آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامتسلامت کار

مزایا و معایب آموزش مجازی

مزایا و معایب آموزش مجازی . پیشرفت در فناوری به ما این امکان را داده است که روش های جدیدی را برای یادگیری داشته باشیم . در این مقاله به مزایا و معایب آموزش مجازی خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب آموزش مجازی

همه میدونن که پیشرفتهای فناوری طی دهههای اخیر بسیار پیشرفت کرده است. در نتیجه ، به دست آوردن اطلاعات آسان تر است و انواع مختلفی از روش های تدریس ایجاد شده است. یکی از آن روش ها آموزش مجازی است. در مقاله امروز ، ما در مورد مزایا و معایب آموزش مجازی بحث خواهیم کرد.

در این مدل آموزشی ، مربی به جای تدریس در کلاس ، از طریق کامپیوتر یا وسیله دیگری ارتباط برقرار می کند. یادگیری از راه دور با کیفیت به لطف دستگاه های مخابراتی و الکترونیکی امکان پذیر است.

آموزش مجازی فواید مختلفی دارد ، اما معایبی نیز دارد. اگر می خواهید در مورد آنها بیشتر بدانید ، با ما همراه باشید!

مزایای آموزش مجازی

تقاضای فزاینده برای آموزش مجازی ، تا حد زیادی به دلیل مزایای زیر است.

1. دسترسی

یکی از مزایای بزرگ آموزش مجازی این است که امکان مطالعه از هر نقطه از جهان را در هر زمان از روز فراهم می کند. تمام آنچه شما نیاز دارید کامپیوتر و دسترسی به اینترنت است.

سپس ، می توانید وقت خود را سازماندهی کرده و به راحتی یاد بگیرید. این به ویژه برای افرادی که برنامه های شلوغ دارند بسیار مفید است.

2. باعث صرفه جویی در وقت می شود

از آنجا که در هر زمان می توانید از هرجایی درس بخوانید ، دیگر وقت خود را برای رفت و آمد به مدرسه از دست نخواهید داد. بنابراین ، انتظار برای حمل و نقل عمومی ، برخورد با ترافیک و تلاش برای یافتن پارکینگ همه از بین میرود. باور کنید یا نکنید ، اجتناب از این شرایط باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

3. هزینه ها را کاهش می دهد

ما نمی گوییم شهریه مجازی ارزان تر از شهریه حضوری است. هزینه های آنها به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

با این حال ، آموزش مجازی هزینه های مربوط به نقل مکان و اجاره مکان جدید را کاهش می دهد. این هزینه ها برای دانشجویان دانشگاهی که در نزدیکی موسسه دانشگاهی خود زندگی نمی کنند بسیار معمول است.

علاوه بر این ، موادی که برای آموزش مجازی به آن نیاز دارید معمولاً در قالب دیجیتال در دسترس هستند و می توانید آنها را به صورت رایگان بارگیری کنید. این باعث کاهش هزینه ها می شود.

4- با سرعت خودتان مطالعه کنید

علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهد در زمانی که برای شما مناسب است ، درس بخوانید ، می توانید با سرعت نیز یاد بگیرید. یادگیری مجازی به شما این امکان را می دهد که به عقب برگردید یا هر درسی را که مخصوصاً برای شما دشوار بود تکرار کنید.

همچنین ، اگر وقت کافی برای پایان کلاس ندارید ، همیشه می توانید آن را مکث کرده و بعداً آن را از سر بگیرید.

5. نمرات اغلب فوری هستند

وقتی نوبت به یادگیری حضوری می رسد ، معمولاً معلمان باید مدتی بعد به شما نمره دهند. با این حال ، این در محیط یادگیری مجازی اتفاق نمی افتد ، زیرا ابزارهای الکترونیکی وجود دارد که می تواند به سرعت کار شما را درجه بندی کند.

همچنین ، از آنجا که شما با سرعت خود کار می کنید ، معلم شما احتمالاً کار شما را با ورود به کار درجه بندی می کند زیرا آنها کار همه را یک باره دریافت نمی کنند. بنابراین ، زمان انتظار شما کوتاه تر خواهد بود.

6. توانایی های فن آوری خود را افزایش دهید

مشاغل بیشتر و بیشتر به مهارت در ابزارهای فن آوری نیاز دارند. یادگیری در یک محیط مجازی دانش آموز را مجبور می کند تا در مورد این مهارت ها به روز باشد و به برنامه های لازم برای محل کار تسلط یابد.

علاوه بر این ، شرکت های بیشتری برای انجام کارها به سیستم عامل های مجازی روی می آورند. آنها ممکن است برای آینده قابل پیش بینی به این روش ادامه دهند.

7. نظرات بیشتر

برنامه های آموزش مجازی این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا با افراد دیگر کشورها و فرهنگ های مختلف تحصیل کنند. با تعامل واقعی با آنها ، یادگیری خود را حتی بیشتر غنی می کنید.

به عنوان مثال ، آنها می توانند اطلاعات روشنی در مورد فرهنگ تجارت کشورهای خود ارائه دهند ، و همچنین روش های دیگری برای حل مسئله نشان دهند.

مضرات آموزش مجازی

اگر می خواهید به صورت مجازی شروع به مطالعه کنید یا قبلاً آن را انجام می دهید ، درک معایب این مدل آموزشی بسیار مهم است. به این ترتیب ، می توانید برای جلوگیری از این مشکلات کار کنید یا برخی را حل کنید.

1. نیاز به نظم و انضباط بیشتری دارد

این بیشتر روی کسانی تأثیر می گذارد که نظم و انضباط زیادی ندارند یا متناقض هستند. در حالی که آموزش مجازی فرصتی برای ایجاد خودمختاری است ، اما همیشه کار ساده ای نیست. برای منظم بودن به تلاش و اراده ای قوی احتیاج دارد.

بعلاوه ، برای یادگیری بهتر، دانش آموزان باید مهارتهای لازم را برای انجام یادگیری مستقل ، که ممکن است ندارند ، داشته باشند.

2. نیاز به دسترسی به فناوری دارد

همه رایانه و اینترنت ندارند. به طور کلی ، جمعیت کم برخوردار قادر به استفاده از این مزایا نیستند. در آن موارد ، آموزش حضوری مهم و ضروری است.

3. پتانسیل دوره های آموزشی با کیفیت پایین

کلاسهای مجازی بیشتر و بیشتر می شوند. با این حال ، همه آنها برنامه های با کیفیت خوبی نیستند. بنابراین ، باید مراقب آموزشی باشید که می گیرید و سعی کنید بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

4. زمان طولانی

مطالعات نشان می دهد که مدت زمان طولانی در صفحه نمایش باعث ایجاد مسائل روانشناختی می شود ، مانند تغییر در ریتم شبانه روزی ، الگوی خواب و سطح هورمون ها.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که جلوی رایانه کار می کنند و تحصیل می کنند ، مهم است که بدانید چگونه انجام این کار می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، شما باید مطمئن باشید که اغلب به چشمان خود استراحت می دهید ، از عینک های روشن آبی استفاده می کنید ، بیرون بروید و هر از گاهی هوای تازه بگیرید.

5. خطر سرقت ادبی

مدل آموزش مجازی ، دزدی ادبی کردن کارهای دیگران را راحت تر می کند ، یا اینکه دیگران باید کارهای شما را برای شما انجام دهند. این امر به ویژه در مورد ارسال تکالیف بیشتر صدق می کند. بسیاری از موسسات این مسئله را بسیار جدی می گیرند و ممکن است از شما بخواهند برای امتحانات حضوری مراجعه کنید.

6. تعامل شخصی کمتر

یکی از معایب آموزش مجازی این است که تعاملات شخصی را چه با معلمان و چه با سایر دانش آموزان کاهش می دهد. این معمولاً یک فعالیت انفرادی است و حتی اگر جامعه پذیری نیز وجود داشته باشد ، به ارتباط در مورد موضوع کلاس کاهش می یابد.

7. برخی از شاخه های آموزش و پرورش از مطالعه مستثنی هستند

برخی از مناطق مطالعه وجود دارد که به طور مجازی قابل انجام نیست. این امر به ویژه در مورد افرادی که به آموزش عملی نیاز دارند ، مانند زمینه های پزشکی و سایر علوم ، صادق است. وقتی نوبت به این مناطق تحصیل می رسد ، تنها گزینه شما تحصیل حضوری است.

نتیجه

در این مقاله ، ما نمی خواستیم بیان کنیم که آموزش مجازی بهتر یا بدتر از آموزش حضوری است. در عوض ، ما می خواستیم بگیم که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. مهم این است که آنها را بشناسید و گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما بهتر باشد.

گاهی اوقات ، امکان انتخاب وجود ندارد. با این حال ، صرف نظر از اینکه روشی را انتخاب می کنید ، مهمترین چیز این است که بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا