سلامتورزش و سلامت

پنج مزایای روانشناختی شنا

پنج مزایای روانشناختی شنا . علاوه بر ارتقاء رشد جسمی ، شنا باید دارای مزایای روانشناختی یاشید که باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

پنج مزایای روانشناختی شنا

شنا به شما در قوی تر کردن بازوها ، کمر و پاها کمک می کند. در اصل ، این برای تمام بدن شما عالی است. با این حال ، برخی از مزایای روانشناختی شنا نیز وجود دارد که احتمالاً شما از آن آگاه نیستید.

ورزش کردن فواید جسمی و روانی زیادی دارد. با این حال ، هر ورزش مزایای خاص خود را دارد. در این مقاله ، مزایای روانی شنا را کشف خواهید کرد.

مزایای روانشناختی شنا

پنج مزایای روانشناختی شنا

1. به از بین بردن استرس کمک می کند

یکی از مزایای روانشناختی شنا این است که استرس را از بین می برد. امروزه مردم واقعاً یک زندگی پرحرارت دارند ، به همین دلیل شناختن چگونگی تسکین استرس در شما بسیار مهم است بنابراین این امر بر سلامتی شما تأثیر نمی گذارد.

شنا کمک به کاهش استرس می کند زیرا در تماس با آب و دمای مطبوع آن آرامش بخش است. شما باید در استخرهایی که آب خیلی سرد نیست شنا کنید ، زیرا این کار راحتی شما را تضمین می کند.

شما می توانید صبح ها شنا کنید تا روز خود را به روشی بسیار فعال تر یا عصرها بعد از کار شروع کنید تا به شما در آرامش و لذت بردن از یک خواب آرام تر کمک کند.

13 دلیل چرا دچار گرفتگی اما پریود نمیشوید
بخوانید

2. این باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود

دومین مزیت روانشناختی شنا این است که به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند ، چیزی که به شما در همه زمینه های زندگی کمک می کند.

هنگامی که برای اولین بار شنا می کنید ، احتمالاً خزیدن جلو را انجام می دهید. با این حال ، به تدریج اعتماد به نفس خود را امتحان خواهید کرد که حرکت های مختلف و با سرعت های مختلف را امتحان کنید. این به افزایش اعتماد به نفس شما در داخل و خارج از استخر کمک خواهد کرد.

اعتماد به نفس به شما امکان می دهد تا با ترس خود روبرو شوید. اگر اعتماد به نفس زیادی ندارید ، ترسهای شما می تواند به شما کمک کند و شما را ترغیب می کند که به منطقه راحتی خود پناه ببرید.

3. این می تواند یک تمرین اجتماعی باشد

پنج مزایای روانشناختی شنا

اگر کلاس های شنا را برگزار می کنید ، با افراد زیادی مثل شما ملاقات خواهید کرد که به شما کمک می کند بر ترس خود غلبه کنید.

خجالتی بودن به معنای این نیست که باید دیگران را پنهان کنید. شما می توانید با بیرون آمدن از منطقه راحتی خود ، کمرویی خود را مدیریت کنید!

فراموشی در دوران بارداری: علل و اقداماتی برای مقابله با آن
بخوانید

4. این تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد

چهارمین مزیت روانی شنا این است که تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد. شنا به شما اجازه می دهد تا احساسات خود را متعادل کنید تا با وضوح بیشتری چیزها را ببینید.

علاوه بر این ، همانطور که در بالا ذکر شد ، شنا به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند ، که هنگام تصمیم گیری بهتر ، چیزی ضروری است.

5. این باعث می شود تصویر خود را بهبود ببخشید

اگر فکر کنید که نقص دارید شنا به شما امکان می دهد با بدن خود آشتی کنید. علاوه بر این ، شنا به بدن شما کمک می کند و ورزشکارتر می شوید. این همچنین می تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد.

آیا شما از این همه مزایای روانشناختی شنا می دانید؟
شنا یک ورزش بسیار کامل است. همانطور که مشاهده کردید ، از نظر جسمی و روانی به شما کمک می کند..

پس برای چی منتظری؟ امروز شنا را شروع کنید!

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا