آیا میدانستید؟سلامتویتامین ها

چگونه می توان به طور طبیعی از یک چشم تنبل خلاص شد

چگونه می توان به طور طبیعی از یک چشم تنبل خلاص شد. چشم تنبل در دوران کودکی به عنوان جوش آمبلیوپی نیز نامیده می شود.

این اتفاق می افتد وقتی یک چشم کودک مانند چشم دیگر رشد نمی کند. این بر توانایی تمرکز تأثیر می گذارد ، جایی که یک چشم توانایی تمرکز بهتری نسبت به چشم دیگر دارد. در نتیجه ، وقتی مغز به ترتیب از چشم ضعیف و قوی تصاویر تار و واضح می گیرد ، تصویر تاری را نادیده می گیرد و فقط بر روی تصویر واضح تمرکز می کند. وقوع مداوم این ، برای چند ماه یا یک سال وضعیت را بدتر می کند.

چگونه می توان به طور طبیعی از یک چشم تنبل خلاص شد

داشتن تصویر تار می تواند به دلیل آب مروارید جزئی یا ایجاد خون در انسداد باشد. شرایطی مانند نزدیک بینی ، دور بینی و آستیگماتیسم نیز وجود دارد.

درمان معمولاً با اصلاح شرایط زمینه ای که قبلاً ذکر شد شروع می شود. برخی ممکن است به عینک احتیاج داشته باشند و در صورت آب مروارید ممکن است نیاز به جراحی باشد.

1. با استفاده از یک چشم بند (یک چشم)

چگونه می توان به طور طبیعی از یک چشم تنبل خلاص شد

معمولاً یک چشم بند یک طرفه به کودک داده می شود تا روی چشم قوی گذاشته شود. ممکن است در ابتدا تمرکز با چشم ضعیف برای او چالش برانگیز باشد. اما ایده پشت این کار این است که کودک یاد بگیرد با چشم ضعیف تمرکز کند ، به طوری که مغز تصاویر را شناسایی کند. این روند ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد. پس از آن ، پزشک بررسی می کند که آیا کودک باید به پوشیدن وصله ادامه دهد یا بینایی بهبود یافته است.

هنگامی که کودک شروع به استفاده از هر دو چشم کرد ، تمرکز چشم روی اجسام ممکن است دوباره به چشم قوی تر منتقل شود ، در این صورت ، ممکن است دوبار یک چشم بند لازم باشد. چشم بند های مختلف با شخصیت های کارتونی موجود است که می تواند کودک شما را مورد توجه قرار دهد.

2. تمرینات چشم

تمرین برخی از تمرینات چشمی باعث تحریک عضلات چشم و مغز می شود و توانایی تمرکز آنها را اصلاح می کند. این تمرینات به شرح زیر میباشد:

  • چرخش چشم: این تمرین شامل چرخش ضعیف چشم با حرکت دورانی است. تعداد کمی از حرکتهای عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت به تقویت عضلات چشم و تحریک مغز کمک می کند.
  • ردیابی چشم: ردیابی چشم تکنیکی است که در هنگام حرکت جسم یک جسم جامد مانند قلم از طریق چشم ضعیف ردیابی می شود. قلم از چپ به راست ، بالا و پایین ، مورب و عقب و جلو حرکت داده می شود ، در حالی که چشم تنبل حرکت خود را ردیابی می کند.باید اطمینان حاصل شود که گردن حرکت نمی کند و فقط چشم ضعیف هنگام ردیابی حرکت می کند. این روش با تقویت عضلات و تقویت ارتباط بین مغز و چشم ، به تنبلی چشم می رسد.
  • تمرکز: یک جسم جامد مانند مداد در طی یک تمرین تمرکز برای چند دقیقه به طور مداوم متمرکز شده است. این ، مانند ردیابی چشم ، باعث ایجاد ارتباط بین چشم و مغز می شود و باعث می شود مغز تصویر را به شدت تشخیص دهد.
  • خواندن : خواندن می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. این فعالیت چشم تنبل را مجبور به کار بهتر می کند و مغز را تحریک می کند. وظایفی مانند حل یک اره منبت کاری اره مویی ، جدول کلمات متقاطع ، خواندن کتاب های طنز و سایر بازی های مشابه نیز می توانند توانایی چشم ضعیف را افزایش دهند.

3. داشتن رژیم غذایی غنی از ویتامین A

چگونه می توان به طور طبیعی از یک چشم تنبل خلاص شد

بسیاری از مطالعات نقش ویتامین A در بینایی را نشان داده اند. کمبود این امر می تواند باعث مشکلات مختلف مربوط به بینایی شود. تحقیقات نشان می دهد که داشتن هویج ، کدو ، سبزیجات برگ سبز تیره ، سیب زمینی شیرین ، کاهو ، زردآلو خشک ، ماهی ، جگر ، فلفل دلمه ای و میوه های گرمسیری می تواند تا حد زیادی به رفع کمبود کمک کند.

این موارد ، ممکن است به تنبلی چشم کمک مستقیمی نکنند ، اما مطمئناً به شما کمک می کنند تا بر مشکلات اساسی مانند دور بینی یا کوته بینی غلبه کنید.

با تشخیص و درمان به موقع ، اکثر کودکان بینایی از دست رفته را بازیابی می کنند. برخی مطالعات نشان می دهد که پس از بالای سن کودک 7 تا 9 سال ، درمان آن دشوار می شود. برخی از کودکان تمایل به استفاده مداوم از چشم بند ندارند که این امر مانع روند درمان می شود. در چنین مواردی ، والدین باید اطمینان حاصل کنند که میزان استفاده را دقیقاً کنترل می کنند.

به صفحه اینستاگرام و آپارت ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا