آخبار تکنولوژیاخبار گیمتکنولوژیگیم

از فروش ۷.۸ میلیون واحدی پلی‌استیشن ۵ تا رکوردزنی‌های متعدد

از فروش ۷.۸ میلیون واحدی پلی‌استیشن ۵ تا رکوردزنی‌های متعدد | با جدیدترین گزارش از عملکرد پلی‌استیشن همراه ما باشید

از فروش ۷.۸ میلیون واحدی پلی‌استیشن ۵ تا رکوردزنی‌های متعدد

سونی گزارشی از عملکرد خود در فصل گذشته را منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مجموع عرضه و فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ تا پایان ماه مارچ (ابتدای بهار) به ۷.۸ میلیون واحد رسیده است. با این حساب رکورد پلی‌استیشن ۴ در این زمینه در بازه‌ی زمانی مشابه توسط نسل جدید پلی‌استیشن با اختلاف کمی شکسته شد. مجموع فروش کل کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز به ۱۱۵.۹ میلیون واحد رسیده است.

در طول سال مالی گذشته تا پایان ماه مارچ ۳۳۸.۹ میلیون بازی بر روی کنسول‌های نسل هشتم و نهم پلی‌استیشن به فروش رفته است که ۱۷ درصد یعنی ۵۸.۴ میلیون عناوین فرست پارتی بودند. همچنین ۶۵ درصد از این بازی‌ها به صورت دیجیتالی توسط کاربران خریداری شده است. کنسول PS4 هم‌اکنون از نظر تعداد فروش بازی‌ها که بیش از ۱.۵۷۷ میلیارد عدد است جایگاه اول تاریخ را دارد. به عبارتی دیگر پلی‌استیشن ۴ کنسولی است که بیشترین بازی‌ها بر روی آن فروخته شده است. رکورد قبلی در دست پلی‌استیشن ۲ با ۱.۵۳۷ میلیارد بازی بود.

تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس تا ابتدای بهار به ۴۷.۶ میلیون نفر رسیده بود. در طول یک سال گذشته بیش از ۶ میلیون نفر به جمع این سرویس اضافه شده‌اند. تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی شبکه‌ی پلی‌استیشن نیز ۱۰۹ میلیون نفر بوده که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته مقداری کاهش داشته است. درآمدزایی شبکه‌ی پلی‌استیشن نسبت به سال گذشته ۳۶.۴ درصد افزایش داشته است.

سال مالی گذشته از نظر درآمد و سودآوری بهترین سال بخش گیمینگ و سرویس‌های سونی بوده است. از دلایل این امر می‌توان به موفقیت عرضه‌ی نسل جدید پلی‌استیشن و فروش موفق بازی‌های آن اشاره کرد. پلی‌استیشن در طول سال مالی گذشته تا انتهای مارچ ۲۰۲۱ بیش از ۲۵.۰۴ میلیارد دلار درآمدزایی و ۳.۲۳ میلیارد دلار سودآوری کرده است که آن را در رتبه‌ی اول در تاریخ صنعت ویدیو گیم از منظر بیشترین درآمد یک پلتفرم قرار می‌دهد

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا