آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامتورزش و سلامت

یک سبک زندگی بی تحرک – آیا باید به ورزشگاه بروید؟

اجتناب از خطرات ناشی از یک سبک زندگی بی تحرک ، مستلزم تغییر آن به مواردی است که در آن فعالیت بدنی بخشی از زندگی روزمره شماست.

بنابراین ، چگونه می توانید به آن برسید؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید.

رفتن به باشگاه

طبق چندین مطالعه درباره عدم تحرک بدنی ، 8/36 درصد از مردم شیوه زندگی بی تحرکی را طی می کنند و به اندازه کافی حرکت نمی کنند. با این حال ، بدترین بخش این است که این رقم بدتر می شود: جمعیت به طور فزاینده ای زندگی را آغاز می کنند که نه فعال است و نه سالم.

در سال 2018 ، Lancet نتایج حاصل از متاآنالیز را با 1.9 میلیون شرکت کننده منتشر کرد که نشانگر آمار و ارقام عدم تحرک بدنی در کشورهای غربی است.

عدم تحرک بدنی نوعی بیماری همه گیر در کشورهای پیشرفته است و با این وجود این کشورها بالاترین میزان ثبت نام در سالن ورزشی را دارند.

با این حال ، طبق این مطالعه ، سالن بدنسازی راه حل مناسبی برای مجبور کردن مردم به زندگی فعال نیست.

این امر به این دلیل است که ، صرف نظر از مزایای نظری ، به اندازه کافی انگیزه ایجاد نمی کند و افراد معمولاً به برنامه های بدنسازی متوسل نمی شوند. همچنین ، هدف قرار دادن ورزشگاه به اندازه کافی برای مبارزه با سبک زندگی بی تحرک ما کافی نیست:

اگر بقیه وقت خود را صرف نشستن کنیم ، رفتن به ورزشگاه وضعیت سلامتی ما را بهبود نمی بخشد. یک سبک زندگی بی تحرک منجر به مرگ دو برابر مرگ و میر ناشی از چاقی در سراسر جهان می شود. همچنین ، یک خطر قلبی عروقی مرتبط است و به وزن آن بستگی ندارد.

هنگام کار در خانه ، کارهای روتین را انجام دهید
بخوانید

آیا باید به سالن ورزشی بروید؟

رفتن به باشگاه

از نظر سلامتی ، به نظر می رسد که رفتن به سالن ورزشی به همان اندازه که فکر می کنید سالم نیست ، زیرا این امر شما را از نشستن برای طولانی مدت باز نمی دارد.

در همین حال ، این فعالیت حتی نیازهای مربوط به فعالیت های بدنی شما را نیز پوشش نمی دهد زیرا بیشتر مردم به آن نمی چسبند. این عدم پایبندی ممکن است به این دلیل باشد که رفتن به ورزشگاه به وقت شخصی نیاز دارد و به دلیل اینکه اغلب خسته کننده و چالش برانگیز است ، به خصوص اگر قبلاً مناسب نباشید.

در حقیقت ، مطالعات مختلف نشان می دهد که اکثریت افرادی که برنامه تناسب اندام را شروع می کنند و آن را ترک می کنند به این دلیل که وقت کافی برای آن ندارند یا بسرگرم کار هستند.

یک سبک زندگی بی تحرک: چگونه می توان از نظر جسمی فعال بود

همانطور که در بالا گفتیم ، عدم تحرک بدنی یک مشکل در همه کشورهای غربی است و به نظر می رسد سالن ورزشی راه حلی ارائه نمی دهد. بنابراین ، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم تحرک جسمی ، باید:

  • با توصیه های روزانه فعالیت بدنی پیروی کنید.
  • سعی کنید به مدت طولانی ننشینید.

کلید اصلی برای خاتمه دادن به یک سبک زندگی بی تحرک این است که فعالیت بدنی را بخشی جدایی ناپذیر از کارهای روزمره خود قرار دهید.

سازمان بهداشت جهانی حداقل 20 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در روز (150 دقیقه در هفته) توصیه می کند.

با این حال ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خطر فعالیت قلبی عروقی به طور قابل توجهی کاهش می یابد هنگامی که فعالیت بیش از 7500 مرحله در روز است.

زردچوبه برای درد: درد و ناراحتی را با ادویه طلایی از بین ببرید
بخوانید

این حدود 1 ساعت و 15 دقیقه حرکت است. در کل ، هرچه فعال تر باشید ، سالم تر می توانید باشید (البته بدون اینکه بیش از حد از آن استفاده کنید ، البته!). به عنوان حداقل ، مهم است که حداقل به 150 دقیقه در هفته توصیه شده توسط WHO برسد.

رفتن به باشگاه

در اینجا چند نکته برای انجام این کار آورده شده است:

  • به جای آسانسور از پله بروید.
  • دوچرخه یا پیاده روی به و از محل کار.
  • به مدارس فرزندان خود بروید تا آنها را رها کنید و آنها را انتخاب کنید.
  • خرید خود را به صورت محلی انجام دهید. برای افزایش فعالیت بدنی ، خریدهای مواد غذایی خود را کوچک نگه دارید و بیشتر به خرید بروید. اگر به دلیل خواسته های روزانه شما غیرممکن است ، حداقل به فروشگاه مواد غذایی بروید و ببینید آیا می توانید هرگونه خرید بزرگ تحویل دهید تا بتوانید به عقب برگردید.
  • در هر مسافرت که کمتر از 20 دقیقه طول بکشد سعی کنید از وسایل نقلیه خودداری کنید. درعوض ، پیاده روی یا دوچرخه شوید.
  • انتخاب برای حمل و نقل عمومی.
  • کارهای خانگی خود را انجام دهید.
  • روز خود را با یک پیاده روی کوتاه تمام کنید. این هم به سلامت جسمی شما و هم بهزیستی روانی شما کمک می کند.
  • یک فعالیت سرگرم کننده را پیدا کنید که می توانید به آن بپیوندید که باعث می شود حرکت کنید.

استراتژی های بیشتر برای جلوگیری از یک سبک زندگی بی تحرک

علاوه بر تمام موارد فوق ، اجرای استراتژی های خاص در محیط کار شما مهم است. دلیل این است که شما وقت زیادی را در آنجا می گذرانید و بخشی از سبک زندگی بی تحرک شماست. عدم فعالیت در محیط کار ، رعایت توصیه های مربوط به فعالیت های بدنی را دشوار می کند.

اثرات کوتاه مدت و بلند مدت ماری جوانا
بخوانید

رفتن به باشگاه

فعالیتهای بدنی را در کارهای روزمره خود بگنجانید:

  • اگر می توانید جلسات را در مکان های دور افتاده برنامه ریزی کنید. همه آنها را در اتاق بعدی نباشید.
  • «جلسات ایستاده» را در محل کار خود تبلیغ کنید. اگر کمتر از 3-4 نفر وجود داشته باشند ، حتی می توانید هنگام پیاده روی آنها را نیز داشته باشید!
  • اگر نیاز دارید با کسی صحبت کنید ، به سمت میز آنها بروید و استفاده از تلفن را محدود کنید.
  • فعالیتهایی را که باید خارج از شغل خود انجام دهید و برای آنها برنامه زمانی مشخص ندارید مشخص کنید. سپس ، آنها را در طول روز توزیع کنید.
  • درحالت ایده آل ، هر ساعت بی دلیل بلند شوید تا از صندلی خود بلند شوید.
  • اگر هر وقت می توانید ورزش کنید ، سعی کنید این کار را انجام دهید وقتی می دانید که کمتر فعالیت خواهید کرد.
  • سرانجام ، اگر نمی توانید تمرکز کنید ، 5 دقیقه پیاده روی کنید. این به شما کمک می کند تا شما فعال شود و بتوانید فعالیتهای فکری خود را از سر بگیرید و کارهای بیشتری انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از خطرات ناشی از یک سبک زندگی بی تحرک کافی نیست به توصیه های روزانه فعالیت بدنی کافی باشد. همچنین باید زمان  نشستن روی صندلی خود را به حداقل برسانید.

بنابراین ، ورزشگاه را فراموش نکنید. این بهترین راه حل نیست. راه حل واقعی در ساختن یک سبک زندگی فعال نهفته است که در آن فعالیت بدنی بخشی از کارهای روزمره ما است.

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا