آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد. قرن هاست که شنبلیله به عنوان یک داروی سنتی برای ریزش مو استفاده می شود.

روی پوست ، با شوره سر و سوزش پوست مبارزه می کند ، بنابراین شما موهای خراشیده و ریزش مو را ادامه نمی دهید. این ادویه حتی به دلیل اثرات ضد پیری پوست از پوست محافظت می کند.

برای بهره مندی از شنبلیله ، ماسک مو را با دانه و آب آن تهیه کنید. برای تقویت گردش خون و رشد موها ، روغن ضروری نعناع را اضافه کنید. برای هیدراتاسیون اضافی ، شنبلیله را با شیر نارگیل مخلوط کنید.

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

آیا از برخورد با مشکلات ریزش مو بیمار هستید؟ فراتر از کابینت ادویه ها نگردید ، زیرا ممکن است شنبلیله فقط چیزی باشد که شما نیاز دارید.

همچنین به عنوان یونجه یونانی نیز شناخته می شود ، از تخم شنبلیله در مخلوط ادویه جات گارام ماسالا استفاده می شود. خوشمزه و معطر است ، اما وقتی به عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

همه ما روزانه 50 تا 100 مو می ریزیم. این کاملاً طبیعی است ، اما استرس ، بارداری و داروهای تجویزی ممکن است باعث وخیم تر شوند. اگر مرتبا موهای خود را شانه می زنید و از سفید کننده و رنگ استفاده می کنید ، شکستگی و ریختن آن نیز محتمل است.

11 فواید سلامتی تخم های شنبلیله
بخوانید

محصولات تجاری رشد مو بهتر نیستند. مینوکسیدیل ، ماده شیمیایی که با ریزش مو مبارزه می کند ، به دلیل درماتیت ، پوسته پوسته شدن ، خارش و تورم شناخته شده است.

مثل تجارت با یک مشکل دیگر است. به جای پوشاندن پوست سر خود با سموم خشن ، از قدرت های طبیعی شنبلیله استفاده کنید. دلیلی وجود دارد که قرنهاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد!

برای افزودن شنبلیله برای مراقبت از مو ، در مورد فواید و راههای استفاده از آن بیاموزید.

شنبلیله چگونه به ریزش مو کمک می کند

1. با شوره سر مبارزه می کند

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

شوره سر باعث می شود موهای خود را مرتبا به خارش بیوفتد. به نوبه خود ، موها به احتمال زیاد می شکنند و از بین می روند. باید باکتری ها و قارچ ها را سرزنش کنید !

در حالی که آنها به طور معمول روی پوست سر زندگی می کنند ، عدم تعادل می تواند به شوره سر منجر شود. خوشبختانه ، شنبلیله هر دو خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد ، و این امر برای پوست سر خارش دار مفید است.

2. تحریک را تسکین می دهد

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

التهاب یکی دیگر از نشانه های شوره سر است ، اما حتی هوای سرد و مینوکسیدیل نیز می توانند باعث تحریک شوند. با ویژگی های ضد التهابی شنبلیله آن را استفاده کنید. در پوست سر ، شرایط آزار دهنده مانند درماتیت و پوسته پوسته شدن کاهش می یابد

6 دستور العمل ساخت روغن مو که باید امتحان کنید
بخوانید

3. از پوست محافظت می کند

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

فراموش نکنید که پوست سر هنوز پوست است. هر چیزی که باعث تقویت آن شود باعث شگفتی هایی برای ریزش مو خواهد شد ، به خصوص با افزایش سن و پیر شدن پوست.شنبلیله متناسب برای اینکار است.

طبق یک مطالعه در سال 2015 متخصصان فهمیدند، این گیاه دارای خاصیت ضد پیری است. این یک دوز غنی از آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند و به سلول های پوستی کمک می کند دوام بیشتری داشته باشند.

نحوه استفاده از شنبلیله برای ریزش مو

بطور سنتی ، دانه شنبلیله قبل از استفاده خیس می شوند. تصور می شود این حداکثر مزایای آن را به وجود می آورد!

1. ماسک موی شنبلیله

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

با استفاده از این ماسک ،از موی خود محافظت کنید. برای نگه داشتن این ماسک ، آن را در یک ظرف قرار دهید و آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

  • 2 قاشق غذاخوری شنبلیله را فقط در آب کافی خیس کنید.
  • آن را یک شب بگذارید.
  • دانه ها را با استفاده از همان آب ، خمیر کنید.
  • خمیر را به ریشه های موی خود ماساژ دهید.
  • بعد از 20 دقیقه ، طبق معمول بشویید.

2. ماسک موی شنبلیله و نعناع

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

رشد مو همچنین به گردش کافی و جریان خون بستگی دارد. برای تقویت آن از روغن نعناع استفاده کنید. نشان داده شده است که مرحله آناژن ، مرحله رشد مو را گسترش می دهد.

  • ماسک مویی که در بالا آماده کنید.
  • 5 قطره روغن اسانس نعناع را اضافه کنید.
  • خوب هم بزنید و طبق معمول آن را روی موهای خود بمالید.
مزایای استفاده از ماسک های صورت Fuller's Earth (خشت خاکی)
بخوانید

3. ماسک موی شنبلیله و نارگیل

مبارزه با ریزش مو؟ تخم شنبلیله مو را نجات خواهد داد

آیا شما از پوست سر خشک و تحریک شده رنج می برید؟ رطوبت را با استفاده از شیر نارگیل ، که باعث شکستن مو می شود ، اضافه کنید. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی شیر نارگیل نیز به دست می دهد

  • 2 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را درون یک پودر خرد کنید.
  • آن را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • خمیر را به ریشه های خود ماساژ دهید.
  • بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

قبل از استفاده از هر یک از این ماسک های مو ، آزمایشی را روی گردن یا بازو انجام دهید. مراقب هرگونه تحریک باشید. اگر پوست شما تحریک شد ، از استفاده از ماسک خودداری کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا