آخبار تکنولوژیتکنولوژی

اطلاعات تلگرام 42 میلیون ایرانی فاش شد!

در روز های اخیر فردی مدعی شد که شماره تماس و یوزر ای دی 42 میلیون کاربر  ایرانی تلگرام را در اختیار دارد و به قیمت 500 دلار در بازار سیاه به فروش میرسد . 

سوال مهمی که کاربران از خود میپرسند این شماره ها ، ای دی یوزر و شناسه کاربران چگونه فاش شده اند . باید بگویم که این اطلاعات توسط پوسته های غیر رسمی تلگرام که با نام های نسخه های غیر رسمی تلگرام شناخته میشن جمع آوری شده . 

شاید از خود بپرسید این 42 میلیون کاربر از نسخه های غیر رسمی تلگرام استفاده کرده اند ، که باید بگویم خیر کافی بود فردی از نزدیکان شما بری روی گوشی خود این نسخه های غیر رسمی تلگرام را نصب کرده باشد تا مشخصات شما نیز در این لیست باشد . 

اطلاعات تلگرام 42 میلیون ایرانی فاش شد!
اطلاعات تلگرام 42 میلیون ایرانی فاش شد!

آیا این افراد به اطلاعت تلگرام ما نیز دسترسی دارند ؟

خیر همانطور  که مدیر تلگرام قبل تر نیز گفته بود هک کردن این پیامرسان غیر ممکن است و برای آن جایزه زیادی نیز گذاشته است .

این اطلاعات شامل چه چیز های میشود ؟

این اطلاعات شمال : شماره تماس ، نام و فامیل شما ، ای دی یوزر قابل رویت شما و یک ای دی یکتا که قابل دیدن برای هرکسی نیست و قابل تغییر هم نیست در این لیست قرار دارد .

این اطلاعات بدرد چه کسی می خورد ؟ 

ممکن است شما در گروه ای کانالی عضو شده باشید و کسی از دوستان شما در این کانال یا گروه نباشند اگر شما در این لیست باشید میتوانند با استفاده ای دی یکتای شما در لیست مذکور به نام و شماره شما دست پیدا کنند.

این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد خطرناک باشد . از این رو ممکن است از این لیست برای کلاه برداری استفاده شود .

چگونه بفهمم من در این لیست هستم یا خیر ؟

یک بات در تلگرام در تلگرام ایجاد شده که توسط فردی که قبلا اطلاعات سایت های شرط بندی را انتشار میداد ولی ازنیت این کانال و بات خبری در دسترس نیست و ممکن است هدفی در سر داشته باشد پس از انتشار این کانال خوداری کرده ایم .

این اطلاعت توسط سایت به نام سامانه شکار جمع آوری شده که وییر جوان گفته بر روی سرور های شرکتی در ایران میزبانی شده و در حال شکایت به مراجع قانونی است .

اطلاعات تلگرام 42 میلیون ایرانی فاش شد!

پیشتر اپ های چون هات گرام و تلگرام طلایی و… برنامه های بودن که از طرف تلگرام اخطار داده شده بود برنامه های جاسوسی است ، این برنامه ها از روی سرور های گوگل پلی حذف شده و از لیست برنامه های کاربران نیز حذف شدند . 

راه کار اساسی چیست ؟

هنوز راه کار های مفیدی ارائه نشده و نمی توان دقیقا باید چه کرد ولی تلگرام می تواند با تغییر ای دی های یکتای کاربران این مشکل را تا حدودی حل کنید . با تغییر شماره و یوزرنیم نمی توان مشکلی را حل کرد چون ای دی یکتا هر کاربر ثابت است .

به شما پیشنهاد میکنیم از اپ های نسخه اصلی استفاده کنید و مراقب اطلاعات کاربری خود باشید . برای شروع از دوستان و آشنایان خود بخواهید که از نسخه اصلی تلگرام استفاده کنند.

شما چه راه کاری به ذهنتان میرسد ؟ اگر فکر میکنید راه کار مفیدی دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید .

 منبع : اختصاصی مجله پارسی

مطلب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا