سلامتورزش و سلامت

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش

اگرچه ورزش برای سلامتی شما بسیار مهم است ، ورزش بیش از حد در عضلات می تواند نتیجه بخش باشد. اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، با مشکل روبرو می شوید.

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش

هنگامی که مرتباً ورزش روزمره خود را انجام می دهید ، خواهید دید که این مزایای جسمی ، روحی و عاطفی بزرگی به همراه دارد. اما اگر از این فعالیت سوءاستفاده کرده یا آن را بیش از حد انجام دهید ، می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

این پست را بخوانید تا ببینید که هنگام ورزش بیش از حد چه اتفاقی برای عضلات می افتد.

توصیه های مربوط به ورزش

انواع تمرینات و تعداد تکرارهایی که انجام می دهید همیشه به شرایط و توانایی های شخصی شما بستگی دارد ، خواه از سن ، سبک زندگی یا هر بیماری که ممکن است داشته باشید.

به همین دلیل ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهند. در غیر این صورت ، شما می توانید 75 دقیقه ورزش با شدت بالا در هفته انجام دهید تا گروه های اصلی عضله تقویت شود.

چه چیزی هنگام درد بیش از حد در عضلات اتفاق می افتد

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش

عضلات از بافتهای نرم و قابل خمش تشکیل شده است که امکان حرکت ، پایداری و ساختار استخوان و مفاصل در بدن را فراهم می کند. علاوه بر این ، ماهیچه ها و اندازه های مختلف زیادی وجود دارد که تقریبا نیمی از وزن بدن فرد را نشان می دهد.

ممکن است بعد از انجام ورزش بیش از حد در عضلات ، آنچه که به عنوان تاخیر در شروع عضله یا DOMS خوانده می شود ، ظاهر شود. این معمولاً در اثر انقباض عضلات ایجاد می شود.

6 اثر جانبی خوردن بیش از حد آناناس
بخوانید

این اغلب در افرادی اتفاق می افتد که مدت طولانی کار نکرده اند یا به دلیل افزایش ناگهانی شدت یا مقدار ورزش را انجام می دهند.

چه عواملی باعث این درد عضلانی می شود؟

انقباضات غیرمترقبه اتفاقی است که وقتی عضله همزمان با انقباض عضله کشیده می شود.

مثال بارز این مسئله زمانی است که فرد به طور مداوم روی دویدن روی سطوح مسطح عادت می کند و یک تپه را بلند می کند. روز بعد ، این فرد قطعاً دچار درد عضلانی خواهد شد زیرا بدن آنها برای انجام تمرینات روی سطح صاف عادت دارد.

این درد ناشی از ریز بودن در عضلات است. علاوه بر این ، ممکن است هنگام فشار بیش از حد معمول بر روی عضلات ، به دلیل کشش و منقبض شدن بیش از حد در هنگام ورزش ، ظاهر شود.

اگر بیش از حد ورزش کنید ، خطر بیشتری برای صدمه زدن به عضلات وجود دارد. آسیب های احتمالی می تواند شامل عضلات کشیده یا حتی پاره شده باشد. به همین دلیل ، شدت تمرینات شما باید مناسب و هماهنگ باشد.

علاوه بر این ، مطمئن شوید که تمرینات شما ایمن و از سلامت جسمی شما محافظت می کند.

توصیه هایی برای جلوگیری از درد عضلانی

1. درد را نادیده نگیرید.

شدت جلسات تمرینی خود را کم کنید. این تنها راه برای سالم نگه داشتن عضلات و اطمینان از خطر آسیب رسیدن به خود نیست.

3 کارهایی که باید در شب انجام دهید تا وزن خود را ایده آل کنید
بخوانید

اگر به چنین شدت زیاد ورزش کنید ، رباط ها و مفاصل شما قادر به استراحت کافی نخواهند بود. در نتیجه خطر ابتلا به عضلات و فشار عضلات را افزایش می دهید.

2. در صورت ورزش بیش از حد ، درد را تسکین داده و استراحت کنید.

در سالن بدنسازی از حمام گرم استفاده کنید یا از سونا لذت ببرید. این به کاهش درد شما و شل شدن عضلات کمک می کند. علاوه بر این ، گرما به از بین بردن سموم و آزادسازی اندورفین ها کمک می کند.

استراحت را فراموش نکنید. اگر می خواهید عضلات آسیب دیده قادر به بهبودی باشند ، این امر ضروری است.

3. اگر زیاد ورزش می کنید از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

قبل از شروع فعالیت بدنی ، کمپرس سرد را روی ناحیه ای که احساس درد عضلانی می کنید قرار دهید. بعداً وقتی تمرین خود را تمام کردید ، یک کمپرس گرم را در همان مکان قرار دهید تا عضلات راحت شوند.

علاوه بر این ، می توانید از ژل یا کرم هایی با مواد آرامش بخش نیز استفاده کنید که برای هرگونه ناراحتی بسیار مفید خواهد بود.

4- روال گرم کردن را اضافه کنید.

برای امتحان و پیشگیری از درد عضلات ، قبل از شروع هر تمرین اطمینان حاصل کنید که همیشه گرم شوید. علاوه بر این ، هنگامی که تمرین خود را تمام می کنید ، حرکات کششی را برای استراحت عضلات خود انجام دهید.

هنگامی که شما یک تمرین روزمره را انجام می دهید ، کم کم شدت آن را افزایش دهید. انجام این تمرین مکرراً ضروری است.

جایگزین های گوشت برای گیاهخواران چیست؟
بخوانید

به این ترتیب ، بندرت دچار درد عضلانی خواهید شد. بسیار مهم است که به بدن خود فرصت کافی بدهید تا با خواسته های بیشتر سازگار شود.

5- مراقب خودتان باشید.

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش

اگر می خواهید شکل بهتری داشته باشید و سلامت عاطفی و روحی خود را بهبود ببخشید ، همیشه باید در نظر داشته باشید که ضروری است که دوست داشته باشید ، مراقبت کنید و به بدن خود احترام بگذارید. این کار را به سالم ترین و امن ترین روش ممکن انجام دهید.

از بدن خود تقاضای بیشتری نداشته باشید. هر چیز اضافی مضر است ، بنابراین زیاد ورزش نکنید. یک برنامه آموزشی متنوع و کامل ایجاد کنید. تمرینات شما باید حداقل 30 دقیقه در روز طول بکشد و با وضعیت جسمی شما سازگار باشد.

به این ترتیب ، شما می توانید شدت تمرین خود را به تدریج افزایش دهید. در نتیجه ، شما قادر خواهید بود به اهداف تناسب اندام خود را انجام دهید.

علاوه بر این ، شما با موفقیت قدرت ، تسکین پذیری ، انعطاف پذیری و حجم عضلات و همچنین استقامت تاندون ها و رباط های خود را افزایش می دهید.

انجام برخی ورزش نه تنها ظاهر شما را به طور کلی بهبود می بخشد. علاوه بر این ، ورزش برای وضعیت بدنی شما نیز بسیار مفید است. انرژی بیشتری برای انجام تک تک فعالیت های روزانه خود خواهید داشت.

 فراموش نکنید که از عضلات خود مراقبت کنید: بیش از حد ورزش نکنید!

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا