بارداریسلامتمادر و فرزند

آیا نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری بی خطر است؟

drink pregnate

نوشیدنی های انرژی زا به دلیل مزایای گفته شده توسط استراتژی های تهاجمی بازاریابی توسط مردم در سراسر جهان مصرف می شود.

مزایای سلامتی مرتبط با نوشیدنی های انرژی متفاوت است و شامل ادعاهایی مانند افزایش عملکرد ورزش ، تشدید تمرکز ذهنی و هوشیاری است.

اما اگر باردار هستید باید آنها را مصرف کنید؟ پاسخ این است ، نه.

در حقیقت ، اکثر شرکت های نوشیدنی انرژی به طور داوطلبانه اظهارات مشورتی را بر روی برچسب های خود ارسال می کنند که این امر زنان باردار و پرستار را از مصرف نوشیدنی های انرژی بر حذر دارد.

متخصصان چه می گویند؟
هنگامی که باردار هستید ، جفت در رحم شما (رحم) رشد می کند و از طریق بند ناف کودک و مواد غذایی و اکسیژن را از طریق خون شما تأمین می کند.

مواد مغذی موجود در مواد غذایی شما به کودک شما منتقل می شود ، از جمله مواد موجود در نوشیدنی های انرژی زا.

محققان تأثیر تمام مواد موجود در نوشیدنی های انرژی را نمی دانند و از آنجا که انواع مختلف نوشیدنی های انرژی زا حاوی کوکتل های مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستند ، نوشیدنی های انرژی زا به سختی می توانند آزمایش کنند.

بعضی از مطالعات حیوانی ارتباط منفی در هنگام مصرف نوشیدنی های انرژی زا به طور مرتب نشان داده اند.

در مطالعاتی که به موش های باردار روزانه مقدار کمی نوشیدنی انرژی زا داده می شود ، نشان داد که در صورت قرار گرفتن روزانه در معرض نوشیدنی های انرژی زا ، موش های تازه متولد شده دارای استرس اکسیداتیو ، آسیب بافتی و تغییرات رفتاری (از جمله اضطراب) هستند .

محققان به این نتیجه رسیدند که “مصرف نوشیدنی های انرژی زا (ED) در دوران بارداری و شیردهی بر نوزادان تأثیر منفی می گذارد و باید به عنوان یک مشکل بهداشتی قابل توجه مورد توجه قرار گیرد.”

نتایج این تحقیق ادعا می کند که خودداری از مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری یک توصیه جهانی است.

در واقع ، برچسب های نوشیدنی های انرژی زا شامل هشدارهایی است که می گوید: “توصیه نمی شود برای کودکان ، افرادی که به کافئین حساس هستند ، زنان باردار یا خانمهایی که در حال شیردهی هستند“.

امیلی میچل ، MS ، RD ، CSSD ، CDE ، CLT ، متخصص تغذیه در مرکز داروهای جنین می گوید:

“نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی مقادیر زیادی کافئین باشد و سایر مواد تشکیل دهنده آن برای خانم های باردار توصیه نمی شود. همچنین توسط FDA تنظیم نمی شوند زیرا در گروه مکمل های غذایی قرار می گیرند. مکمل ها تنظیم نشده اند و ممکن است حاوی موادی باشند که در برچسب ذکر نشده اند. “

برای اثبات این گفته بیشتر ، این موضع آکادمی آمریکایی تغذیه رژیم های غذایی است که ، “نوشیدنی انرژی ای نوشیدنی انرژی شامل هر نوع نوشیدنی است که حاوی نوعی مواد محرک قانونی و / یا ویتامین های اضافه شده برای تقویت کوتاه مدت در انرژی است. نوشیدنی ها ممکن است حاوی مقادیر قابل توجهی و متفاوتی از قند و کافئین و همچنین تورین ، کارنیتین ، اینوزیتول ، جینکو و خار خار باشند. بسیاری از این موارد برای ایمنی در دوران بارداری مورد مطالعه قرار نگرفته است. جینسنگ ، یکی از ترکیبات رایج دیگر ، برای استفاده توصیه نمی شود. در دوران بارداری. اجتناب از نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری توصیه می شود. “

نگرانی های بهداشت عمومی
مطالعات بیشماری واکنشهای حاد قلبی و عروقی حاد را در افرادی که نوشیدنی انرژی زا با شیرین قند می نوشند آزمایش کرده است.

بسته به نوع نوشیدنی انرژی زا مورد مطالعه و نوع ابزار اندازه گیری مورد استفاده ، نتایج این مطالعات متفاوت است.

برخی از تحقیقات تحقیقاتی افزایش فشار خون سیستولیک و همچنین افزایش ضربان قلب پس از مصرف نوشیدنی انرژی را نشان داده اند .

 اگرچه هیچ یک از مطالعات مربوط به زنان باردار انجام نشده است ، اگر این عوارض علائم بالقوه پس از مصرف باشد ، اما از مصرف آن عاقلانه است. هنگام بارداری

چرا این مواد لازم اینقدر مشکل ساز هستند؟
مواد موجود در نوشیدنی های انرژی بسته به سازنده متفاوت خواهد بود.

بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا حاوی ترکیب مواد تشکیل دهنده ای هستند که ترکیب انرژی ایجاد می کنند. مشکلی که در این نتیجه گیری وجود دارد این است که تشخیص اینکه کدام مواد تشکیل دهنده می توانند علائم جانبی ایجاد کنند ، بسیار سخت است.

یکی از مهمترین نگرانی های نوشیدنی های انرژی زا برای زنان باردار ، میزان کافئین است که ممکن است همیشه به راحتی مشخص نشود.

به گفته انجمن ملی نوشیدنی ها ، “نوشیدنی های انرژی زا پیشرو ، به طور داوطلبانه مقدار کافئین – از همه منابع – را بر اساس یک قوطی / بطری فاش می کنند ، اما آنها لازم نیست.” از آنجا که نظارت بر مصرف کافئین در دوران بارداری از اهمیت برخوردار است ، در صورتی که قادر به ردیابی آن نباشید ، می تواند مشکل ساز باشد.

کافئین
کافئین یکی از ترکیبات اصلی نوشیدنی های انرژی زا است و برای فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک شناخته شده است. مصرف زیاد کافئین می تواند باعث تشنج ، روان پریشی و آریتمی قلبی شود. 4 میچل می گوید ، “کافئین زیاد می تواند فشار خون و ضربان قلب را بالا ببرد. روی سیستم عصبی تأثیر می گذارد و می تواند باعث تحریک پذیری ، عصبی بودن و بی خوابی شود. شواهد مصرف کافئین در بارداری قطعی نیست بنابراین بهتر است محدود شود. ” به خانم های باردار توصیه می شود كه كافئین خود را در دوران بارداری به “200 میلی گرم یا كمتر كه مقدار آن در یك فنجان قهوه 12 اونس است” محدود كنند.

شیرین کننده های غیر مغذی
برخی نوشیدنی های انرژی زا حاوی شیرین کننده های غیر مغذی هستند.

شیرین کننده های غیرمجاز جایگزین های کم کالری و بدون کالری برای شیرین کننده های مغذی مانند شکر جدول هستند.

آنها بدون اضافه کردن کالری و شکر به افزودن شیرینی کمک می کنند. از آنجا که آنها بسیار شیرین تر از قند هستند ، برای ایجاد شیرینی مقادیر کمی لازم است.

سازمان غذا و دارو استفاده از شیرین کننده های غیر مغذی زیر را تصویب کرده است: acesulfame-K ، aspartame ، neotame ، ساکارین ، سوکرالوز و استویا . در مورد بارداری سالم و در نتیجه بیشتر اوقات از این نوع شیرین کننده ها باید اجتناب شود.

قند
اگر نوشیدنی های انرژی زا شیرین کننده های غیر غذایی برای افزودن شیرینی ندارند ، از شکر استفاده می کنند.

قند بیش از حد می تواند کالری اضافی ناسالمی به شما اضافه کند ، که می تواند منجر به افزایش وزن بیش از حد شود.

علاوه بر این ، برای خانم هایی که دیابت حاملگی دارند ، این می تواند بسیار مشکل ساز باشد زیرا نیاز به نظارت بر میزان مصرف کربوهیدرات آنها و محدود کردن قندهای ساده برای جلوگیری از نوسانات زیاد قند خون است.

تائورین
برخی نوشیدنی های انرژی زا حاوی تائورین ، یک اسید آمینه حاوی گوگرد ضروری ، که به طور طبیعی در غذاهای حیوانات یافت می شود ، از پیشرفت عصبی پشتیبانی می کند ، و مقادیر آب و مواد معدنی موجود در خون را تنظیم می کند.

از آنجا که مغز و شبکیه نوزادان انسان در بدو تولد کاملاً توسعه نیافته و ممکن است در مقابل اثرات محرومیت تورین آسیب پذیر باشند ، فرمول های شیرخوار همراه با تورین تکمیل می شوند.

در مورد اثرات تائورین در دوران بارداری ، هنگامی که با نوشیدنی های انرژی زا ترکیب شده اند ، کمی شناخته شده است. و بنابراین ، توصیه می شود از آن در دوران بارداری خودداری کنید

جینسنگ
جینسنگ ، که اغلب با نام لاتین آن ، Panax ginseng از آن یاد می شود ، یک مکمل گیاهی آسیایی است که بیش از 2000 سال از آن استفاده می شود.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت ، “سؤالاتی در مورد ایمنی طولانی مدت آن مطرح شده است ، و برخی از متخصصان توصیه می کنند از مصرف آن توسط نوزادان ، کودکان و زنانی که باردار هستند و یا شیر می گیرند استفاده کنند.

 در واقع آکادمی آمریکا تغذیه و رژیم غذایی از استفاده در دوران بارداری خودداری می کند. این احتمالاً به این دلیل است كه مطالعات كیفیت کمی وجود دارد كه تأثیرات بلند مدت را بررسی می كنند

علاوه بر این ، شایع ترین عوارض جینسنگ سردرد ، مشکلات خواب مانند بی خوابی و علائم گوارشی است. سرانجام ، این می تواند بر قند خون و فشار خون تأثیر بگذارد ، بنابراین اگر مبتلا به دیابت حاملگی یا فشار خون بالا هستید ، باید از جینسنگ خودداری کنید.

گلوکورونولاکتون

گلوکونولاکتون یک پلی هیدروکسی اسید (PHA) طبیعی است که دارای فعالیت های کلات کننده ، مرطوب کننده و آنتی اکسیدان فلز است.

گفته می شود كه گلوكورونولاكتون به دلیل تأثیرگذاری بر متابولیسم انرژی ، انرژی را افزایش می دهد ، اما در مورد اینكه آیا روی سطح انرژی تأثیر می گذارد ، جای سوال دارد.

از آنجا که در دوران بارداری به خوبی مطالعه نشده است ، باید از آن اجتناب کرد.

گوارانا
گوارانا منبع دیگری از کافئین است که به طور طبیعی از یک گیاه به دست می آید.

غالباً به دلیل پتانسیل موجود در آن برای افزایش عملکرد و تمرکز ورزشی ، به نوشیدنی های انرژی زا افزوده می شود.

از آنجا که زنانی که باردار هستند نیاز به نظارت بر میزان مصرف کافئین دارند ، باید از نوشیدنی های انرژی زا با کافئین و گوارانا خودداری شود.

گینگکو بیلوبا
این گیاه از برگهای درخت گینگکو به دست می آید و قرن ها در چین مورد استفاده قرار می گرفته است.

اعتقاد بر این است که می تواند باعث بهبود حافظه شود. اما ، از آنجا که در دوران بارداری مورد مطالعه قرار نگرفته است و مصرف آن ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش ، سردرد ، سرگیجه ، تپش قلب ، یبوست و واکنش های آلرژیک پوستی شود ، بنابراین باید از مصرف این محصول احتیاط کرد.

ال کارنیتین
ال-کارنیتین از لیزین و متیونین مشتق شده است.

اغلب برای بهبود عملکرد ورزشی بر اساس این تئوری که می تواند به ذخیره گلیکوژن ماهیچه ها کمک کند ، به نوشیدنی های انرژی زا اضافه می شود.

با این حال ، طبق تحقیقات موسسه Linus Pauling ، اکثر مطالعات هیچ تاثیری بر عملکرد بدنی نشان نداده اند .

این به طور طبیعی در محصولات حیوانی یافت می شود و به نظر نمی رسد اثرات جانبی داشته باشد مگر اینکه مصرف بیش از 5 گرم در روز باشد ، که در آن اسهال و “سندرم بوی ماهی” ممکن است رخ دهد.

یوهیمب

Yohimbe که معمولاً در محصولات کاهش وزن استفاده می شود ، با بی خوابی ، اختلال خلقی ، عصبی بودن و اضطراب همراه بوده است. در دوران بارداری مورد مطالعه قرار نگرفته است و باید از آن جلوگیری کرد.

ویتامین های گروه B
ویتامین های B در متابولیسم کربوهیدرات ، چربی و پروتئین دخیل هستند و اعتقاد بر این است که با تبدیل انرژی از مواد مغذی به آدنوزین تری فسفات (ATP) ، نوعی از انرژی بدن ما از انرژی در افزایش انرژی کمک می کند.

مشکل ویتامین های گروه B در نوشیدنی های انرژی زا دو برابر است.

1) سطح ویتامین ها و سایر مواد افزودنی موجود در نوشیدنی های انرژی زا اغلب از میزان توصیه شده روزانه تجاوز می کند ،

2) بیشتر تحقیقات از مکمل با عملکرد پیشرفته پشتیبانی نمی کند.

ویتامین های B محلول در آب هستند و در صورت مصرف بیش از حد ، معمولاً مشکل ساز نیستند زیرا مقدار زیادی در ادرار دفع می شود ، با این حال ، عوارض جانبی دوزهای زیاد ویتامین های گروه B نیز ذکر شده است:

  • B3 Niacin – می تواند باعث گرگرفتگی (سوزش ، خارش ، قرمزی روی صورت ، بازوها و قفسه سینه) و افزایش ضربان قلب 11 شود
  • B6 پیریدوکسین – مکمل طولانی مدت با دوزهای بسیار زیاد ممکن است منجر به نوروپاتی حسی شود و ممکن است خطر شکستگی لگن را در بزرگسالان مسن افزایش دهد

هیچ ترکیب جهانی وجود ندارد
تمام نوشیدنی های انرژی به طور مساوی ایجاد نمی شوند و ترکیبات یکسانی ندارند. این می تواند درک اثرات نوشیدنی های انرژی زا را دشوارتر کند.

به عنوان مثال ، یک قوطی Redbull به طور منظم حاوی: کافئین ، تائورین ، شکر و ویتامین های B است ، در حالی که Monster شامل: جینسنگ ، کارنیتین ، گلوکز ، کافئین ، گوانانا ، اینوزیتول ، گلوکورونولاکتون و مالتودکسترین است.

دانستن اثرات ترکیبات مختلف مواد و مقادیر تهیه شده در هر قوطی غیرممکن است ، که توسط تولید کننده نیز متفاوت است.

و از آنجا که مکمل ها ، مانند مخلوط های گیاهی ، توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نشده است ، مشخص نیست که این ترکیبات و ترکیبات این مواد برای مادر یا جنین چه کاری می توانند انجام دهند.

در صورت تغذیه با شیر مادر آیا می توانم از آنها بنوشم؟
بسیاری از خانمهایی که در حال پرستاری هستند ، به خصوص در مراحل اولیه شیرخواری ، برنامه خواب مختل را تجربه می کنند ، که می تواند فرد را احساس بی حالی کند.

اگرچه ممکن است نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا منطقی به نظر برسد ، اما برای افزایش انرژی و هوشیاری ، کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا می تواند به شیر مادر منتقل شود.

برخی از نوزادان می توانند نسبت به کافئین حساس باشند و باعث تحریک پذیری و اختلال خواب در هنگام مواجهه با کافئین از طریق شیر مادر می شوند.

علاوه بر این ، زنان شیرده که مشروبات الکلی مصرف می کنند ، ممکن است در حال خوردن مواد گیاهی باشند که ارزیابی علمی نداشته باشند.

بحث در مورد برچسب ها درباره مصرف و بازنگری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است زیرا اگر شما ویتامین های دوران بارداری مصرف می کنید ، مستعد ابتلا به سمیت ویتامین هستید.

نوشیدنی های انرژی زا را با نوشیدنی های ورزشی اشتباه نکنید
نوشیدنی های انرژی غالباً در کنار نوشیدنی های ورزشی در فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه ها مشاهده می شود.

مهم است که نوشیدنی های انرژی زا را با نوشیدنی های ورزشی اشتباه نگیرید.

نوشیدنی های ورزشی که برای حمایت از هیدراتاسیون و تعادل الکترولیت ساخته می شوند ، حاوی کافئین نیستند.

نوشیدنی های انرژی زا حاوی کافئین هستند و زیاد کافئین می تواند منجر به افزایش تولید ادرار شود ، که این امر باعث افزایش خطر یا بدتر شدن آب بدن می شود.

همیشه مهم است که قبل از مصرف برچسب زرنگ باشید و برچسب های همه نوشیدنی ها را بخوانید.

در مورد عکس های انرژی چه؟
عکس های انرژی به شکل متراکم از نوشیدنی های انرژی هستند که در ظروف کوچک فروخته می شوند و دارای 2 تا 2 درجه هستند.

کافئین یک ماده اصلی است و از حدود 113 تا 200 میلی گرم در یک شلیک انرژی قرار دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد ، کافئین زیاد در بارداری توصیه نمی شود.

کلمه ای از ما
نوشیدنی های انرژی زا به دلایل مختلف در سراسر جهان مصرف می شوند ، اما اگر باردار هستید باید از آنها جلوگیری کنید. مخلوط مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است ، و درمورد مزخرفات به خوبی در خانمهایی که انتظار دارند یا آنهایی که شیرده هستند مورد مطالعه قرار نگرفته است.

از آنجا که ما نمی توانیم تأثیرات نوشیدنی های انرژی بر مادر یا کودک انتظار را تعیین کنیم ، بهتر است از مصرف آنها به طور کلی خودداری کنیم.

هر زمان که در مورد یک محصول شک دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: verywellfamily

نه عادت سالم برای جلوگیری از مشکلات هضم
بخوانید
مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا