آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

موارد استفاده از آلوم معدنی

موارد استفاده از آلوم معدنی . سنگ آلوم به دلیل استفاده در دئودورانت ها مشهور شده است. با این حال ، آیا می دانید کاربردهای بیشتری دارد؟ برای کشف آنها این مقاله را بخوانید!

موارد استفاده از آلوم معدنی

سنگ آلوم یکی از مواردی است که باید همیشه در خانه خود داشته باشید. باور کنید یا نکنید ، به عنوان اولین پاسخ به شرایط مختلف مختلف مانند بریدگی یا بثورات پوستی عمل می کند. باور نمی کنید؟ به خواندن ادامه دهید و در مورد آلوم معدنی اطلاعات کسب کنید.

موارد استفاده از آلوم معدنی

موارد استفاده از آلوم معدنی

شما می توانید سنگ آلوم را در داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی سالم در نسخه های “طبیعی” یا “مصنوعی” آن بخرید. البته ، ما توصیه می کنیم نسخه طبیعی یا آلونیت را خریداری کنید ، که ترکیب اصلی آن پتاسیم-آلوم یا K Al3 (OH) 6 (SO4) 2 است.

این سنگ آتشفشانی از سنگ ماگما حاصل می شود. از آنجا که این یک محصول طبیعی است که منشأ آن به تغییرات فلدسپات پتاسیم در سنگها بستگی دارد ، احتمالاً متوجه تفاوت رنگ و بافت بین یک سنگ و سنگ دیگر خواهید شد. نگران نباشید ، این کاملا طبیعی است.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از این سنگ در خانه خود استفاده کنید.

1. آلوم به عنوان دئودورانت

متداول ترین کاربرد سنگ آلوم دئودورانت است. در واقع ، شما می توانید هزاران داستان را در اینترنت بخوانید افرادی که دئودورانت های معمولی را برای این گزینه طبیعی رها کرده اند.

بسیاری از این افراد تصمیم گرفته اند که تغییری در جستجوی گزینه بدون آلومینیوم ایجاد کنند ، زیرا برخی از مطالعات استفاده از دئودورانت ها با آلومینیوم و سرطان پستان را نشان داده است. برخی از محققان اظهار داشته اند که مانند استروژن ، که می تواند رشد سلول های سرطانی را تقویت کند ، محصولات مبتنی بر آلومینیوم ممکن است در توسعه سرطان نقش داشته باشند. با این حال ، هنوز هیچ داده قطعی در این زمینه وجود ندارد.

شایان ذکر است که استفاده از این سنگ به معنای کنار گذاشتن آلومینیوم نیست زیرا این سنگ یک ترکیب نمکی است که بر پایه آلومینیوم و پتاسیم است. بنابراین اگر تنها دلیل شما برای تغییر این بود ، باید در مورد آن تجدید نظر کنید.

درست است که هنگام استفاده از این سنگ به عنوان دئودورانت ، از مصرف الکل ها ، پارابن ها و مواد نگهدارنده دیگر خودداری می کنید. آلوم کاملا طبیعی است و دارای اثرات ضد باکتری و ضد تعریق است. برای استفاده از آن ، فقط باید سنگ را مرطوب کنید و آن را روی زیر بغل خود بمالید ، مثل یک بوی خوشبوکننده .

توجه: توجه داشته باشید که سنگ آلوم ممکن است باعث حساسیت شود. در صورت بروز جوش و ناراحتی ، استفاده از آن را متوقف کنید.

2. درمان آکنه

اگرچه اثر بخشی آن 100٪ ثابت نشده است ، اما اعتقاد بر این است که خواص ضد باکتریایی آلوم می تواند به درمان آکنه ، “خشک کردن” جوش ها و بسته شدن منافذ باز پوست کمک کند.

در حقیقت ، برخی از محصولات آرایشی دارای ترکیبات زاج هستند. البته قبل از قرار دادن این محصول بر روی صورت خود ، باید با یک متخصص مشورت کنید.

3. به مقابله با کاهش عفونت ها

یکی دیگر از خواص مفروض این سنگ کمک به جلوگیری از خونریزی از بریدگی های کوچک است. عمل ضد عفونی کننده آن می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

4- برای آبرسانی به صورت خود پس از اصلاح

خاصیت ضد عفونی کننده ماده معدنی آلوم باعث می شود که این یک گزینه طبیعی مناسب برای استفاده بعد از اصلاح باشد. بر اساس گزارش ها ، می تواند از قرمزی و ناراحتی جلوگیری کند.

5. از بین بردن زخم ها

اگر زخم هایی در دهان خود دارید ، می توانید از سنگ آلوم استفاده کنید. برای این منظور می توانید یک محلول را با چند قاشق غذاخوری سنگ پودر شده در یک فنجان آب تهیه کنید و در ناحیه آسیب دیده غرغره کنید.

6. وجود علائم کشش را در پوست از بین میبرد

اگرچه درست است که علائم کششی مخصوصا در کشاله ران  از بین نمی روند ، اما می تواند به پنهان کردن آنها کمک کند

برای این کار به بلورهای آلوم ، صابون و مرطوب کننده نیاز دارید. حمام کنید و ناحیه ای را که باید تحت درمان قرار دهید استفاده کنید. کریستال ها را روی علائم قرار دهید و بگذارید چند دقیقه عمل کند. خوب بشویید و سپس کرم را برای آبرسانی به پوست خود بمالید.

7. پس از اپیلاسیون پوست سوزش را تسکین دهید

همانطور که می توانید از آن به عنوان پس از اصلاح استفاده کنید ، می تواند پس از اپیلاسیون پوست را تسکین دهد و برای جلوگیری از قرمزی و ناراحتی بسیار مفید است. سنگ مرطوب را روی ناحیه موم زده بزنید.

8. درمان استیک

خواص ضد باکتریایی آلوم می تواند به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده استایزهای آزار دهنده کمک کند. با این حال ، قبل از استفاده از این ماده بر روی پلک های خود ، با یک متخصص مشورت کنید.

همانطور که می بینید ، آلوم کاربردهای زیادی دارد.

آیا قبلاً در خانه خود سنگ آلوم دارید؟ در غیر اینصورت ، ممکن است لازم باشد یکی بخرید زیرا می تواند به شما کمک کند از یک یا دو وضعیت دشوار خارج شوید.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا