خواص میوه ها و گیاهاندانه هاسلامت

آیا تخم خشخاش می تواند بی خوابی شما را درمان کند؟

آیا تخم خشخاش می تواند بی خوابی شما را درمان کند؟ اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید یا دردهای مزمن دارید که باعث می شود خواب خوبی از بین برود ، وقت آن است که تخم خشخاش را امتحان کنید!

با یک اثر آرامش بخش آرام ، این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی می تواند اضطراب را تسکین دهد ، درد را تسکین دهد ، عضلات را شل کند و به شما در استراحت شب خوب کمک کند. دوز ایمن برای خواب سعادتمندانه شامل یک قاشق غذاخوری تخم خشخاش با یک لیوان شیر گرم قبل از خواب است.

آیا تخم خشخاش می تواند بی خوابی شما را درمان کند؟

دانه های خشخاش فقط یک ماده عجیب و غریب محبوب نیست حتی مواد مخدر اعتیاد آور اعم از همان گیاه است.آنها همچنین ممکن است کلید مشکل خواب شما باشند. با یک اثر آرامش بخش آرام ، این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی می تواند اضطراب را تسکین دهد ، درد را تسکین دهد و عضلات را شل کند تا یک استراحت خوب در شب داشته باشید.

تخم خشخاش و اختلالات خواب

همانطور که یکی از تحقیقات نشان داد ، پس از مصرف نوشیدنی بذر خشخاش ، سطح کورتیزول در بدن کاهش یافته و با کم شدن سطح هورمون استرس ، بدن را آرام می کند.

به طور قابل توجهی ، با این حال ، ریتم شبانه روزی در افرادی با اختلال ریتم شبانه روزی (همراه با بی خوابی) بهبود قابل توجهی را نشان داد و این افراد کمتر دچار خستگی شدند.علائم بی خوابی بهبود یافته است. علاوه بر این ، در سندرم پای بی قرار و پارازومنی نیز بهبود یافته است که معمولاً با اختلالات خواب مرتبط است.

انواع اپیزوتومی (برش جراحی در طی زایمان) و ترمیم
بخوانید

ترانسیلایزر مواد غذایی طبیعی

دانه های خشخاش دارای خاصیت آرام بخش است. زیرا دانه های خشخاش حاوی مقادیر بسیار بالایی از آلکالوئیدها هستند که خاصیت آرام بخش دارند. در صورت داشتن هر نوع اختلال عصبی یا مسئله اضطراب (و بی خوابی ناشی از آن) می توانند به شما در آرامش و خواب خوب کمک کنند.

قبل از خواب با یک فنجان شیر گرم قبل از خواب ترکیب می شود ، دانه های خشخاش هم می توانند موثرتر باشند. به این دلیل است که تریپتوفان موجود در شیر نیز دارای خاصیت آرام بخش آرام است و باعث بهبود خواب می شود.

بهتر و طولانی تر بخوابید

علاوه بر داشتن مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم ، تخم خشخاش نیز سرشار از منیزیم است . علاوه بر پتاسیم که می تواند به افزایش راندمان خواب کمک کند ،  منیزیم نیز اثبات شده است که نه تنها مدت زمان خواب شما بلکه کیفیت خواب را بهبود می بخشد. .منیزیم همچنین با احساس آرامش همراه است ، با مطالعاتی که نقش آن در درمان مشکلات خواب از جمله بی خوابی را تأیید می کند.

سهولت درد ، خواب بهتر

این دانه های ریز همچنین به دلیل خاصیت دردناک بودن آن شناخته شده اند و می توانند در صورت ایجاد بی خوابی در برخی از انواع درد و ناراحتی به شما کمک کنند.

8 مزایای شگفت انگیز پسته
بخوانید

با توجه به خاصیت ضد درد ، می تواند درد مزمن را تسکین دهد ، به شما این امکان را می دهد که شدیدترین درد فروکش کند ،تا خواب راحت تر خواهید یافت.

این عضلات را آرام میکنید

دانه های خشخاش همچنین به دلیل وجود پاپااورین آرامش بخش عضله غیر مخدر ، که در مطالعات انجام شده باعث ایجاد یک پاسخ آرامش بخش هنگام تجویز در آزمایشات حیوانات می شود ، به عضلات کمک می کند.

این مخصوصاً برای كسانی كه مشكل خواب خوب ندارند ، بسیار مفید است. از آنجا که ماهیچه های شما شل می شوند ، احتمالاً دردهای مفاصل یا سایر مواردی که شما را از خواب دور می کند ، تنش کرده و شدت می گیرید.

طب سنتی و خشخاش

اصول طب سنتی نشان می دهد كه شما مقداری دانه خشخاش را در شیر بریزید تا مزایای این درمان را افزایش دهید. گفته می شود هنگامی که به عنوان یک تونیک یا راسایانا مصرف می شود ، تأثیر آرامشی در بدن دارد.

با استفاده از سیستم عصبی مرکزی بدن شما را در حالت “استراحت” قرار می دهد. بنابراین سیستم شما برای بازگرداندن نیرو شروع به منحرف کردن انرژی می کند ، هنگامی که از خواب عمیق بیدار می شوید ، شما را زنده و تجدید می کند.طب سنتی به مدت چند دهه در اثرات ضد درد آلکالوئیدهای پاپاورین استفاده کرده و از آن برای درمان درد و همچنین سایر مشکلات مانند اسپاسم استفاده کرده است.

چه عواملی باعث سقط جنین می شود؟
بخوانید

خیلی بیشتر از یک چیز خوب؟

اگر بیش از حد از مصرف دانه خشخاش خود استفاده کنید ، می توانید خود را دچار مشکل کنید. با توجه به اعتیاد آور بودن مواد افیونی ، می توانید روزانه بذر خشخاش را در چای بزنید.

طبق گفته سازمان اروپایی ایمنی مواد غذایی (EFSA) در صورت عدم دقت برداشت محصول یا به دلیل آسیب حشرات ناشی از محصول ، احتمال آلودگی با این آلکالوئیدهای اعتیاد آور وجود دارد.در نتیجه ، علائم ترک – برخلاف آنچه ممکن است با اعتیاد به تریاک تجربه کنید – در برخی از مصرف کنندگان منظم دانه خشخاش نیز دیده شده است.

این کدئین و مورفین موجود در دانه های خشخاش است که یک مشکل اعتیاد بالقوه را به وجود می آورد. با خیساندن و سپس شستشوی بذر خشخاش قبل از استفاده ، می توانید از هضم این مواد که ممکن است در اثر آلودگی وجود داشته باشد ، جلوگیری کنید.

پیشنهاد این است که برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی شدید ، مصرف را به بیش از چند قاشق برساندو با پزشک مشورت کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا