آجیل و خشکبارخواص میوه ها و گیاهانسلامت

مزایای خیساندن آجیل قبل از خوردن آنها

مزایای خیساندن آجیل قبل از خوردن آنها. آجیل سرشار از چربی های اشباع نشده ، اسیدهای چرب امگا 3 ، قلب سالم ، فیبر ، و تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به همین دلیل است که آنها به عنوان یک رژیم غذایی سالم به شدت توصیه می شوند.به نظر می رسد ، خیساندن آجیل می تواند مزایای آنها را برای شما تقویت کند.

اسید فیتریک و تانن موجود در پوست باعث هضم آجیل ها شده و مانع از جذب مواد مغذی در مواد غذایی می شود.خیساندن و از بین بردن پوست می تواند این موارد را از بین ببرد. بعلاوه ، این افراد احتمالاً معده حساس را تحریک نمی کنند و از این طریق نیز پاکیزه تر هستند!

مزایای خیساندن آجیل قبل از خوردن آنها

آجیل یک میان وعده غذایی مغذی است !  آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توسط انجمن قلب آمریکا به شدت توصیه می شوند.

آیا فکر کرده اید که ابتدا باید آجیل را خیس کنید یا پوست آن را لایه برداری کنید؟به عنوان مثال در بعضی از مناطق جهان مانند آسیا ، بادام خیس شده و صبح روز قبل از مصرف، پوست آن گرفته می شود.

بنابراین آیا برخی از علوم پشت این آیین وجود دارد و باید قبل از داشتن آن آجیل را خیس کرد؟

چه اتفاقی می افتد وقتی آجیل خیس می کنید

وقتی آجیل را خیس می کنید ، پوست آن ها راحت تر می شود. این همه نیست ، هنگام خیساندن آن ، خود تغییراتی نیز در خود مهره ایجاد می شود.در حالی که برخی از مواد مغذی به همراه پوست از بین می روند ، ممکن است متوجه شوید که اثرات مثبت خیساندن بیشتر از ایجاد جبهه های دیگر است.

مزایای خیساندن آجیل قبل از خوردن آنها

1. گرد و غبار را بشویید

آجیل ها اغلب به مدت طولانی ذخیره می شوند و ممکن است بدون شستشو در امکانات مختلف پردازش شوند. در نتیجه ، ممکن است روی آنها گرد و غبار سطحی داشته باشد.

این امر به ویژه در مورد افرادی که از یک بقالی محلی خریداری می کنید ، صادق است. با خیساندن آجیل ها می توانید گرد و غبار و سایر آلودگی های چسبیده به آنها را از بین ببرید.

آیا ماری جوانا به شما در کاهش وزن کمک می کند؟
بخوانید

2. تانن های پاکسازی

اگر فهمیدید که آجیل سخت هضم شده و باعث ناراحتی شما بعد از خوردن غذا می شود ، مقصر آن تانن هاست. تانن ها ترکیبات فنولیکی هستند که در غلات ، میوه هایی مانند موز و سیب ، برخی انواع توت ها و همچنین آجیل یافت می شوند.

آنها به منظور محافظت از میوه قبل از جوانه زدن بوده و به طور عمده در پوست رخ می دهند. متأسفانه ، تانن ها همچنین جذب بدن از مواد مغذی بدن را مختل می کنند.آنها این کار را با مهار آنزیم های گوارشی و محدود کردن استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها انجام می دهند.

تانن ها همچنین تمایل دارند که با پروتئین هایی که مصرف می کنید ، مجتمع هایی تشکیل دهند. هضم مجتمع ها مجددا دشوار است. مقادیر بالای تانن ممکن است حتی روی جذب آهن توسط بدن تأثیر منفی بگذارد. با خیساندن مهره از بسیاری از تانن ها خلاص می شوید.

یکی دیگر از چالش های موجود در تانن موجود در آجیل مانند گردو این است که آنها کمی طعم تلخی به آنها می دهند که بسیاری از افراد آن را ناخوشایند می بینند. تصور می شود خیساندن مهره باعث پاک کردن تانن ها و اصلاح این وضعیت می شود.

3. محتوای اسید فیتریک پایین

اسید فیتریک یک آنتی اکسیدان طبیعی است. با این حال ، همچنین شناخته شده است که با مواد معدنی که بدن شما از رژیم غذایی شما جذب می کند ، مشکلاتی ایجاد می کند.

این ترکیب ذخیره شده در آجیل ، یون های فلزی مانند آهن ، روی و حتی کلسیم موجود در مواد غذایی را شاداب می کند.این بدان معنی است که اسید فیتریک به این یون ها متصل می شود و نمکی ایجاد می کند که نامحلول و سخت در دستگاه گوارش قابل جذب است. این اساساً سیستم شما را از مواد معدنی به شکلی به راحتی قابل استفاده محروم می کند.

آیا استفاده از دارچین در دوران بارداری بی خطر است؟
بخوانید

اسید فیتریک همچنین پپسین و تریپسین ، آنزیمی را که به سهولت در هضم پروتئین کمک می کند ، مهار می کند. اولی با تجزیه پروتئین ها در معده شما کمک می کند ، در حالی که دومی به هضم پروتئین در روده کوچک شما کمک می کند.

با خیساندن آجیل ، میزان اسید فیتیک آنها کاهش می یابد. از بین بردن این “ماده مغذی” به بدن شما اجازه می دهد از مواد معدنی موجود در غذایی که مصرف می کنید استفاده کنید – از جمله مواد مغذی موجود در آجیل!

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که هنگام برداشت اسید فیتریک 60 درصد منیزیم بیشتر و 20 درصد روی بیشتر از مواد غذایی جذب می شود.

4- شکستن و نرم کردن آجیل

تحقیقات نشان داده است که آجیل مانند بادام از ساختار سفت و سختی برخوردار هستند و معده شما در هنگام هضم آنها را سخت می کند. در حقیقت ، بافت بادام خام اغلب پس از هضم دست نخورده باقی می ماند.اگر معده حساس ، مشکل گوارشی یا حساسیت به گلوتن دارید ، خیساندن آجیل باعث هضم آنها می شود. با پردازش آجیل ، حتی فقط خیساندن آنها ، می توانید سرعت شکسته شدن آنها در بدن را اصلاح کنید.

از بین بردن تانن ها ، اسید فیتیک و نرم شدن آجیل ها ، همگی باعث می شود که جویدن آنها به راحتی صورت گرفته و از بین بروند.این گزینه خوب است اگر بعد از خوردن آجیل با سوزش روده روبرو شوید اما هنوز هم بخواهید آنها را به دلیل مواد مغذی خود مصرف کنید.

5. پوست را به راحتی از بین ببرید

بعد از خیس کردن آجیل ، پوست دانه خیلی راحت تر از بین می رود. اما آیا قبل از خوردن آنها باید پوست را از آجیل جدا کنید؟ در این جبهه دیدگاه های مختلفی وجود دارد.

از بین بردن پوست باعث هضم راحت تر آجیل می شود. به عنوان مثال ، طب سنتی توصیه می کند پوست بادام را از بین ببرد تا راحتتر به مواد مغذی خود دسترسی پیدا کنند و باعث شود که طعم کمتری داشته باشد.

8 مزایای شگفت انگیز پسته
بخوانید

با این وجود ، این چالش این است که فلاونوئیدها ، ترکیباتی که می توانند به کاهش سطح چربی در بدن و همچنین سلامتی روده کمک کنند ، در پوست بادام به وفور یافت می شوند.

به همین دلیل برخی از محققان پیشنهاد می کنند آجیل شما را با پوست باقی مانده مصرف کنید.تحقیقات تا این لحظه می توانند موضع محکمی در این باره بگیرند ، تصمیم بر این است که پوست را دور بریزید یا نه. فقط به یاد داشته باشید ، اگر در هضم آجیل مشکلی دارید ، شاید بهتر باشد پوست را دور ریخت.

چه مدت باید آجیل را خیس کنید؟

متخصصان توصیه می کنند بسته به نوع وزن و رژیم شما ، آجیل را برای مدت زمان مختلفی خیس کنید.به عنوان مثال ، ممکن است بادام حدوداً 12 ساعت در آب احتیاج داشته باشد ، در حالی که دیگران مانند گردو ، پکن ، آجیل کاج یا فندق باید فقط 8 ساعت خیس شوند. بادام زمینی در 6 ساعت آماده است و آجیل ماکادامیا فقط به 4 ساعت خیسی نیاز دارید.

خیساندن خود بسیار ساده است. یکبار آجیل را بشویید و آنها را در ظرف بگذارید. آب را اضافه کنید تا آجیل به درستی پوشانده شود. بعد از زمان مشخص شده ، دوباره بشویید و لذت ببرید.اگر قصد دارید پوست آنها را بگیرید ، باید ببینید پوست بعد از خیساندن به راحتی از بین می رود. تغییرات در روش شامل اضافه کردن یک قاشق نمک به آب است.

فقط مراقب باشید که آب شما آجیل را خیس کنید – این پر از ناخالصی و هر چیز دیگری است که شما خیلی سخت کار کرده اید تا از آجیل خارج شوید. بعد از خیساندن ، می توانید آجیل ها را در فر با حرارت کم خشک کنید و آنها را ترد کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا