بارداریسلامتمادر و فرزند

چه مدت باید منتظر رابطه جنسی بعد از زایمان باشید

چه مدت باید منتظر رابطه جنسی بعد از زایمان باشید . مطمئناً باید از برقراری رابطه جنسی بلافاصله پس از زایمان پرهیز کنید زیرا این امر می تواند باعث خونریزی ، خطر عفونت رحم و پارگی زخم هایی شود که هنوز بهبود می یابند.

زمان انتظار توصیه شده بین 4 تا 6 هفته پس از زایمان است. حتی پس از این ، زنان ممکن است با میل جنسی کم ، روانکاری کمتر و عزت نفس کمتری مبارزه کنند. مهم است که قبل از برقراری رابطه جنسی احساس آمادگی عاطفی و ذهنی داشته باشید.

چه مدت باید منتظر رابطه جنسی بعد از زایمان باشید

بهبودی بعد از بارداری می تواند زمان خوبی باشد. بدن شما تازه انسان دیگری را بیرون آورده است! قطعاً نیاز به استراحت و آرامش خوبی دارد.

این احتمال وجود دارد که شما زخم ها و درد را بهبود بخشید اما حتی وقتی این موارد کاهش یابد ، ممکن است برقراری رابطه جنسی مجدد کاملاً بی خطر نباشد.

در اینجا همه چیزهایی که شما باید در مورد رابطه جنسی بعد از زایمان بدانید و چند نکته وجود دارد که کمک می کند روند کار ساده تر شود.

چرا نباید بلافاصله بعد از زایمان رابطه جنسی برقرار کنید

1. شما می توانید خونریزی سنگین داشته باشید

اغلب ، خانم ها خیلی زود به زودی خونریزی می کنند ، زیرا مناطقی که جفت به آن رحم وصل شده بود رگ های خونی باز هستند.

این خونریزی اغلب شبیه به یک پریود سنگین است. رگ های خونی سرانجام منقبض می شوند و خونریزی به تدریج کاهش می یابد. کارشناسان توصیه می کنند بهتر است صبر کنید تا خونریزی واژن کاملاً متوقف شود.

2- خطر پارگی بخیه های درمانی را افزایش می دهد

پارگی واژن ممکن است به طور طبیعی به عنوان بخشی از زایمان اتفاق بیفتد یا پزشکان ممکن است تصمیم به انجام اپیزوتومی بگیرند که یک برش جراحی است که بین مهبل و مقعد انجام می شود.

این در شرایطی است که زایمان باید به سرعت اتفاق بیفتد و عضلات واژن به تنهایی قادر به کشش نباشند. در هر دو حالت ، زخم ها برای بهبودی به زمان نیاز دارند. هر نوع فعالیت جنسی نافذ می تواند بخیه ها را پاره کند.

3. همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت رحمی را افزایش دهد

این یک خطر است حتی اگر شما از طریق سزارین ( بخش C ) زایمان کنید زیرا هنوز دهانه رحم شما گشاد می شود. این امر باعث می شود تا باکتری ها از واژن تا رحم خود را راحت تر کرده و باعث عفونت های خطرناک شوند.

اقدامات حفاظتی اساسی در برابر coronavirus
بخوانید

در حقیقت ، از ماساژ دادن یا استفاده از تامپون ها نیز خودداری کنید. هر جسم وارد شده به صورت واژینال می تواند باکتری های خارجی را وارد محیط کند.

چه زمانی می توانید با اطمینان جنسی بعد از زایمان رابطه جنسی برقرار کنید؟

تا بررسی 6 هفته پس از زایمان صبر کنید. OB / GYN شما می تواند زخمهای شما را بازرسی کند و چراغ سبز مشخصی به شما بدهد.

یک نشانه اولیه خوب که به شما می گوید در مسیر صحیح هستید ، خون کمتری در ترشحات شما پس از زایمان است. چند روز پس از زایمان ، “لکه ها” یا ترشحات قرمز روشن تر نخواهد بود و این بدان معنی است که خونریزی در حال کند شدن است.

این نشانه این است که زخمهای شما به طور طبیعی بهبود می یابد. هنگامی که می دانید که زخم های شما به طور طبیعی بهبود می یابد ، 4-6 هفته پس از زایمان زمان توصیه شده برای واژینال یک زن برای بهبودی کامل است.

همه این گفته ها ، شما به عنوان یک مادر فقط وقتی که کاملاً آماده ، عاطفی و ذهنی هستید باید رابطه جنسی برقرار کنید. این حتی بیشتر از شش ماه طول می کشد و می تواند از زن به زن دیگر متفاوت باشد.

ممکن است برخی از خانمها حتی یک سال طول بکشند تا از رابطه جنسی راحت شوند و این کاملاً خوب است. به یاد داشته باشید که دوباره وقت خود را برای داشتن رابطه جنسی دوباره راحت کنید.

از اولین بار بعد از تولد چه انتظاری دارید

ممکن است هنگامی که برای اولین بار سعی کنید رابطه جنسی برقرار میکنید ، برخی مشکلات ممکن است .اتفاق بیفتند. دانستن آنچه انتظار دارید می تواند به شما در غلبه بر این موانع کمک کند و برای هر شرایط دشوار در طول مسیر آماده شوید.

1. میل جنسی کم

میل جنسی پایین در بین مادران جدید بسیار متداول است. در بین تغذیه ، تغییرات خستگی و خواب کافی ، خود به نظر می رسد که رابطه جنسی آخرین چیز در ذهن شما باشد.

و حتی اگر خلق و خوی شما عوض شده باشد ، لباس های شسته شده ، کارهای خانگی و کودک شما ناگزیر در وسط آن گریه می کند ، به احتمال زیاد ریتم چیزها را به هم می زند.

مشکلات بهداشتی و بیماریهای ناشی از کمبود ویتامین C
بخوانید

سعی کنید اقوام خود را به مدت یک ساعت یا دو ساعت کودک خود را تماشا کنید تا مدتی تنها بمانید. یا صبر کنید تا کودک ساعت های طولانی تری بخوابد.

2. خشکی

میزان افت استروژن در حین شیردهی می تواند باعث شود که واژن حتی اگر برانگیخته شوید احساس خشکی کند. در صورت عدم موفقیت ، مقادیر زیادی روان کننده محلول در آب می تواند کمک کند.

مهمتر از همه ، فقط به بدن خود فرصت دهید تا مجدداً تنظیم شود.

3. درد احتمالی

این می تواند به دلیل زخم یا بخیه خام باشد که ممکن است به درستی بهبود نیافته باشد. یا به سادگی می تواند دردناک باشد.

برخی از خانم ها گزارش می دهند که واژن آنها بسیار سفت تر است و رابطه جنسی بعد از زایمان با از دست دادن دوباره بکارت خود قابل مقایسه است.

پوزیشن هایی را امتحان کنید که به شما اجازه می دهد تا عمق نفوذ را کنترل کنید. اگر درد حتی پس از چند تلاش برای مقاربت ادامه یابد ، ممکن است مقصر ضعف عضلات در ناحیه لگن باشد.

در این صورت ، با یک فیزیوتراپی صحبت کنید. آنها تمریناتی را برای کمک به تقویت قدرت عضلات لگن توصیه می کنند.

4. شیر غیر منتظره

بعضی از خانمها ممکن است در طی ارگاسم ، رهایی از شیر مادر را تجربه کنند زیرا در طی هر دو هورمون زیادی آزاد می شوند. این می تواند یک وضعیت ناخوشایند برای هر دو شریک باشد. اما نگران نباشید.

اگر نگران هستید ، همیشه می توانید یک سینه بند پرستاری بپوشید یا یک ظرف را در آن نزدیکی نگه دارید. به احتمال زیاد سینه های شما برای تحریک بیش از حد متورم و حساس هستند.

در صورت تمایل می توانید قبل از رابطه جنسی ، به فرزند خود شیر دهید تا از بروز آن جلوگیری کنید. فقط بخاطر بسپار که به مرور عادت می کنی ، سینه های شما دیگر به این حساس نمی شوند و می توانید رابطه جنسی داشته باشید.

5- امکان بارداری

حتی اگر اولین دوره پس از زایمان را نداشته باشید ، ممکن است شما در آن زمان تخمک گذاری کنید .شما باید در واقع برنامه کنترل تولد خود را قبل از ترک بیمارستان بعد از زایمان اجرا کنید.

چگونه بخوبی بخوابیم
بخوانید

در مورد گزینه های مختلف با پزشک خود صحبت کنید و کدام یک ممکن است مناسب شما باشد. قطعاً بدن شما برای بارداری دیگر از نظر عاطفی یا جسمی آماده نیست ، بنابراین این موضوعی است که باید واقعاً در نظر بگیرید.

6. عزت نفس پایین

به نظر می رسد برخی از خانم ها هنگام مراجعه به بدن پس از بارداری ، افت عزت نفس را تجربه می کنند. رحم چند هفته طول می کشد تا به اندازه اصلی منقبض شود و وزن بارداری می تواند یک سال طول بکشد.

تمرکز بر تغییراتی مانند پاهای بزرگتر ، علائم کششی و تغییر رنگ پوست ، همه باعث می شود تا بعضی از خانمها احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشند.

به جای اینکه به این تغییرات به عنوان نقص نگاه کنید ، به شما کمک می کند تا بدن خود را بیشتر بشناسید. احساس خوب در مورد بدن و دستاورد آن می تواند به شما در احساس جنسی در اتاق خواب کمک کند.

گزینه های دیگر علاوه بر رابطه جنسی سنتی

رابطه جنسی همیشه نباید مقاربت نافذ باشد. اگر برای رابطه جنسی نافذ آماده نیستید ، هنوز راه های زیادی وجود دارد که هر دو می توانید دوباره به هم وصل شوید و صمیمیت داشته باشید.

نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که هر دو شریک احساس قدردانی و مطلوب می کنند.

  • زوجین می توانند با استفاده از دستان در بازی های مقدماتی مشغول شوند یا در رابطه جنسی دهانی شرکت کنند.
  • استمناء متقابل هم برای هر دو شریک می تواند لذت بخش باشد.
  • حتی اگر نمی توانید وقت خود را پیدا کنید یا آمادگی جنسی ندارید ، چند دقیقه وقت بگذارید که فقط قبل از خواب نوازش کنید و ببوسید. صمیمیت و محبت هر دو طرف را به یادآوری مجدد وصل می کند.

در پایان روز ، مهم است که جرقه را زنده نگه دارید اما وقت خود را برای بازگشت دوباره به آن اختصاص دهید.

فقط اطمینان حاصل کنید که به عنوان یک مادر جدید ، از نظر جسمی و مهمتر از همه ، از نظر عاطفی آماده هستید تا دوباره با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا