آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامت

گیاهانی برای درمان سینوزیت و نحوه استفاده از آنها

گیاهانی برای درمان سینوزیت و نحوه استفاده از آنها . غالباً ناشی از آلرژی فصلی ، سینوزیت می تواند تنفس یا خوابیدن را برای شما دشوار کند.

برای ساختن ترکیب تسکین دهنده سینوزیت خود – 70 قطره روغن اکالیپتوس ، 10 قطره هر یک از گلاب رزماری ، نعناع و روغن درخت چای را به یک بطری قطره ای 5ml یورویی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

برای بهترین نتیجه ، از مخلوط (1-3 قطره) به عنوان بخار تنفسی استفاده کنید.

گیاهانی برای درمان سینوزیت و نحوه استفاده از آنها

سینوزیتها کیسه یا حفره در هر اندام یا بافتی در بدن هستند. با این حال ، بیشتر “اصطلاح سینو زیت” برای اشاره به سینوزیت های لوزالمعده ، حفره های هوا در استخوانهای جمجمه به ویژه در اطراف بینی استفاده می شود.

چهار جفت حفره سینوزیت بینی وجود دارد:

  • سینوزیت های اتموئید ، که در قسمت بالای بینی بین چشم شما قرار دارد.
  • سینوزیت های جلو ، واقع در پشت پشته های ابرو در پیشانی.
  • سینوزیت های فک بالا ، بزرگترین سینوس ، در زیر گونه ها و طرفین بینی واقع شده است.
  • پسینوزیت های اسفنوئیدی ، استخوان های پشت بینی ، درون جمجمه.

سینوزیت ها چه می کنند؟

بینی و سینوزیت ها هر روز تقریباً مخاط و ترشحات تولید می کنند. این مخاط از بینی عبور می کند و غشاها را به همان صورت تمیز می کند و ذرات غبار ، باکتری ها و آلاینده های هوا را جمع می کند.

سینوزیت ها همچنین بر میزان و کیفیت صدای شما تأثیر می گذارد. با این حال ، کارکرد اصلی آنها تولید مخاطی است که قسمت داخلی بینی شما را تمیز و مرطوب می کند.

حمله سینوسی یا عفونت التهاب بافتهای نرم سینوس ها است. روغنهای اساسی می توانند در مقابله با این حملات کمک کنند. برخی از روغنهای اساسی حتی می توانند سینوس ها را باز کنند ، مخاط را پاک کنند و عفونت ها را از بین ببرند.

فلفل سفید در مقابل فلفل سیاه: تفاوت چیست؟
بخوانید

1. اکالیپتوس

این برگ مقطر بخار از استرالیا بهترین روغن تنفسی محسوب می شود. رایحه تحریک کننده ، تازه ، شیرین ، تند و شاداب آن از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و بوی دارو را به خاطر می آورد. در حقیقت ، بسیاری از داروهای سنتی حاوی اکالیپتوس هستند.

این روغن ممکن است در پیشگیری و همچنین تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا ، سینوزیت و برونشیت مفید باشد. خواص ضد التهابی قوی آن به تسکین معابر تورم و دردناک بینی کمک کرده و آن را به بهترین گزینه برای درمان مشکلات تنفسی تبدیل می کند.

2. رزماری

این گیاه از گلهای شکوفه از ایتالیا ، کرسیکا و فرانسه به دست می آید. یک گیاه معطر که از زمان های بسیار قدیم با ارزش بوده ، رایحه ای قدرتمند و تند رزماری تازه ، سرپوشیده ، گرم و تابناک است.

این گیاه ترکیبی به خصوصی دارد ، بنابراین به یاد داشته باشید که یک قطره تنها یک راه طولانی را طی می کند. روغن رزماری بالاترین میزان هیدروژن را در بین همه روغنهای اساسی دارد که باعث می شود روغن محرک و گرم کننده ای با قدرت باشد.

  • به عنوان یک محرک ایمنی ، رزماری ممکن است در تسکین شرایط تنفسی مانند استرپ ، برونشیت و سینوزیت و همچنین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد.
  • خاصیت مخاطی ، مهارکننده و مهارکننده آن ، به رزماری توانایی برجسته خود را در از بین بردن شرایط مخاطی اضافی که از روغنهای دیگر بی نظیر است ، می دهد.

احتياط: در صورت فشار خون بالا يا اختلال تشنج تشخيص داده شده ، از مصرف رزماري در دوران بارداري خودداري كنيد ، زيرا اين ويژگي ها بسيار تحريك كننده است.

3. درخت چای

این ماده به عنوان یک روغن کمک کننده اول به عنوان عطر و بوی تند ، ضد عفونی کننده و دارویی توسط افراد زیادی استفاده میشود.

5 مزایای اثبات شده زردچوبه برای پوست شما
بخوانید

4. نعناع 

این گیاه از بخار تقطیر شده از قسمتهای گلدار است و منشا آن از ایالات متحده آمریکا است. روغن نعناع یک روغن بی رنگ مایع با رایحه ای تمیز و تازه است که کاملاً قابل نفوذ است.

خاصیت تجزیه پذیری آن روغن را به عنوان یکی از اولین گزینه ها برای تسکین  هر نوع بیماری ، از جمله احتقان سینوسی ، مورد استفاده قرار می دهد.

احتياط: نعناع با تنگ كردن مويرگ هاي خوني شرايط گرم شما را خنك مي كند. بنابراین ، لطفاً در رقیق سازی های بسیار ضعیف استفاده کنید. یک یا دو قطره در یک ماده پراکنده و اضافه شده به آب حمام شما برای تجربه نتایج مفید کافی است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن نعناع ممکن است بیماری ریفلاکس معده دستگاه گوارش (GERD) را تشدید کند ، نوعی سوختگی در قلب است.

دستور العمل سینوس امداد

عناصر

اکالیپتوس گلوبولوس یا رادیاتا – 70 قطره
گلاب رزماری – 10 قطره
درخت چای – 10 قطره
نعناع – 10 قطره

طریقه مصرف

تمام مواد بالا را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

برای بهترین نتیجه ، توصیه می کنم این ترکیب را به عنوان بخار تنفسی استفاده کنید. برای یک بخار ساده در منزل ، کافی است آب داغ بخار شده را به یک کاسه سرامیکی اضافه کنید و سپس 1-3 قطره از روغن خود را اضافه کنید یا آن را با آب بخار مخلوط کنید.

برای پوشاندن بخار با پوشاندن سر خود با حوله در حالی که به کاسه تکیه داده اید این بخارات را استنشاق می کنید.

احتیاط: حتماً هنگام استنشاق چشم خود را ببندید تا بخارهای معطر  به چشم شما نرسد.

با کذام روغن های دیگر میشود ترکیب کرد؟

همچنین می توانید با رقیق کردن روغن خود به روغن های زیر ، روغن تسکین سینوزیت خود را تهیه کنید. در اینجا چند توصیه برای امتحان کردن شما ارائه شده است. دستورالعمل کلی برای رقیق مناسب 15 قطره روغن ضروری در هر اونس روغن  است.

چگونه مشکلات بینایی را در کودکان خردسال تشخیص دهیم
بخوانید

1. روغن کنجد

روغن کنجد تغذیه کننده پوست یک روغن عالی برای تحریک گردش خون و گرم کردن بدن و اندام های داخلی است. روغن کنجد حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سزامول است که به تسکین غشاهای متورم و ملتهب کمک می کند.

2. روغن گیاهی اورگانو

تحقیقات در مورد یکی از قوی ترین ضد میکروب های طبیعی نشان می دهد که خاصیت ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و ضد قارچ های روغن پونه کوهی باعث از بین رفتن عفونت ها می شود.

شما می توانید در اکثر فروشگاه های مواد غذایی طبیعی ، روغن تزریق شده گیاهان دارویی پونه کوهی خریداری کرده یا خود را تهیه کنید.

تهیه روغن پونه کوهی

  • به سادگی پونه کوهی خشک شده را در یک شیشه 3/4 شیشه ای کامل با روغن مایع اضافه کنید.
  • کوزه را با یک درب ببندید و به مدت 1 هفته یا طولانی تر در یک آستانه پنجره آفتابی بگذارید تا کاملاً از آن کاشته شود.
  • حتماً به طور دوره ای ، ظرف پونه کوهی موجود در روغن را تکان دهید.

احتیاط: این نکات توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی نشده است. این فقط برای اهداف اطلاعاتی است و برای تشخیص ، معالجه ، درمان یا جلوگیری از بیماری نیست. اگر نگرانی جدی در زمینه سلامتی دارید ، لطفاً با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا