خواص میوه ها و گیاهانسلامت

عوارض جانبی زنجبیل و چه کسی نباید آن را مصرف کند

عوارض جانبی زنجبیل و چه کسی نباید آن را مصرف کند. گیاه شناسان توصیه می کنند بیش از 4 گرم از زنجبیل را در یک روز مصرف نکنید. اگر مقدار زیادی زنجبیل مصرف شود می تواند باعث سوزش سر دل ، گاز ، نفخ ، حالت تهوع یا ناراحتی معده شود.

افراد مبتلا به زخم ، التهاب ، سنگ کیسه صفرا ، اختلالات خونریزی ، زنان باردار نباید زنجبیل مصرف کنند. از مصرف زنجبیل با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفین و آسپیرین خودداری کنید.

عوارض جانبی زنجبیل و چه کسی نباید آن را مصرف کند

زنجبیل بیش از 5000 سال است که به دلیل فواید بسیار زیاد در آشپزی و به عنوان یک دارو در بسیاری از کشورهای آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر یکی از گیاهان بسیار پرکاربرد در سراسر جهان است.

طبق طب سنتی ، زنجبیل از مهمترین ادویه ها محسوب می شود و یکی از گیاهان اساسی است. آن را علائمی مانند طعم تلخ ، قدرت گرمی، اثر بر روی خلط ، تندی میشناسند. اگر مقدار زیادی زنجبیل مصرف شود ، می تواند باعث سوزش سر دل ، گاز ، نفخ ، حالت تهوع یا ناراحتی معده شود.

زنجبیل به عنوان داروی جهانی وداروی طیف گسترده نامیده می شود. اگر غذا به درستی پردازش و هضم شود ، سموم در بدن ایجاد نمی شود که از طریق زنجبیل به روش درمانی می توان از بین برد .

طب سنتی زنجبیل را گیاهی تند می داند. دوز آن دارای خاصیت تحریک کننده و محکم نیست ، اما به اندازه کافی برای تحریک رگ های خونی تحریک کننده است.

حتی در طب سنتی چین ، زنجبیل به دلیل استفاده در از بین بردن سموم مشهور است. به عنوان پادزهر برای مسمومیت از مواد غذایی ، داروها یا سایر گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.

می تواند باعث سوزش سر دل ، گاز ، حالت تهوع شود

اما آیا یک گیاه بسیار قدرتمند می تواند عوارض جانبی داشته باشد؟ پاسخ بله است؛ در واقع ، گیاه شناسان توصیه می کنند بیش از 4 گرم زنجبیل در یک روز واحد مصرف نکنند. اگر مقدار زیادی زنجبیل مصرف شود ، می تواند باعث سوزش سر دل ، گاز ، نفخ ، حالت تهوع یا ناراحتی معده شود.

ممکن است اشتها را سرکوب کند

در یک مطالعه مقدماتی که در سال 2012 در Metabolism: Clinical and Experimental منتشر شد ، مشخص شد که زنجبیل اشتها را کاهش داده و احساس سیری را در مردان دارای اضافه وزن کاهش می دهد.

محققان این تحقیق گمان می کنند که توانایی زنجبیل در تعدیل غلظت هورمون سروتونین ممکن است در سرکوب اشتها نقش داشته باشد.

از آنجا که این یک مطالعه مقدماتی است ، با این وجود ، برای تأیید این نتایج ، تحقیقات بیشتری لازم است. اگر سعی در افزایش وزن دارید ، آگاه باشید که نوشیدن چای زنجبیل به طور بالقوه می تواند اشتهای شما را کاهش دهد.

می تواند بر افراد مبتلا به زخم / التهاب تأثیر بگذارد

بدون زنجبیل تازه ممکن است باعث انسداد روده شود و افرادی که زخم ، بیماری التهابی روده یا روده مسدود شده دارند ممکن است به مقدار زیادی زنجبیل تازه واکنش نشان دهند.

می تواند افراد مبتلا به سنگهای صفراوی را تحت تأثیر قرار دهد

زنجبیل می تواند بر روی افراد سنگ صفراوی تأثیر منفی بگذارد زیرا باعث تولید صفرا می شود.

می تواند بر افراد دارای اختلال خونریزی تأثیر بگذارد

زنجبیل گردش خون را تحریک کرده و ضمن جلوگیری از لخته شدن خون ، جریان خون را افزایش می دهد. این می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد ، به خصوص اگر شما یک اختلال خونریزی دارید و یا داروهای ضد لخته شدن خون را کاهش می دهید.

به عنوان مثال ، این عمل رقیق کننده خون وارفارین را با مکانیسم های ناهمگن تقویت می کند. این ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده یا احتمالاً اثرات وارفارین درمانی را به ویژه هنگامی که به صورت پودر مصرف می شود ، تقویت کند.

ممکن است باعث افزایش خونریزی در طول یا بعد از عمل شود

طبق مقاله ای که در سال 2007 در Der Anesthesist منتشر شده است ، مصرف زنجبیل در طول زمان جراحی نیز خطر افزایش خونریزی است. اگر تحت عمل جراحی قرار گرفته اید ، باید از نوشیدن چای زنجبیل در طی 2 هفته قبل از آن خودداری کنید.

ممکن است با برخی از داروها ارتباط برقرار کند

در صورت استفاده از هر نوع دارویی ، قبل از نوشیدن چای زنجبیل با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا این دارو با داروهای خاصی تداخل دارد.

همچنین نباید از بیمارانی که داروهای ضد انعقاد ، باربیتوراتها ، بتا بلاکرها یا داروهای انسولین مصرف می کنند یا افرادی که در درمان ضد پلاکت استفاده می کنند استفاده نشود.

به گفته MedlinePlus ، خدمات پزشکی موسسه ملی بهداشت ، زنجبیل می تواند با داروهای زیادی مانند آنتی اسیدها که در اثر زنجبیل تحت تأثیر قرار می گیرند و تولید اسید معده را تحریک می کند ، با سایر داروهای دیگر ارتباط برقرار کند.

زنجبیل همچنین می تواند بر روی داروهای قلب ، آنتی هیستامین ها ، درمان سرطان و داروهای کاهش وزن تأثیر بگذارد.

ممکن است با داروهای دیابت / فشار خون بالا ارتباط برقرار کند

از مخلوط کردن چای زنجبیل با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفین و آسپیرین خودداری کنید. زنجبیل ممکن است قند خون و فشار خون را کاهش دهد ، بنابراین در صورت مصرف داروی دیابت یا فشار خون بالا با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است به اندازه کافی در صورت نوشیدن چای زنجبیل به میزان لازم احتیاج نداشته باشید.

ممکن است با گیاهانی مانند میخک یا سیر ارتباط برقرار کند

زنجبیل همچنین با گیاهانی که جریان خون را تحریک می کنند و لخته شدن خون را کند می کنند ، که شامل میخک ، سیر ، جینکو بیلوبا ، جینسنگ ، زردچوبه است. ترکیب زنجبیل با این گیاهان می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهد.

از مصرف بسیاری از این عوارض جانبی با مصرف مکمل های زنجبیل به صورت کپسول که هضم بدن گیاه را با تاخیر در ورود به دستگاه گوارش می کند ، می توان جلوگیری کرد. اما زنجبیل هنگامی که به مقدار معقول مصرف شود عوارض جانبی چندانی ندارد و در لیست “معمولاً ایمن” FDA قرار دارد.

مواردی وجود داشته که مکمل های گیاهی / بهداشتی به فروش می رسد که به فلزات سمی یا داروهای دیگر آلوده شده اند. بنابراین ، مکمل های گیاهی / بهداشتی باید از یک منبع قابل اعتماد خریداری شود تا خطر آلودگی به حداقل برسد.

به صفحه اینسگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا