بارداریسلامتمادر و فرزند

چرا باید از خوردن غذاهای پرادویه در دوران بارداری خودداری کنید

چرا باید از خوردن غذاهای پرادویه در دوران بارداری خودداری کنید. بارداری احتیاط را نسبت به آنچه می خورید ، می نوشید ، و انجام می دهید را بیشتر میکند. یک احساس و شابعه مشابه در دوران بارداری غذاهای پرادویه را احاطه کرده است.

اما واقعیت این است که غذاهای پرادویه اکثراً بی ضرر هستند و تنها در صورت حساسیت به آنها ، احساس تهوع صبحگاهی یا حالت تهوع بعد از بوییدن یا خوردن آنها ، یا اینکه همیشه نسبت به چنین غذاهایی حساس بوده اید ، می توانند ناسالم باشند.

چرا باید از خوردن غذاهای پرادویه در دوران بارداری خودداری کنید

غذاهای پرادویه ای که می خورید هنگام بارداری یا شیردهی به کودک شما آسیب نمی رساند. در دوران بارداری ، فقط مقدار جزئی از آنچه می خورید به مایع آمنیوتیک می رود. و هنگام شیردهی ، آنچه می خورید فقط تأثیر جزئی در طعم شیر مادر دارد. غذاهای پرادویه هیچ تغییر دیگری برای کودک ایجاد نمی کنند.

آیا غذاهای پرادویه در دوران بارداری بد هستند؟

تقریباً هر فرهنگ در هر کشوری اعتقاد خاص خود را درباره رژیم های بارداری دارد. از غذاهای پرادویه ، گرمای بدن گرفته تا زایمان زودرس ، افسانه های بسیاری وجود دارد. اما خوب است قبل از حذف کامل غذاهای گرم فلفلی از رژیم غذایی ، از حقایق خود مطلع شوید.

آیا شما یک خانم باردار سالم و بدون هیچ نوع مشکل دستگاه گوارش یا دستگاه گوارش هستید؟ بروید و آنچه را دوست دارید بخورید ، به شرطی که زیاد پرخوری نکنید. آیا شما به طور طبیعی حتی قبل از بارداری مستعد ابتلا به GI بودید و اکنون با عوارض جانبی بارداری مانند ریفلاکس اسید و بیماری صبح مواجه هستید؟ سپس ، باید کمی محتاط باشید.

بیایید نگاهی دقیق تر به علائم منفی بارداری و چگونگی تأثیر غذاهای پرادویه بر روی آنها بیندازیم:

1. آیا می تواند ویار را تشدید کند

معمولاً می تواند در هر زمان از روز ایجاد شود. اگرچه این فرکانس برای هر زن متفاوت است ، اما به طور متوسط حدود 5 هفته پس از قطع قاعدگی شروع می شود و بین هفته های 8 تا 12 به اوج می رسد. این حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری بیشتر مادر و جنین را از هرگونه تأثیر سو برخی غذاها مانند غذاهای پرادویه محافظت می کند. و در اینجا چگونگی افزایش عوارض جانبی شما وجود دارد:

  • بوی حساس: بوییدن غذاهای ادویه دار ممکن است رفلکس خنده در شما ایجاد کند. خوب است در چنین مواردی حتی از آوردن ادویه به خانه خودداری کنید.
  • معده ظریف: نتیجه حاملگی یک دستگاه دستگاه گوارش ظریف و حساس است که به راحتی تحت تأثیر غذاهای پرادویه قرار می گیرد. آنها می توانند استفراغ مکرر و اسهال ایجاد کنند.
9 مورد از اثرات سیگار کشیدن در دوران بارداری
بخوانید

بنابراین ، اگر اشتیاق به غذای تند دارید اما تأثیر نامطلوبی بر سلامتی شما دارد ، از غذاها پرهیز کنید. اگر تمایل به غذاهای پرادویه دارید و تاثیری در سلامتی شما ندارد ، پیش بروید و آنچه را دوست دارید به مقدار محدود بخورید. اگر همیشه غذای تند را دوست داشتید اما اکنون باعث تهوع شما می شود ، کاملاً از آن پرهیز کنید.

2. می تواند باعث ریفلاکس اسید و سوزش معده شود

در دوران بارداری ، سیستم هضم شما کند می شود و فضای کمتری در معده وجود دارد ، که باعث می شود اسیدهای معده به مری برسد و باعث ریفلاکس اسید شود. ریفلاکس اسید منجر به سوزش معده ، آروغ زدن / برگشت مجدد و حالت تهوع می شود.

سوزش معده احساس سوزش در سینه ، درست پشت استخوان سینه شما است. اگرچه ممکن است سوختگی به اندازه حالت تهوع دردسرساز نباشد و به هیچ وجه کودک شما را تحت تأثیر قرار ندهد ، اما قطعاً شما را آزار خواهد داد.

اگرچه دلایل این موارد می تواند غذاهای متعدد باشد ، اما بسیاری از زنان اظهار داشته اند که غذاهای پرادویه این شرایط را بدتر می کند. بهترین راه برای مقابله با سوزش معده مربوط به غذاهای تند این است که در دوران بارداری کاملا از آنها پرهیز کنید ، حتی اگر آنها را دوست داشته باشید! بعد از بارداری ، وقتی هضم شدیدتر است ، آنها را دوباره وارد رژیم خود کنید.

زومبا: راه جالب برای از دست دادن وزن
بخوانید

3. می تواند باعث بیماری ریفلاکس معده (GERD) شود

اگر سوزش معده شما را بطور مداوم در شبها بیدار کند ، فقط تا زمانی که داروی ضد اسید موثر باشد از بین می رود و باعث مشکلات دیگری مانند سرفه ، کاهش وزن ، دشواری در تنفس یا مدفوع سیاه می شود ، این ممکن است نشان دهنده GERD باشد. برای جلوگیری از آسیب به مری باید سریعاً این مشکل را درمان کرد.

گرچه شواهد کافی برای اثبات اینکه غذاهای پرادویه می توانند در واقع ریشه اصلی ابتلا به ریفلاکس در همه زنان باشند ، وجود ندارد اما اگر به آن حساس باشید می تواند تأثیر بگذارد. اگر بدن شما بیش از حد ظریف است و توانایی ادویه را ندارد ، رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا از بدتر شدن شرایط جلوگیری کنید. همچنین ، وقتی مری توسط GERD ضعیف شده باشد ، غذاهای پرادویه می توانند به راحتی مخاط مری تحتانی را تحریک کرده و باعث سوزش معده شدید شوند.

اگر حتی قبل از بارداری مستعد ابتلا به ریفلاکس هستید ، می دانید از کدام غذاها خودداری کنید. در غیر اینصورت ، تنها راه تشخیص غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد این است که ببینید آیا علائم GERD بعد از خوردن غذاهای خاص بروز کرده یا بدتر می شوند.

آیا غذاهای پرادویه در دوران شیردهی بد هستند؟

بعد از اینکه خودتان را از مصرف غذاهای پرادویه در دوران بارداری منع کردید ، ممکن است به دنبال برخی غذاهای ریز بعد از بارداری باشید. اگر فکر می کنید که ممکن است روی کودک تأثیر بگذارد ، مانع آن می شوید ، همین حالا نگرانی های خود را کنار بگذارید.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، تغییر در رژیم غذایی باعث ایجاد تغییر جزئی در طعم شیر مادر می شود. در بسیاری از کشورها با غذاهای محلی تند ، زنان رژیم خود را در دوران بارداری تغییر نمی دهند و این تاثیری در نوزاد تازه متولد شده ندارد. در حقیقت ، این کمک می کند زیرا نوزادان در رحم ترجیحات چشایی خود را تشکیل می دهند. بنابراین خوردن غذای منظم در دوران بارداری می تواند کودک را به غذاهای اصلی عادت دهد ، حتی اگر شامل مواد ادویه دار باشد.

بارداری چگونه بر ضربان قلب شما تأثیر می گذارد؟
بخوانید

بسیاری از مردم و فرهنگ ها تصور می کنند یا معتقدند که چنین غذاهایی ممکن است باعث بروز ورم معده در کودک شود. این شایعه ای است که هیچ مدرک علمی پشتیبانی نمی کند. اگر کودک شما تغییر در طعم شیر مادر را دوست ندارد ، کودک تحریک خواهد شد و ممکن است به اندازه معمول از تغذیه خودداری کند. بنابراین فقط در صورت احساس ناراحتی از هر نوع و در صورت امتناع کودک از نوشیدن شیر ، از غذاهای پرادویه پرهیز کنید.

چه مقدار ادویه خوب است؟

رژیم غذایی بارداری بسیار مهم است زیرا شما به مدت دو نفر غذا می خورید. تغذیه و رشد سالم کودک کاملاً به سبک زندگی و غذاهایی که می خورید بستگی دارد. گرچه مهم است که ویتامین ها ، مواد معدنی ، کلسیم ، پروتئین ها و غیره را ذخیره کنید ، اما داشتن انواع غذاها و دانستن اینکه چه چیزی برای شما مفید است بسیار مهم است.

هیچ لیستی از غذاهای تند و بد که ممکن است زنان باردار را تحت تأثیر قرار دهد وجود ندارد زیرا هر یک از شما متفاوت است. هرکدام از شما به غذاهای مختلف حساسیت دارند. بنابراین ، به طور خلاصه ، غذاهای مختلف فلفلی و گرم را امتحان کنید و واکنش های خود و کودک خود را مشاهده کنید. غذاهای مختلف کودک را زود هنگام ، هنگامی که در رحم است ، معرفی کنید. در پایان ، اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما با هیچ نوع ناراحتی روبرو نیستید و سلامتی خود را حفظ می کنید.

به صفحه آپارات ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا