آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

کهیر را با این داروهای طبیعی ازبین ببرید

کهیر را با این داروهای طبیعی ازبین ببرید . کهیر هنگام تماس با آلرژی یا در معرض گرما یا سرماخوردگی ظاهر می شود. بیاموزید که چگونه کهیر خود را با سه داروی طبیعی که می خواهیم به شما نشان دهیم تسکین دهد.

کهیر را با این داروهای طبیعی صاف کنید

کهیر یکی از شایعترین شرایط پوستی در آنجا است. آنها هنگام تماس با آلرژی یا در معرض گرما یا سرماخوردگی ظاهر می شوند. به همین دلیل ، یادگیری نحوه تسکین کهیر بسیار مهم است.

ما سه داروی طبیعی داریم که می توانند کمک کنند.

کهیر چیست؟

کهیر را با این داروهای طبیعی صاف کنید

کهیر یک مشکل پوستی شایع است که بر روی پوست شما به شکل لکه های مایل به قرمز و ملتهب ظاهر می شود که بسیار خارش دارند. آنها غالباً نتیجه تماس با آلرژن ها هستند و بسته به شدت آنها حتی تا شش هفته نیز ممکن است ادامه داشته باشد.

اغلب ، درمان دارویی برای کهیر شامل استفاده از کرم هایی با کورتیکوئیدها یا آنتی هیستامین ها است.

با این حال ، استفاده از اینها مزایای محدودی دارد. به علاوه ، در بسیاری از مواقع ، حتی می توانید با بهره گیری از خواص گیاهان خاص ، کهیر خود را با داروهای ساده طبیعی تسکین دهید.

چه عواملی باعث بروز کهیر می شود؟

اولین علت – و اغلب شایع ترین – ممکن است ناشی از واکنش آلرژیک به یک ماده غذایی ، ماده یا دارویی مانند پنی سیلین باشد. برخی از ترکیبات مانند نیتریت سدیم نیز ممکن است باعث این مشکل شوند. (این اغلب در گوشتهای سوسیس و گوشتهای فرآوری شده یافت می شود).

علت دوم یا سرماخوردگی ، گرما ، تعریق ، مالش یا برخی دیگر از تماس های پوستی و ورزش بدنی است. با این حال ، همچنین می تواند به دلیل عفونت های ویروسی باشد.

در بسیاری از موارد ، کهیر ممکن است بدون دلیل روشن ظاهر شود. استرس و سایر عادات می تواند باعث تحریک آنها شود.

روشهای درمانی برای کهیر

داروهای متداول زیادی برای درمان این نوع از مشکلات پوستی وجود دارد. این شامل پمادها و ژل ها و حتی قرص هایی با اجزای خاص مانند کورتیکواستروئیدها و آنتی هیستامین ها است.

با این حال ، مواقعی وجود دارد که بدن شما حالت ایجاد دفاعی پیدا میکند و باعث می شود تا در مقابل اجزای داروهای مورد استفاده برای کنترل در کهیر خود ایمن شوید. متأسفانه ، اثر بخشی داروها را کاهش می دهد.

بنابراین ، اگرچه داروهای طبیعی برای تأثیرگذاری آنها کمی بیشتر طول می کشد ، به خاطر داشته باشید که آنها روش های سخت و تهاجمی نیستند.

با این حال ، اگر کهیر شما فروکش نمی کند ، باید به پزشک مراجعه کنید. شاید راهی برای تکمیل معالجه پزشکی با برخی از این روشهای درمانی وجود داشته باشد.

آیا آماده یادداشت برداری هستید؟

کندوهای صاف با داروهای طبیعی

1. ویتامین C بیشتری دریافت کنید

کهیر را با این داروهای طبیعی صاف کنید

برخی پزشکان مصرف ویتامین C را برای کنترل واکنش هایی مانند کهیر به دلیل مقادیر زیاد هیستامین موجود در آن توصیه می کنند.

برای این کار ، مصرف مرکبات را افزایش دهید. پرتقال و مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C قابل جذب هستند.

علاوه بر این ، بسیاری از میوه های دیگر نیز وجود دارند که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C مانند توت فرنگی ، گواوا ، پاپایا و کیوی هستند.

حتماً هر روز مقداری از این میوه ها میل کنید.

2. حمام ریحان کنید

ریحان یکی از رایج ترین ادویه ها در آشپزخانه های مردم است. علاوه بر این ، طب شرقی اطمینان می دهد که حمام ریحان یک پادزهر عالی برای کهیر است.

چرا؟  زیرا به آنها کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی از بین بروند. نه تنها این ، بلکه باعث می شود پوست شما نیز تازه به نظر برسد.

برای این راه حل نیاز دارید:

مواد مورد نیاز

  • 4 قاشق غذاخوری برگ ریحان
  • 1 قاشق غذاخوری برگ ریحان خشک ، پودر شده
  • 1 پیمانه آب

دستورالعمل ها

  • پودر ریحان را درون آب اضافه کنید.
  • خوب مخلوط کنید.
  •  آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. وقتی جوش شروع شد ، برگهای ریحان را اضافه کنید.
  • هم بزنید تا برگها در انتشار اجزای خود کمک کنند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.
  • این مخلوط را به آب حمام خود بیفزایید و در حالی که توجه ویژه ای دارید برای غوطه وری در مناطق آسیب دیده ، درون آن خیس کنید.

3. از سرکه سیب اپل استفاده کنید

کهیر را با این داروهای طبیعی صاف کنید

شما احتمالاً از سرکه سیب به عنوان سس سالاد اطلاع دارید. با این حال ، آنچه شما ممکن است نمی دانید این است که این ماده همچنین آنتی هیستامین است ، بنابراین می تواند کهیر و علائم آنها را تسکین دهد.

  • برای این کار فقط باید آن را به عنوان یک کمپرس تمیز – یک پارچه تمیز که در آن خیس شده است- بطور مستقیم در ناحیه آسیب دیده بمالید.
    سپس ، حداقل 15 دقیقه در آنجا بگذارید.
  • اگر منطقه بزرگ و بسیار تحریک شده است ، ممکن است بخواهید سرکه (مخلوط با مقداری آب) را مستقیماً روی پوست بمالید.

منبع : steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا