دکوراسیونسبک زندگیسلامتمد و خانه آرایینکات خانه آرایی

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم . خیلی سخت نیست که گیاهان تازه در خانه خود داشته باشید و بتوانید هر لحظه آنها را به دستورات غذایی خود اضافه کنید. فقط لازم است نکاتی را در ذهن داشته باشید ، مثلاً آنها را در جایی قرار دهید که نور خورشید به آنها برسد.

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم

آیا دوست دارید از راحتی آشپزخانه خود گیاهان تازه پرورش دهید؟

تصور کنید همیشه گیاهان تازه در دست داشته باشید. در حالی که مشغول پخت و پز هستید ، می توانید یک قطعه از گیاه تازه را مستقیماً از خود گیاه جدا کنید ، آن را بشویید و به دستور غذای خود اضافه کنید.

عالی به نظر می رسد ، درست است؟

خوب ، خیلی سخت نیست … و در این پست ، ما به شما خواهیم گفت که چگونه میشود اینکار را انجام داد.

گیاهان تازه در خانه

به نظر ایده آل می رسد که بتوانید گیاهان تازه ای در خانه خود پرورش دهید. آنها فقط تزئینی و معطر نیستند ، بلکه راهی برای همیشه داشتن مواد تازه برای افزودن طعم بیشتر به غذاهای شما هستند. اساساً ، آشپزی مانند باغبانی یک هنر است.

گیاهان معطر زیادی در آشپزی استفاده می شود. از جمله محبوب ترین ها:

  • شوید
  • ریحان
  • پونه کوهی
  • خلیج لورل
  • جعفری
  • رزماری
  • آویشن

از طرف دیگر ، همیشه بهتر است که آنها را در محل هایی مانند باغ ، بالکن یا قطعه زمین دیگر در بیرون بکارید. به طور موثر ، این تنها راه اطمینان از نور کافی خورشید برای رشد مناسب است.

با این حال ، می توانید آنها را داخل ، حتی در آشپزخانه خود بکارید. برای این کار ، فقط باید چند مرحله خاص را که باید بردارید به خاطر بسپارید.

شرایط مناسب گیاهان تازه

نور مناسب

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم

بدون نور ، گیاهان نمی توانند به درستی رشد و نمو کنند. به همین دلیل ، اگر می خواهید آنها را در آشپزخانه داشته باشید ، ابتدا باید مکان خوبی را انتخاب کنید که نور خورشید به آن برسد.

اساساً ، باید به خاطر داشته باشید که گیاهان به نور بسیار زیاد ، حتی به اندازه شش ساعت در روز نیاز دارند. به همین دلیل ، بهتر است آنها را در مکانی قرار دهید که مطمئن باشید آن را دریافت می کنند ، مثلاً روی طاقچه پنجره.

زه کشی

اگر ریشه آنها خیس باشد ، گیاهان به طور معمول مدت زیادی زندگی نمی کنند. به همین دلیل ، داشتن یک سیستم زهکشی خوب مهم است. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که گلدان های گلدان خریداری شده در قسمت زیرین سوراخ دارند. به این ترتیب ، آنها می توانند به راحتی و به طور مداوم تخلیه شوند.

هوادهی

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم

گیاهان علاوه بر نور و زهکشی خوب ، به هوادهی خوب نیز نیاز دارند. البته در باغ های بیرونی ، این معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال ، وقتی آنها را در گلدان پرورش می دهید ، ممکن است به اندازه کافی هوادهی نشوند و در نهایت پژمرده شوند.

به همین دلیل ، شما باید آنها را در گلدان هایی با سوراخ در قسمت پایین بکارید ، و همچنین آنها را روی یک صفحه سنگ کوچک قرار دهید. به این ترتیب می توانید هوا را به گلدان منتقل کنید تا ریشه ها تهویه شود.

سایر نکات برای پرورش گیاهان تازه

همچنین می توانید گیاهان خود را براساس نیاز آنها به آب گروه بندی کنید. به این ترتیب به راحتی می توان به یاد آورد که هر کدام به چه میزان آب نیاز دارند و بیش از حد آب آنها را نمی گیریم.

  • گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند رزماری ، آویشن ، مریم گلی و اسطوخودوس هستند.
  • گیاهانی که به آب بیشتری احتیاج دارند ریحان ، جعفری و نعناع هستند.

آنها را به طور متوسط برش دهید

چگونه گیاهان تازه را در آشپزخانه خود پرورش دهیم

قطع گیاهان باعث رشد آنها می شود زیرا آنها را در مرحله رشد نگه می دارد ، بدون اینکه به آنها اجازه رشد و شکوفایی بدهد. همچنین ، در این مرحله ، آنها بسیار خوش طعم و معطر هستند.

با این حال ، زیاد قطع نکنید زیرا آنها می توانند پژمرده شوند و بمیرند. بهتر است ، فقط آنچه را که برای هر ظرف نیاز دارید برش دهید. در هر صورت هرگز بیش از 1/3 گیاه را قطع نکنید. اساساً ، بهتر است مقادیر کم را به طور منظم برش دهید.

از طرف دیگر ، اگر آنها گل می دهند ، بهتر است گل را قطع کنید. به این ترتیب می توانید آنها را در مرحله رشد نگه دارید و می توانید برای مدت زمان بیشتری برگهای تازه و معطر داشته باشید.

آنها همچنین آشپزخانه شما را تزئین می کنند

همانطور که می بینید ، نگهداری و پرورش گیاهان تازه در گلدان های داخل خانه کار چندان سختی نیست ، درست است؟ شما فقط باید توصیه هایی را که به شما ارائه داده ایم بخاطر بسپارید.

با این حال ، جنبه دیگری از گیاهان معطر در حال رشد وجود دارد که باید آنها را در ذهن داشته باشید: آنها بخشی از تزئینات شما خواهند بود. به این معنا ، تأثیر رنگ سبز طبیعی ، عطر ، و عنصر “زنده” در آشپزخانه نقش مهمی در تزئینات شما دارد. در واقع ، آنها آشپزخانه شما را با زندگی و طبیعت پر خواهند کرد!

به همین دلیل ، باید توجه ویژه ای به گلدان هایی که برای گیاهان خود انتخاب می کنید ، داشته باشید. مثلا:

  • شما می توانید گلدان های سفالی (همیشه دارای زهکشی ، یعنی سوراخ هایی در پایین آن) انتخاب کنید.
  • از طرف دیگر ، اگر آشپزخانه مدرنی دارید ، می توانید رنگ های تأثیرگذار یا تمام سفید را انتخاب کنید.
  • اگر فضای کافی و نور دارید ، باید بدانید که پنل های دیواری وجود دارد که آشپزخانه شما را پر از زندگی می کند. مثل این است که داخل خانه خود یک مزرعه عمودی داشته باشید.
  • در چند سال گذشته ، کاشت وارونه بسیار مد شده است. آنها ایده ای بسیار اصیل و مناسب برای فضاهای کوچک هستند. علاوه بر این ، بسیاری از آنها دارای سیستم آبیاری هستند.

در آخر ، همیشه به یاد داشته باشید که وقتی آنها را مستقیماً از گیاه به ظروف می برید ، باید قبل از افزودن به وعده های غذایی ، آنها را خوب بشویید. بنابراین ، دریغ نکنید و از لوازم تزئینی ، معطر و خوشمزه آشپزخانه خود لذت ببرید!

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا