آیا میدانستید؟

علائم سرگیجه چیست؟

سرگیجه معمولاً با حالت تهوع ، سردرد ، تاری دید و مشکل در راه رفتن همراه است. برای اطلاعات بیشتر بخوانید!

سرگیجه یک حس پیچیده برای توصیف است. علائم سرگیجه بیشمار است.  همه چیز در مورد درک حرکت است و احساس می کند همه چیز در داخل سرمان دور و برش می شود.

 

کلمه از زبان لاتین گرفته شده است ، جایی که “vertere” به معنای چرخاندن است.

 

Woman-suffering-from-vertigo

سرگیجه و سرگیجه دو مورد از شایع ترین دلایل مشاهده یک GP است. در واقع ، تخمین زده می شود که حدود 40٪ از افراد بالای 40 سال به همین دلیل به پزشکان مراجعه می کنند.

 

این احساس معمولاً به تغییر در سیستم تعادل مربوط می شود. به این سیستم سیستم دهلیزی گفته می شود و در قسمت داخلی گوش قرار دارد.

اختلالات مرتبط با این عضو بسیار شایع است و در هر سنی قابل مشاهده است.

بنابراین ، در این مقاله قصد داریم همه چیزهایی را که باید در مورد سرگیجه بدانید و کدام علائم معمولاً با آن همراه هستند توضیح دهیم. شناختن این علائم بسیار مهم است زیرا توصیف و تشخیص احساس دشواری است.

 

سرگیجه چیست؟

گوش داخلی شامل سیستم دهلیزی است ، این همان چیزی است که به انسان اجازه می دهد تعادل را حفظ کند. علاوه بر این ، این مسئولیت این است که ما نسبت به وضعیت خود آگاه باشیم و به درستی با فضای اطراف خود سازگار شویم.

بیشتر موارد سرگیجه معمولاً در اثر تغییر در این سیستم ایجاد می شود. این شامل درک حسی از حرکت ، از خودمان یا اطرافیانمان است ، بدون آنکه واقعاً حرکت کند.

برخی از مردم آن را “سقوط به خلأ” می دانند.

mujer-vertigo-1

این یک اختلال است که می تواند هر کسی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، هنگامی که 40 ضربه بزنید ، بسیار رایج می شود سرگیجه را می توان در انواع مختلف طبقه بندی کرد:

سرگیجه محیطی:

تغییر سیستم وستیبولار این امر را ایجاد می کند. این شایع ترین نوع است و معمولاً ضایعات در گوش ایجاد می شود. بنابراین ، معمول است که این افراد دچار کم شنوایی نیز باشند.

سرگیجه مرکزی:

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که مدارهای عصبی که اطلاعات را از گوش می گیرند و آن را تفسیر می کنند آسیب می بینند. این تعبیر در ساقه مغز صورت می گیرد.

مثبت:

این به صورت قسمت های کوتاه ظاهر می شود. این یک پاسخ به تغییر موقعیت سر است و معمولاً خوش خیم است.

گردن رحم:

این با ایجاد تغییر در مهره های گردن رحم ایجاد می شود. انواع مختلف سرگیجه وجود دارد ، زیرا عملکرد تعادل و وضعیت بدنبال یک مدار عصبی پیچیده است که در آن قسمتهای زیادی از بدن درگیر است. با این حال ، همه انواع احساس پیچیدگی یکسان را ایجاد می کنند.

 

تاثیر ماه بر انسان چیست؟
بخوانید

چه علائم دیگری با سرگیجه همراه است؟

و همچنین درک اینکه همه چیز در حال چرخش است ، تعدادی از علائم دیگر نیز وجود دارد که معمولاً سرگیجه را همراه دارد. به عنوان مثال ، حالت تهوع و استفراغ بسیار شایع است.

به همین ترتیب ، افرادی که از آن رنج می برند ، معمولاً تعادل خود را از دست می دهند و سقوط می کنند. بسته به نوع سرگیجه ، برخی از علائم بیشتر از سایرین شایع است.

 

در مورد سرگیجه محیطی ، همانطور که اشاره کردیم ، معمولاً کاهش توانایی شنوایی وجود دارد. همچنین می توانید صدای زنگ ثابت را در گوش خود بشنوید. در سایر موارد سرگیجه ، بینایی نیز قابل تغییر است.

 

بسیاری از افراد مضاعف می بینند یا نمی توانند به درستی تمرکز کنند. حتی برخی افراد هستند که توانایی صحبت صحیح را از دست می دهند. از طرف دیگر ، سرگیجه می تواند با فلج در عضلات صورت یا احساس خستگی و ضعف در پاها همراه باشد.

 

افرادی که از آن رنج می برند معمولاً احساس اضطراب و اضطراب می کنند ، زیرا واقعیت راه رفتن یا حرکت می تواند به طرز قابل توجهی دشوار شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه بیشتر موارد سرگیجه در قالب قسمت های کوتاه اتفاق می افتد ، اما می توانند روزها ادامه داشته باشند. علاوه بر این ، می تواند برای کودکان و بزرگسالان اتفاق بیفتد.

mareo-cinetosis

نحوه تشخیص و درمان این مشکل

برای تشخیص سرگیجه ، مهمترین چیز این است که به طور واضح به پزشک توضیح دهید که چه حسی دارد. توصیف بقیه علائمی که ظاهر می شوند لازم است. به طور معمول ، متخصص گوش و حلق و بینی متخصص انجام اکتشاف گوش و بقیه سیستم تعادل است.

 

دستور العمل تهیه روغن نعناع در خانه
بخوانید

بسته به علت سرگیجه ، درمان متفاوت خواهد بود. به منظور درمان آن ، داروها و حتی جراحی وجود دارد. با این حال ، هر مورد جداگانه متفاوت است. در حالت ایده آل ، هنگامی که احساس سرگیجه می کنید باید به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر هر یک از علائم همراهی را که ما به آنها اشاره کردیم ، نشان دهید. این یک اختلال پیچیده است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، بنابراین لازم است که آن را به خوبی مطالعه کنید.

منبع: steptohealth.com

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا