آخبار تکنولوژیاخبار گیمتکنولوژیگیم

پلی‌استیشن، مخالف تمام عیار کراس‌پلی

پلی‌استیشن، مخالف تمام عیار کراس‌پلی | در طی دعوای حقوقی کمپانی‌های اپل و اپیک حقایقی از سونی برملا شده است.

پلی‌استیشن، مخالف تمام عیار کراس‌پلی

بر کسی پوشیده نیست که سونی در طی سال‌های گذشته اگر حداقل علنا با کراس‌پلی موافقت نمی‌کرد، حمایتی هم از طرفش صورت نمی‌گرفت. اما اسناد و ایمیل‌هایی که اخیرا در طی دادگاه اپل و اپیک فاش شده است نشان می‌دهد سونی کامل مخالف آن است که شما با دوستانتان برروی پلتفرم‌های دیگر یک بازی مشترک را تجربه کنید!

سونی که در آن زمان شخصا از حضور کراس‌پلی در راکت‌لیگ و ماینکرفت جلوگیری کرده بود حال با توجه به اسناد ارائه شده، در سال ۲۰۱۸ نیز این سیستم را برای بازی فورتنایت ممنوع کرده بود و برای این کار خود نیز به جبران مالی داشته است.

آقای جو کراینر، معاون توسعه تجاری کمپانی اپیک ضمن توضیح درباره تمامی تلاش‌های این شرکت برای اجرایی کردن کراس‌پلی برای کاربران پلی‌استیشن، از محتوای انحصاری برای بازیکنان این کنسول تا پیشنهاد حضور برند پلی‌استیشن در مراسم اجرایی E3 فورتنایت سخن گفت تا بتواند معامله را برای دو طرف شیرین‌تر کند که متاسفانه همچنان با مخالفت سران سونی مواجه شد.

پس از این ماجرا و در ماه آگست سال ۲۰۱۹ سونی با پیشنهاد جدیدی به سراغ اپیک گیمز می‌آید. درحقیقت کمپانی سونی درنظر داشت تا برخلاف عرف، مبلغی را از رقیبان خود دریافت کند تا به کاربران پلی‌استیشن اجازه تجربه فورتنایت با دوستان خود در دیگر کنسول‌هارا دهد.
این ایمیل که در بین مدارک ارائه شده است نشان می‌دهد که سونی تمایل به دریافت مالی به عنوان “حق اشتراک کراس‌پلتفرم” داشت که ناشران باید بخاطر درصد خریدهای درون‌برنامه‌ای کمتر بازیکنان پلی‌استیشن، مبلغی را به عنوان حق امتیاز به سونی پرداخت کنند تا درآمد سونی را جبران کند.

به بیان دیگر، زمانی که نسبت خریدهای درون برنامه به تعداد بازیکنان پلتفرم پلی‌استیشن از ۸۵٪ کمتر شود، باید ناشران به پلی‌استیشن غرامت دهند.

آقای تیم سویینی امروز تایید کرد که این “غرامت” فقط از طرف سونی بوده و دیگر پلتفرم هولدرها چنین چیزی را دریافت نمی‌کردند.
همچنین ایشان بیان کرد سونی خواهان آن بود تا ارزهای درون بازی به هیچ عنوان به دیگر پلتفرمی جا‌به‌جا نشود و دیگر قابلیت‌های کراس پلتفرم نیز غیرفعال شود. در حقیقت پیشنهاد معامله فوق صرفا برای بازی کردن با دیگر پلتفرم‌ها بوده و شامل بقیه ویژگی‌های کراس پلتفرم نمی‌شود.

 

 

 

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا