آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامتویتامین ها

چگونه می توان به سرعت نیکوتین را از بدن خارج کرد؟

چگونه می توان به سرعت نیکوتین را از بدن خارج کرد؟ با کمبود آب بدن توسط نیکوتین ، آب بخورید تا دوباره هیدراته شود. گزنه مملو از آهن است و ضد عفونی کننده مفیدی است. کرفس را همراه با سبزیجاتی مانند کدو سبز ، گیاهان ،تخم مرغ ، لوبیا و حتی خیار که بر طعم سیگار تأثیر می گذارد ، بخورید. همچنین از چای سوزن کاج ، پرتقال ، میوه کیوی ، آب هویج ، کلم بروکلی و اسفناج استفاده کنید.

چگونه می توان به سرعت نیکوتین را از بدن خارج کرد؟

وقتی سیگار می کشید ، نیکوتین در گردش خون وجود دارد. به طور متوسط 6-8 ساعت دوام نیکوتین از یک سیگار است. بیشتر آن نیکوتین در ادرار از بین می رود. 48-72 ساعت طول می کشد تا بیشتر نیکوتین ذخیره شده متابولیزه شود و از بدن خارج شود.

میوه ها و سبزیجات به ترشح نیکوتین کمک می کند

ویتامین C بهترین ماده شناخته شده برای ترشح نیکوتین از جریان خون است.

متابولیسم را افزایش می دهد و گلبول های سفید خون ایجاد می کند. میوه ها و سبزیجات به سیستم شما کمک می کنند تا نیکوتین را دفع کند – برای سلامتی شما مفید است ، حاوی آب است و طعم سیگار را کمتر می کند.

در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که اگر میوه و سبزیجات بیشتری بخورید ، ممکن است زمان راحت تری برای ماندن در مدت طولانی تری بدون دخانیات داشته باشید.

آیا شما در معرض افت فشار خون هستید؟ علائم و عوامل خطر
بخوانید

یک مطالعه که توسط محققان بهداشت عمومی دانشگاه بوفالو به چاپ رسیده است ، نویسندگان دانشکده بهداشت و درمان دانشگاه ، 1000 سیگاری 25 ساله و بالاتر را از سراسر کشور بررسی کردند. چهارده ماه پس از نظرسنجی ، نویسندگان پاسخ دهندگان را پیگیری کردند تا ببینند آیا آنها در طول ماه گذشته بدون دخانیات باقی مانده اند یا خیر.

آنچه آنها دریافتند این است که کسانی که بیشترین میوه و سبزیجات را مصرف می کنند 3 برابر بیشتر از کسانی که مقادیر کمی میوه و سبزی مصرف می کنند ، 3 بار بیشتر از دخانیات پرهیز می کنند. علاوه بر این ، کسانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند روزانه کمتر سیگار می کشند ، قبل از اولین سیگار روزانه خود بیشتر منتظر می مانند و در یک آزمایش وابسته به نیکوتین نمره بهتری می گیرند.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات به دلایل زیر به افراد کمک می کند تا سیگار را ترک کنند

  1. وابستگی کمتر به نیکوتین.
  2. محتوای بالای فیبر باعث احساس سیری بیشتر در افراد می شود – از آنجایی که افراد سیگاری گاهی گرسنگی را با فشارهای سیگار اشتباه می گیرند.
  3. برخلاف گوشت ها ، الکل و نوشیدنی های کافئین دار ، میوه و سبزیجات تقویت نمی کنند و حتی ممکن است طعم تنباکو را بدتر کنند.
  4. درگیر شدن در یک سبک زندگی سالم می تواند آگاهانه و ناخودآگاه باعث شود افراد سیگاری بیشتر از یک سبک زندگی ناسالم شامل سیگار کشیدن خارج شوند.
غذاهایی که باید قبل از ورزش بخورید
بخوانید

غذاهای مخصوص نیکوتین فلاش

1. آب

نیکوتین باعث کمبود آب بدن می شود ، بنابراین آب بخورید تا بدنتان آبرسانی شود. حفظ مقدار کافی آب به بدن شما کمک می کند تا نیکوتین را دفع کند.

2. گزنه

این گیاه مملو از آهن است و ضد عفونی کننده مفیدی است و در مبارزه با عفونت عالی است.

3. سبزیجات

کرفس را همراه با سبزیجاتی مانند کدو سبز ، گیاهان تخم مرغ ، لوبیا و حتی خیار که بر طعم سیگار تأثیر می گذارد ، بخورید. خوردن مقدار زیادی از این سبزیجات می تواند وابستگی به نیکوتین را کاهش دهد. از مقدار زیادی سبزیجات شیرین که دارای مقدار زیادی قند هستند استفاده نکنید ، زیرا مقدار زیاد گلوکز نواحی مغز را که مسئول لذت و رضایت هستند ، فعال می کند. بنابراین ، گلوکز می تواند هوس را تحریک کند.

4. چای سوزنی کاج

این چای به طور سنتی برای ضد عفونی دهان و گلو استفاده می شود ، اما همچنین می تواند کمک مفیدی در سلامت ریه ها باشد.

5. پرتقال

حاوی مقادیر زیادی ویتامین C برای جایگزینی ویتامین C در بدن شما است که سیگار کشیدن آن را کاهش می دهد. خوردن پرتقال سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد تا سریعتر نیکوتین پاک شود و استرس را کاهش دهد.

تاثیرات سیگار بر روی چشم
بخوانید

6. میوه کیوی

کیوی به شما کمک می کند تا نیکوتین را از بدن خارج کرده و ویتامین های A ، C و E را که سیگار کشیدن کاهش می دهد ، دوباره پر کنید.

7. آب هویج

آب هویج دارای ویتامین های A ، B ، C ، K است که به از بین بردن نیکوتین از بدن کمک می کند. نیکوتین همچنین به پوست شما آسیب می رساند و آب هویج سرشار از ویتامین های مفید برای پوست است.

8. کلم بروکلی

حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های B5 و C است. با خوردن کلم بروکلی ویتامین C را دوباره پر کنید و متابولیسم بدن را بالا نگه دارید. کلم بروکلی حاوی ماده ای است که از ریه ها در برابر آسیب های ناشی از سم محافظت می کند.

9. اسفناج

سرشار از ویتامین و اسید فولیک است ، بنابراین برای بدن شما مفید است و به خصوص در بد مزه سازی تنباکو مفید است.

به صفحه اینستاگرام و آپارت ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا