهید نیم نشسته باشید ، کاملاً در حال خلوص نیست ، که باعث جلوگیری از رفلاکس و احساس سوزش در معده میشود.

توصیه نهایی

مهم است که به یاد داشته باشید که بدن شما در حال تحولات طبیعی است که برای رشد مناسب بارداری و کودک شما ضروری است.

بیماری که در سه ماهه اول با آن روبرو هستید و از خوردن غذا جلوگیری می کند ، به سرعت می گذرد. ممکن است با یک اشتهای “تازه” از سه ماهه اول خارج شوید ، که باید با عادتهای غذایی خوب کنترل شود.

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا