آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامتنکته های زیبایی

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی . در این مقاله نکاتی را برای شما در نظر خواهیم گرفت تا پوست شما جوان و یکدست به نظر برسد. اگر قبلاً 40 ساله شدید ، باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید همان روال زیبایی را مانند ده سال پیش دنبال کنید.

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

زنان بعد از 40 سالگی ، به دلیل کاهش هورمون ها ، تغییرات مختلفی را ایجاد می کنند ، به خصوص در پوست آنها. اگر قبلاً 40 یا بالاتر هستید ، نگران نباشید. در اینجا ، ما به شما می گوییم چگونه پوست خود را در سن 40 سالگی و بعد از آن ،جوان به نظر برسید.

هورمون ها و پوست شما

استروژن و پروژسترون هورمونی برای محکم نگه داشتن پوست شما هستند. با این وجود ، با افزایش سن ، سطح آنها کاهش می یابد و پوست شما رقیق تر و کم رنگ تر می شود.

پوست سالم اولین قدم عالی برای نشان دادن چهره جوان و بدون اثری از ناخالصی ها است. اگر قبلاً 40 ساله شدید ، باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید همان روال زیبایی را مانند ده سال پیش دنبال کنید.

پوست شما در این سن به مراقبت خاصی احتیاج دارد. مثل 20 سالگی نیست و نرم و روان بود. در 40 سالگی ، چین و چروک بسیار مشهود است.

با این کار ، بیایید برخی نکاتی را مرور کنیم تا موهای شما در سن 40 سالگی به نظر برسد.

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

1. صورت خود را هر روز بشویید.

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

به محض بیدار شدن ، باید روال زیبایی را انجام دهید.

حتما صورت خود را با صابون و آب گرم بشویید. سپس با استفاده از محافل پنبه ای و پاک کننده صورت ، ناخالصی ها را از صورت خود جدا کنید تا کاملاً تمیز شود.

چگونه بخوبی بخوابیم
بخوانید

این روال را هم صبح و هم شب قبل از خواب انجام دهید. بسیار مهم است که پوست خود را جوان و درخشان تر نگاه دارید.

2. آهسته بمانید.

یکی دیگر از عادت های مهم برای دستیابی به پوست جوانتر بعد از 40 سال ، ساختن یک برنامه روزانه برای آبرسانی پوست است.

برای این کار ، کرم های مخصوص ایده آل هستند ، به خصوص کسانی که خواصی برای مقابله با پیری دارند. به عنوان مثال ، سعی کنید یکی از آن ها را با کلاژن ، اسید هیالورونیک و ویتامین C انتخاب کنید.

3. محافظت از آفتاب یک ضروری است تا پوست شما در 40 سال جوان به نظر برسد.

بعد از 40 سالگی لکه ها شروع به نشان دادن روی صورت میکنند ، بنابراین مهم است که هر روز ضد آفتاب استفاده کنید. صرف نظر از ابری یا آفتابی ، حداقل از کرم دارای SPF 30 استفاده کنید.

آن را روی تمام صورت ، گردن و گردن خود بمالید ، زیرا علائم بیشتری از سن دارند. همچنین توصیه می کنیم از آرایش استفاده کنید که شامل ضد آفتاب باشد.

4- از سرم ها استفاده کنید.

همه افراد از سرم استفاده نمی کنند ، اما آنها یکی از بهترین مواد برای جوان ماندن و صاف کردن پوست هستند.

 یکی را قبل از مرطوب کننده خود بمالید و خواهید دید که پوست شما روشن تر و با درخشش سالم به نظر می رسد. ما به آنهایی که اثر ترمیم کننده دارند یا سرشار از ویتامین هستند ، توصیه می کنیم.

3 کارهایی که باید در شب انجام دهید تا وزن خود را ایده آل کنید
بخوانید

5- از لایه برداری استفاده کنید.

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

لایه برداری از پوست شما به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بنابراین ، به تجدید سلولهای پوستی و تأخیر در پیری زودرس کمک می کند.

همچنین ، فراموش نکنید که آرایش خود را به خوبی انتخاب کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، پوست شما بعد از 40 سال خشک تر می شود. در حالت ایده آل ، محصولات روغنی بیشتری یا آنهایی که فرمول های خاصی برای پوست های بالغ دارند را انتخاب کنید.

توصیه های بیشتر برای جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

1. وزن خود را کنترل کنید.

متابولیسم شما با افزایش سن ، به خصوص بعد از 30 سال ، کند می شود.

اگر شدت یا فراوانی تمرینات خود را افزایش نمی دهید ، ممکن است در ماه چند پوند به دست آورید. در حقیقت ، حتی اگر همانطور که قبلاً انجام می دادید ، ورزش می کنید.

وقتی 40 ساله شوید ، این می تواند به معنای افزایش 9 پوند یا بیشتر باشد.

بنابراین ، هنگام برنامه ریزی رژیم غذایی و ورزش ، این را به خاطر داشته باشید.

2. مصرف ویتامین های C و E را بیشتر کنید.

نکاتی در مورد جوان نگه داشتن پوست در 40 سالگی

ترکیب منابع ویتامین C و E در رژیم غذایی شما برای جوان نگه داشتن پوست در 40 سال ضروری است. اگرچه باید از کودکی این ویتامین ها را بخورید ، اما در رسیدن به این مرحله ، آنها برای کاهش آسیب های پوستی بسیار مهم هستند.

ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که تأثیر رادیکالهای آزاد بر روی صورت شما را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، همچنین به سنتز کلاژن کمک کرده و پوست شما را الاستیک و محکم نگه می دارد.
در همین حال ، ویتامین E یک محافظ طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش و سموم است. این جریان خون را تحریک می کند و بازسازی بافت را تسهیل می کند.

اسید فولیک در دوران بارداری: یک ماده ضروری برای سلامتی کودک شما
بخوانید

3. یک رنگ مو را انتخاب کنید که متناسب با تن پوست شما باشد.

وقتی به 40 سال رسیدید ، ممکن است مقدار مناسبی از موهای خاکستری برای پوشاندن داشته باشید. اگر رنگ موهای شما تیره است ، باید بیشتر اوقات به آرایشگاه بروید تا مطمئن شوید که نمی توانید ریشه ها را ببینید.

رنگ های روشن تر یا موهای برجسته می توانند موهای خاکستری را بهتر برجسته کنند. با این حال ، نگهداری آنها دشوارتر است.

4- از آرایش سبک تر بپوشید.

پایه و گرد و غبار سنگین می تواند به چین و چروک ها و خطوط برسد ، و باعث می شود قدیمی تر از گذشته به نظر برسید.

سایه ای نرم تر و رنگ روشن تر روی لب شما عیوب را پنهان می کند و توجه کمتری را به مناطق مشکل دار جلب می کند. قبل از استفاده از پایه خود به خوبی مرطوب کنید تا پوست شما مرطوب شود. علاوه بر این ، چین و چروک شما از این طریق کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

5- برای جوان نگه داشتن پوست ، آب زیادی بنوشید.

در تمام مراحل زندگی ، نوشیدن آب زیادی برای سلامتی شما ضروری است. با این حال ، وقتی به 40 سالگی رسیدید ، باید بیشتر بنوشید ، به خصوص اگر قبلاً اینطور نیست.

این مایع حیاتی پوست شما را مرطوب و محکم نگه می دارد.

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا