آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

ده راه برای تسکین یک دوره قاعدگی دردناک

برای تسکین یک دوره دردناک قاعدگی باید به محصولات بهداشتی که استفاده می کنید توجه کنید و در زندگی خود تغییراتی مثبت ایجاد کنید.

ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ده راه برای تسکین یک دوره دردناک

تعداد زیادی از خانمها حداقل یک بار در طول زندگی خود دوره قاعدگی دردناکی را تجربه کرده اند. درد و ناراحتی اغلب فراتر از گرفتگیهای قاعدگی است. در حقیقت ، بعضی از خانمها دستگاه تناسلی تحریک شده را تجربه می کنند و به دنبال آن احساس سوزش خارش دیده می شود و برخی از این علائم حتی ممکن است ناشی از عفونت باشد. خوشبختانه روش های بسیاری برای پیشگیری و درمان این نوع درد وجود دارد.

بیشتر اوقات می توانید با تغییر برخی از عادت ها ، این نوع ناراحتی را کاهش داده و حتی آن را تسکین دهید. اگر درد شما شدید باشد ، باید با پزشک مشورت کنید.

در این مقاله ، ما به برخی از دلایل شایع دردهای قاعدگی و آنچه در جهت بهبود آن می توانیم نگاهی بیندازیم.

دوره قاعدگی دردناک و چگونگی تسکین

ناراحتی قاعدگی معمولی ناشی از عوامل بسیاری است. در حالی که شما نمی توانید فعالیت هورمونی و وجود برخی بیماری ها را کنترل کنید ، می توانید مسئولیت عادات خود را برطرف کنید.

1. از محصولات بهداشتی صمیمی صمیمی خودداری کنید.

در حال حاضر ، طیف گسترده ای از محصولات بهداشت وجود دارد که هدف آنها راحتی به دوره شماست.

با این حال ، بسیاری از محصولات معمولی مانند پد ، محافظ شلوار و تامپون با پلاستیک ، پنبه معمولی (اغلب با سموم دفع آفات) و سایر مواد شیمیایی که با میکروبیوتای واژن سازگار نیستند ساخته می شوند.

اشکال این همه اینها منجر به تجمع عرق ، باکتری ها و بقایای باقی مانده می شود که در نهایت به بوی بد منجر می شود. لازم به ذکر نیست که چقدر پوست شما را تحریک می کند ، باعث خارش و ناراحتی های دیگری می شود. در میان بسیاری از این محصولات حاوی گلیفوزات است و تماس مکرر با این ماده شیمیایی یک عامل خطر برای بیماری هایی مانند اندومتریوز است و در نهایت می تواند منجر به ناباروری شود.

بررسی اجمالی و اهمیت ویتامین های قبل از تولد
بخوانید

خوشبختانه گزینه های بسیاری با مواد آلی طبیعی در بازار وجود دارد. این گیاهان حاوی پنبه ارگانیک ، خمیر چوب و نشاسته گیاهی هستند. این شرکت ها در میان دیگران ، یک خط پد ، محافظ شلوار جوش و تامپون پنبه ای تنفسی ارگانیک و عاری از بو و رنگ دارند.

همچنین ، برخی از این خطوط بهداشتی ، مشتری های خوبی در بازار دارند. زنانی که سعی کرده اند ادعا کنند که استفاده از آنها باعث کاهش خارش ، سوزش و حتی برخی از جنبه های گرفتگی قاعدگی می شود. این ادعاها هیچ مبنای علمی ندارند ، اما ارزش این را دارند که در نظر داشته باشید.

ده راه برای تسکین یک دوره دردناک

2. از محصولات ساخته شده از پنبه ارگانیک استفاده کنید.

در ادامه موارد فوق ، اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک را برجسته می کنیم. بیشتر ما از محصولات معمولی استفاده می کنیم بدون اینکه بدانیم از چه چیزی ساخته شده اند. همچنین ، به نفع یک شرکت نیست که شما را از رابطه بین محصولات بهداشت و ناراحتی واژن آگاه کند.

علاوه بر تأثیر محیطی که ایجاد می کند ، نوع پنبه ای که وسایل بهداشتی زنانه معمولاً حاوی سازش های بهزیستی یک زن است. كشت آن در فهرست سموم دنيا قرار دارد ، زيرا آنها بيشتر از هر محصول ديگر از سموم دفع آفات استفاده مي كنند. همانطور که مشاهده می کنید ، محصولات ساخته شده از پنبه ارگانیک ادعا می کنند که فاقد این مواد هستند.

مطالعه ای که در سال 2015 توسط محققان Facultad de Ciencias Exactas از Universidad Nacional de La Plata انجام شد ، نشان داد که 85٪ از محصولات معمولی که آنها تجزیه و تحلیل کرده اند حاوی گلیفوزات هستند. این ماده شیمیایی سمی در ترکیب علف کش مونسانتو موجود است ، که معمولاً در محصولات پنبه معمولی در سراسر جهان استفاده می شود. شواهدی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی می تواند منجر به مشکلات و بیماری های تولید مثل شود.

3. از مواد شیمیایی تهاجمی خودداری کنید.

مهبل (واژن) یکی از ظریف ترین نواحی بدن زن است. حتی اگر میکروبیای متفاوتی از آن در برابر بسیاری از عفونت ها محافظت کند ، نمی تواند مواد شیمیایی موجود در تماس با آن را هنگام استفاده از محصولات خاص از بین ببرد.

کمبود آب بدن در دوران بارداری: علائم ، دلایل و راه های جلوگیری از آن
بخوانید

در محصولات بهداشت صحیح حداقل پنج ماده وجود دارد که به عنوان سمی شناخته می شوند.

  • پلاستیک: این عنصر علاوه بر اینکه آلاینده ای است ، باعث ایجاد محیطی عرق شده و منجر به بو ناخوشایند و عفونت می شود.
  • دیوکسین ها: این ماده شیمیایی است که از سفید کردن پنبه با کلر حاصل می شود. براساس گزارش دقیق سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، قرار گرفتن در معرض آن با مشکلات هورمونی مرتبط بوده و ممکن است باعث مشکلات باروری شود.
  • پلیمرهای سوپر جاذب (SAP): اینها مشتقات نفتی هستند که می توانند باعث سوزش و بوی ناموزون شوند.
  • سموم دفع آفات: اینها مواد شیمیایی سمی هستند که برای سمپاشی محصولات پنبه ای استفاده می شوند.
  • رنگها: اینها کاملاً غیر ضروری هستند و اغلب منجر به تغییر میکروبیوت واژن می شوند و در نتیجه باعث تحریک و افزایش خطر عفونت می شوند.

بنابراین ، چگونه می توانید از این مواد شیمیایی برای قاعدگی کمتر ،دردناک و آزار دهنده جلوگیری کنید؟ این فقط مسئله یادگیری انتخاب است. محصولات ارگانیک زیادی برای کمک به دوره های ماهانه وجود دارد.

4- بهبود رژیم غذایی شما می تواند به تسکین یک دوره دردناک کمک کند.

تنظیم عادتهای غذایی هنگام کاهش درد قاعدگی بسیار مهم است. طبق مطالعه ای که در مجله پزشکی زنان و زایمان منتشر شده است ، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و چربی کم می تواند شدت PMS و دیسمنوره (گرفتگی قاعدگی) را کاهش دهد.

ده راه برای تسکین یک دوره دردناک

5- گرما درمانی را امتحان کنید.

گرما درمانی سالهاست که برای یک دوره کمتر قاعدگی دردناک درمان شده است. تحقیقات منتشر شده در پرستاری مبتنی بر شواهد نشان داد که گرما به همان اندازه ایبوپروفن در هنگام گرفتگی قاعدگی مؤثر است. دلیل این امر باعث کاهش تورم و ایجاد آرامش می شود.

 6. برای تسکین یک دوره دردناک تزریق ضد التهابی انجام دهید.

اینها یک گزینه درمانی طبیعی در برابر ناراحتی های قاعدگی است. در واقع ، یک بررسی در ژورنال تحقیقات دارویی ایران مشخص کرد که داروی گیاهی نویدبخش تسکین دیسمنوره است. از بابونه ، زنجبیل ، دارچین یا نعنا استفاده کنید.

10 آجیل و دانه سالم که باید هر روز بخورید
بخوانید

7. به طور مرتب ورزش کنید.

در طول چرخه قاعدگی خود فعال باشید. این امر به این دلیل است که فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندروفین ها می شود که به عنوان “هورمون های سلامتی” نیز شناخته می شود. بنابراین ، 20 دقیقه ورزش منظم در روز می تواند به تسکین دردهای قاعدگی شما کمک کند و بنابراین روحیه شما را بهبود می بخشد.

8. تکنیک های آرامش را تمرین کنید.

مدتی را صرف تمرین مدیتیشن ، یوگا یا هر شکل دیگری از آرامش کنید زیرا همه این موارد می تواند در رفع ناراحتی قاعدگی نقش داشته باشد. نه تنها تأثیر مثبتی بر روحیه شما خواهد گذاشت بلکه به شما در تسکین درد و ناراحتی واژن نیز کمک خواهد کرد.

ده راه برای تسکین یک دوره دردناک

9. خود درمانی نکنید.

بسیاری از مسکن های بدون نسخه به تسکین گرفتگی قاعدگی کمک می کنند. با این حال ، مراقب باشید از مصرف آنها تجاوز نکنید. در واقع ، در مورد دوزهای مناسب با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. در مورد سایر علائم مانند خارش و سوزش ، باید منشاء آنها را قبل از تعیین درمان مناسب بدانید.

10- در صورت داشتن دوره دردناک با پزشک مشورت کنید.

قاعدگی به طور طبیعی کمی ناراحت کننده و دردناک است. با این وجود ، اگر علائم شدید و پایدار باشد ممکن است بخواهید با پزشک خود صحبت کنید. گاهی اوقات ، گرفتگی ، سوزش و بوی بد می تواند به درمان خاصی نیاز داشته باشد. بنابراین ، ممکن است برای تعیین این موضوع به آزمایش های اضافی دیگری نیاز داشته باشید.

یک دوره دردناک: نتیجه گیری

خلاصه اینکه ، بیشتر به محصولات بهداشت صحیح مورد استفاده خود توجه کنید و گزینه های ارگانیک عاری از مواد تحریک کننده یا مضر را انتخاب کنید. همچنین باید عادات زندگی خود را مرور کرده و با پزشک مشورت کنید.

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا