آیا میدانستید؟بارداریسبک زندگیسلامتمادر و فرزند

عوارض جانبی کاندوم چیست؟

عوارض جانبی کاندوم چیست؟ در هنگام مقاربت کاندوم را از ترس اثرات جانبی از آن دوری نکنید. با محرومیت از آلرژی به لاتکس ، هیچ عارضه جانبی کاندوم زنانه یا مردانه شناخته نشده است.

اگر به لاتکس حساس هستید ، از کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان یا نیتریل برای از بین بردن هرگونه تحریک ، سوزش یا سایر واکنش های آلرژیک استفاده کنید. از اسپرم کش هایی مانند nonoxynol-9 که ممکن است باعث ایجاد عفونت های مخمری شود خودداری کنید ، اما با استفاده از کاندوم خود را در معرض خطر HIV یا عفونت های مقاربتی قرار ندهید.

عوارض جانبی کاندوم چیست؟

کاندوم یک روش گسترده پیشگیری از بارداری است که نه تنها خطر بارداری ناخواسته را کاهش نمی دهد بلکه به کاهش خطر ابتلا به HIV و سایر بیماری های مقاربتی نیز کمک می کند.

در حقیقت ، وقتی صحبت از بارداری می شود ، سخت می توان با کاندوم ها رقابت کرد. هنوز هم ، برخی معتقدند که استفاده از کاندوم زنانه یا مردانه می تواند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.

هیچ عارضه جانبی کاندوم وجود ندارد

اگر از استفاده از کاندوم های زنانه و مردانه به عنوان روش جلوگیری از بارداری خودداری کرده اید زیرا نگران هستید که این ممکن است در شما یا همسرتان واکنشی ایجاد کند ، قلب خود را بپذیرید – هرگونه عکس العمل شخص در برابر کاندوم به عنوان یک طرف واجد شرایط نیست. بلکه علت آن آلرژی است.

اما کاندوم لاتکس ممکن است آلرژی را ایجاد کند

مقامات بهداشتی در سراسر کشور به این نتیجه رسیده اند که کاندوم های مردانه و کاندوم های زنانه ، به غیر از واکنش های آلرژیک در برخی از افراد ، هیچ عوارض جانبی ندارند. در واقع کاندوم های ماده در مقایسه با کاندوم های مرد شانس کمتری برای ایجاد آلرژی دارند.

بیشتر کاندوم ها ، هم برای آقایان و هم برای خانم ها ، از لاتکس ساخته شده اند. اما اگر با لاتکس موافق نیستید ، محصولات جایگزین ساخته شده از موادی مانند پلی اورتان و حتی پوست بره نیز موجود است. در حقیقت ، بسیاری از کاندوم های زنانه جدیدتر از موادی مانند پلی اورتان یا نیتریل ساخته می شوند.

12 ماده غذایی غنی از ویتامین B3 (نیاسین) که باید بخورید
بخوانید

چگونه آلرژی لاتکس را تشخیص دهیم

آلرژی به لاتکس در واقع می تواند کاملاً جدی باشد – به حدی که اگر واکنش شدید لاتکس داشته باشید ، ممکن است به مراقبت های پزشکی فوری نیاز داشته باشید. طی چند دقیقه پس از تماس با کاندوم لاتکس ، به طور معمول می بینید که این علائم تقریباً بلافاصله ظاهر می شوند:

  • خارش و تحریک پوست
  • کهیر ، بثورات و تورم پوست
  • قرمزی ناحیه ای که با لاتکس تماس پیدا کرده است
  • خس خس سینه یا تنفس دشوار

اسپرم کش ها باعث خارش ، سوزش و قرمزی می شوند

اگر از اسپرم کش برای افزایش محافظت در برابر بارداری استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد حساسیت خود را نسبت به مواد شیمیایی موجود در آن بررسی کنید. اغلب ، هرگونه عوارض جانبی نتیجه اسپرم کش است و نه خود کاندوم.

بنابراین ، چگونه می توانید مقصر را دریابید؟ اگر علائم آلرژی را تجربه می کنید اما به لاتکس حساسیت ندارید یا از کاندوم بدون لاتکس استفاده می کنید ، می توانید عامل اسپرم کش را سرزنش کنید.

شایعترین واکنش یک احساس سوزش عمومی در ناحیه ای است که با روان کننده اسپرم کش تماس گرفته است. همچنین ممکن است دچار خارش یا قرمزی شوید.

کاندوم اسپرم کش می تواند باعث ایجاد عفونت های مخمری شود

اگر کاندوم با نانوکسینول -9 ، اسپرم کش ، روغن زده شود ، عفونت های مخمری می توانند برای خانم ها عوارض جانبی باشند. برخی احساس می کنند که نانوکسینول-9 می تواند به از بین بردن ویروس HIV کمک کند ، اما این ادعا تا حد زیادی اثبات نشده باقی مانده است. شاید بهترین کار این باشد که به سادگی به مارک یا نوع کاندومی بروید که این ماده آزار دهنده را نداشته باشد.

گزینه های مناسب برای مادرانی که قادر به شیر دادن نیستند
بخوانید

مصرف نادرست خطر بارداری شما را افزایش می دهد

البته ، یک عارضه جانبی ناخواسته عمده در استفاده نادرست از کاندوم ، بارداری است. درک نحوه پوشیدن صحیح کاندوم و نحوه برداشتن و دفع صحیح آن برای جلوگیری از افزایش خطر بارداری بسیار مهم است.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما نحوه استفاده اکثر مردم از کاندوم منجر به شکست در حد 14 تا 15 درصد می شود. در صورت استفاده صحیح ، این خطر به زیر 5٪ کاهش می یابد. استفاده نادرست از کاندوم زنانه منجر به شکست در کل 21٪ می شود. با این حال ، در صورت استفاده صحیح ، احتمال شکستن کاندوم زنانه در مقایسه با کاندوم مردانه کمتر است.

نکته ای که باید بخاطر بسپارید: کاندوم های زنانه و مردانه فقط برای یکبار مصرف استفاده می شوند.

نحوه استفاده صحیح از کاندوم مردانه

در اینجا نحوه پوشیدن کاندوم مردانه به روش صحیح آورده شده است.

  • کاندوم را باز کنید و آن را روی سر آلت تناسلی ناحیه قرار دهید. اگر ختنه نشدید ، یادتان باشد پوست ختنه گاه را عقب بردارید.
  • مراقب باشید که هر هوایی را در نوک کاندوم خارج کنید.
  • حالا کاندوم را به تمام طول خود باز کنید تا به انتهای آلت تناسلی مرد برسد.
  • هنگامی که پس از مقاربت بیرون می روید ، همیشه قبل از شروع به بیرون کشیدن پایه کاندوم را نگه دارید تا به طور تصادفی هیچ اتفاق بدی یا نشتی رخ ندهد.
  • بلافاصله کاندوم را در سطل زباله دور بیندازید.

نحوه استفاده صحیح از کاندوم زنانه

برای عملکرد مناسب کاندوم زنانه ، در اینجا نحوه پوشیدن آن آورده شده است.

  • کاندوم زن را باز کنید. حلقه داخلی ضخیمی که بسته شده است قرار است در واژن شما باشد در حالی که انتهای باز دهانه واژن را می پوشاند و در خارج از بدن شما باقی می ماند.
  • حلقه داخلی را در انتهای بسته با انگشت شست و انگشت خود فشار داده و مانند تامپون وارد کنید.
  • اکنون با استفاده از انگشت خود حلقه داخلی را به سمت بالا و داخل هدایت کنید تا بتواند در نزدیکی دهانه رحم شما استراحت کند.
  • اطمینان حاصل کنید که حلقه بیرونی در طول مقاربت در خارج از بدن شما باقی می ماند.
  • بدون جدا کردن کاندوم زن ، به شریک زندگی خود کمک کنید تا با احتیاط وارد واژن شود.
  • اطمینان حاصل کنید که آلت تناسلی مرد به طور تصادفی بین دیواره های واژن و کاندوم قرار نمی گیرد. در صورت بروز این اتفاق ، فوراً رابطه را قطع کنید.
  • در صورت نیاز به برداشتن کاندوم زنانه ، حلقه بیرونی را به آرامی بپیچانید و آن را بیرون بیاورید.
  • بلافاصله آن را دور بریزید.
7 اثر جانبی دانه شنبلیله که باید بدانید
بخوانید

گزینه های دیگر برای جلوگیری از بارداری

در حالی که گزینه های دیگری برای کاندوم لاتکس موجود است ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از کاندوم های پلی اورتان یا “پلاستیک” را فقط در صورت عدم استفاده از لاتکس پیشنهاد می کند. کاندوم های زنانه ساخته شده از نیتریل ، که یک پیشرفت جدیدتر است ، می توانند برای کسانی که آلرژی به لاتکس دارند کار کنند.

در حالی که پوست بره ها و سایر کاندوم های مبتنی بر پوست حیوانات می توانند خطر بارداری ناخواسته را کاهش دهند ، اما نمی توانند از انتقال HIV و عفونت های مقاربتی (STI) جلوگیری کنند. دلیل آن این است که منافذ موجود در آنها به ویروس های STI اجازه عبور می دهند.

اگر در یک رابطه یک همسر وفادار هستید و خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی وجود ندارد ، سایر روش های پیشگیری از بارداری را کشف کنید. اگر به سادگی می خواهید از بارداری جلوگیری کنید ، می توانید کلاهک های دهانه رحم ، اسفنج های ضد بارداری ، قرص های ضد بارداری خوراکی ، وصله های پیشگیری از بارداری ، کنترل بارداری تزریقی ، حلقه های واژن ، آی یو دی یا عقیم سازی – گزینه دائمی تر.

به صفحه آپارات ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا