خواص میوه ها و گیاهانسلامتلبنیاتنکته های زیبایی

مزایای کره برای موهای شما

مزایای کره برای موهای شما. کره ، که قرن ها در طب ستی مورد استفاده قرار می گرفت ، یک روش درمانی طبیعی جایگزین برای مراقبت از مو است.

نرم کننده طبیعی به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری ، می تواند گردش خون به پوست سر را از طریق ماساژ های ساده بهبود بخشد.با مصرف کره از ویتامین های A ، D و E استفاده کنید ، با ریزش مو مبارزه کرده و در برابر اکسیداتیو و ریزش مو محافظت كنید.

مزایای کره برای موهای شما

از روغن و کرم گرفته تا شامپو و نرم کننده ها ، ما هر روز با طیف وسیعی از محصولات بمباران می شویم ، همه مردم موهای براق و قوی را دارند.اما اگر بتوانید برخی از روشهای ساده و مراقبت از مو را جایگزین کنید،شما می توانید از موی خود مراقبت کنید و بعضی اوقات بهتر!کره هم زده یکی از درمان های غافلگیر کننده است که می تواند موهای شما را از داخل و خارج محافظت کند.

کره هم زده پر از ویتامین های غنی

استفاده از کره ،ساده است. شما این کار را وقتی می کنید که کره را به مدت طولانی بجوشانید ، اجازه می دهد چربی یا مواد جامد شیر از هم جدا شوند و آب تبخیر شود.

چیزی که از آن باقی مانده است یک چربی با طعم و مزه است. در غذاهای جنوب آسیا و همچنین در داروهای طب سنتی محبوبیت زیادی داشت که از کره در زمان های قدیم حتی برای ترمیم زخم استفاده می شده است.

کره هم زده شامل اسیدهای چرب ضروری و همچنین ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K است که برای عملکردهای مختلف فیزیولوژیکی در بدن مورد نیاز هستند.و همانطور که خواهید دید ، این مواد مغذی نیز گزینه خوبی برای مراقبت از مو شما هستند.

به عنوان یک نرم کننده طبیعی موهای شما عمل می کند

به جای رسیدن به مواد معطر حاوی مواد شیمیایی که ممکن است در نهایت به موهای شما آسیب برساند ، چرا با مراقبت از موهای خود طبیعی نمی روید؟

چرب بودن کره درست مانند روغن نارگیل می تواند بر روی موهای شما اعمال شود. در حقیقت ، قرن ها پیش در خاورمیانه از آن به عنوان نرم کننده استفاده می شد.

مقابله با پوست سر ، شوره سر و موهای نازک

طب سنتی توصیه می کند برای تسکین پوست سر و خشکی پوست سر و شوره سر از ماساژ با کره هم زده یا روغن های دارویی استفاده کنید. یا ماساژ سر را با یک داروی ولرم امتحان کنید ، و به آرامی گه را در جهت مو ماساژ دهید.

اگر حدود 15 تا 20 دقیقه موهای خود را با کره ماساژ دهید ، واقعاً می تواند گردش خون را به سمت موهای شما ببرد.یک تحقیق از ژاپن نشان می دهد که ماساژ پوست سر حتی می تواند ضخامت مو را تقویت کند. حتی ممکن است یک ماساژ کوتاه با کره انجام شود اما باید روزانه انجام شود.

بیش از حد به ساختن کیفیت مو کمک می کند

کره هم زده دارای ارزش غذایی زیادی است و می تواند به کیفیت موهای شما از داخل به شما کمک کند. گرچه دارای مواد مغذی بسیار مطابق با مو است ، اما حاوی چربیهای اشباع نیز هست که می تواند برای بعضی از افراد با مشکلات کلسترول یا افرادی که در معرض آترواسکلروز یا بیماری قلبی هستند ، مشکل ساز باشد.

بنابراین اگر مستعد ابتلا به این موارد هستید ، قبل از استفاده ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین A را برای مرطوب نگه داشتن موهای شما فراهم می کند

ویتامین A محلول در چربی ، که به وفور در غده وجود دارد ، بدن شما برای حفظ تولید سبوم مورد نیاز است.سبوم یک روغن طبیعی است که موهای شما را از خشک شدن دور نگه می دارد و در نزدیکی ریشه موهای شما یافت می شود.

این یک مرطوب کننده طبیعی است اما برای تولید کافی به ویتامین A نیاز دارد. با افزودن گیره به رژیم غذایی خود ، می توانید ویتامین A را به میزان توصیه شده ادامه داده و از تولید سبوم حمایت کنید.

ویتامین D را برای مقابله با ریزش مو به شما پیشنهاد می کند

ویتامین D در رشد و تمایز سلولی نقش دارد و یک تنظیم کننده مهم ایمنی در بدن است. برخی محققان پیشنهاد می کنند که مصرف کافی ویتامین D همچنین ممکن است ارتباطی با ریزش مو داشته باشد.

مطالعات بر روی جیوانات در مورد ویتامین نشان داده است که می تواند به رشد مو در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند. با این وجود ، از آنجا که مطالعات گسترده تری در مورد انسان وجود ندارد ، مصرف مکمل های ویتامین D برای تقویت رشد مو توصیه نمی شود.

که در آن گزینه های طبیعی برای تقویت ویتامین D از طریق رژیم غذایی به وجود می آید. با این وجود ، بهتر است با هر روز قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ، ویتامین D را تقویت کنید – بهترین راه برای افزایش موثر ویتامین در بدن است.

از ورم های خود با ویتامین E محافظت می کند

قرار گرفتن در معرض آفتاب و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در محصولات مو یا درمان های مو می تواند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در موهای شما شود و به آن آسیب برساند.

ویتامین E یک وسیله طبیعی برای محافظت از موهای شما در برابر صدمات ارائه می دهد . مانند سایر ویتامین های محلول در چربی ، چای یک وسیله طبیعی برای تقویت مصرف مواد مغذی است.

استفاده از کره روی موهای خود: این کار را به درستی انجام دهید

به سادگی کره را کمی گرم کنید و آن را روی موهای خود بمالید و قبل از شست و شو با شامپوی ملایم مدتی بگذارید روی موی شما بماند.

کره هم زده تمایل به انعقاد در دماهای بسیار بالاتر از روغنهای دیگر دارد. این بدان معنی است که اگر دمای محیط کم باشد ، غلظت کره ،دانه ای یا نیمه جامد می شود و کاربرد آن سخت است.

اگر سخت شد ، با قرار دادن یک کاسه پر از آب داغ آن را کمی گرم کنید. یا در عوض ،با روغنهای دیگری مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و این ترکیب را در موهای خود ماساژ دهید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا